  • 1. Data: 2005-01-20 13:32:05
    Temat: zdrowotne 8.5%
    Od: "news.tpi.pl" <e...@n...pl>

    CZY WYNAGRODZENIE ZA GRUDZIEN 2004 wyplacone w styczniu 2005 podlega stawce
    zdrowot, 8,25% czy już nowej wyzszej 8,5% - bylem przekonany ze to co
    wyplacone w nowym roku podlega juz wyzszej , mimo iz dotyczy grudnia 2004r
    ,ale dzis znalazlem wyjasnienie w gazecie ze podlega stawce grudniowej
    czyli 8.25 ? czy tak jest

    jan

  • 2. Data: 2005-01-20 13:54:06
    Temat: Re: zdrowotne 8.5%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    news.tpi.pl napisał(a):
> [...]
    > wyplacone w nowym roku podlega juz wyzszej , mimo iz dotyczy grudnia 2004r
    > ,ale dzis znalazlem wyjasnienie w gazecie ze podlega stawce grudniowej

    No właśnie znowu ten sam problem. W jakiej gazecie to było?

    W zeszłym roku wszystko stalo za tym żeby wypłaty grudniowe oskładkować
    wg. nowej stawki. Nawet był w moim ZUSie pisemko wywieszone na ten temat.
    Ten rok to znowu wielka niewiadoma.
    Mam tyle szcześcia że pod moja opieka są wynagrodzenia wypłacone jeszcze
    w grudniu. Ale chciałabym wiedzec co poradzić innym.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-20 14:01:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/20/2005 2:54 PM, Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > Mam tyle szcześcia że pod moja opieka są wynagrodzenia wypłacone jeszcze
    > w grudniu. Ale chciałabym wiedzec co poradzić innym.

    A czemu ma być inaczej niż w tamtym roku? NIe ma się co zastanawiać
    tylko jechać z nową stawką.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-01-20 14:13:25
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > CZY WYNAGRODZENIE ZA GRUDZIEN 2004 wyplacone w styczniu 2005 podlega
    stawce
    > zdrowot, 8,25% czy już nowej wyzszej 8,5% - bylem przekonany ze to co

    W styczniu płacisz składkę zusowską za grudzień.
    A zdrowotne za grudzień to 8,25%.

  • 5. Data: 2005-01-20 14:26:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bzooo napisał(a):

    > stawce

    > W styczniu płacisz składkę zusowską za grudzień.
    > A zdrowotne za grudzień to 8,25%.

    Składki ZUS za wynagrodzenia grudniowe wypłacone w styczniu rozliczane
    są w deklaracji styczniowej, płacone w lutym.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-01-20 15:49:41
    Od: "news.tpi.pl" <e...@n...pl>

    Użytkownik > No właśnie znowu ten sam problem. W jakiej gazecie to było?

    >bylo to w gazecie regionalnej "top opoczno "gdzie redakcja powoluje sie na
    oddzial ZUS w tomaszowie mazowieckim

  • 7. Data: 2005-01-21 08:16:48
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Bzooo napisał(a):

    >stawce

    >W styczniu płacisz składkę zusowską za grudzień.
    >A zdrowotne za grudzień to 8,25%.

    *Gazeta Podatkowa nr 1/(103)* z dn. 2005-01-03, strona *8*

    Autor: Małgorzata Kłos
    *

    Od 1 stycznia 2005 r. płacimy wyższą składkę zdrowotną przy
    niezmienionej wysokości odliczenia jej od podatku

    *

    Przypomnijmy: stosownie do art. 79 ust. 1 w związku z art. 242 ustawy
    z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. nr 210, poz. 2135) dalej:
    ustawy zdrowotnej, składka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi w 2005 r. -
    8,5% podstawy wymiaru, a w lata następnych: w 2006 r. - 8,75%, w 2007 r.
    - 9% podstawy wymiaru składki.

    *WAŻNE!** Wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie zdrowotne
    od 1 stycznia do 31 grudnia 2005 r. wynosi 8,5% podstawy wymiaru.*

    Oznacza to, że składka zdrowotna w "nowej" wysokości powinna być
    opłacana począwszy od podstawy wymiaru składek ustalonej za styczeń 2005 r.

    *Przykład 1*

    /Pracodawca w dniu 10 stycznia 2005 r. dokonał pracownikowi wypłaty
    wynagrodzenia za grudzień 2004 r. w kwocie 1.900 zł. Ponieważ podstawę
    wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne pracowników stanowi ich
    przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych
    osiągany u pracodawcy ze stosunku pracy, to od wszystkich dokonanych lub
    postawionych do dyspozycji pracownika po 31 grudnia 2004 r.
    oskładkowanych wypłat, należy wyliczać składkę zdrowotną w nowej
    wysokości (bez względu na to jakiego okresu dotyczy wypłata). /

    /Oznacza to, że z wynagrodzenia pracownika za grudzień 2004 r., którego
    wypłaty dokonano w styczniu 2005 r., należy potrącić i wpłacić do ZUS
    składkę zdrowotną w wysokości 8,5% podstawy wymiaru, czyli w kwocie
    131,28 zł, co wynika z następujących wyliczeń: /

    * /składek na ubezpieczenia społeczne finansowanych przez pracownika
    w kwocie 355,49 zł, w tym: na ubezpieczenia: emerytalne -
    185,44 zł (1.900 zł x 9,76%); rentowe - 123,50 zł (1.900 zł x
    6,5%); chorobowe - 46,55 zł (1.900 zł x 2,45%); /
    * /składki na ubezpieczenie zdrowotne w kwocie 131,28 zł,
    tj. (1.900 zł - 355,49 zł) x 8,5%./

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2005-01-21 08:27:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    A co z mimalnym wynagrodzeniem w omawianym przypadku?
    Dla wypłacanych w styczniu wynagrodzeniach za grudzień stosujemy nową czy
    starą wartość?

  • 9. Data: 2005-01-21 11:40:34
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > A co z mimalnym wynagrodzeniem w omawianym przypadku?
    > Dla wypłacanych w styczniu wynagrodzeniach za grudzień stosujemy nową czy
    > starą wartość?

    Czemu poprostu nie napiszesz sobie

    www.zus.pl ?

    tam jest taka tableka i w nej jest wszystko za kazdy miesiac od poczatku
    "reformy"

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-21 12:00:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    bo napisał(a):

    > Czemu poprostu nie napiszesz sobie
    >
    > www.zus.pl ?

    A od kiedy to ZS macza palce w ustalani ustawowego najniższego
    wynagrodzenia???
    Ja na tej stronie nie znalazłam wyjaśnienia czy wynagrodzenie minimalne
    za grudzień, wypłacone w styczniu pownno wynisić 824 czy 849zł
    A ty znalazłes?????

    Czytać, czytac, potem jeszcze raz czytać i pomyśleć, zanim sie odpowie,
    czy się w ogóle zrozumiało pytanie.

    A do Cavallino - moim zdaniem wynagrodzenie grudniowe 824, bez względu
    na moment wypłaty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl