  • 1. Data: 2002-04-08 20:09:42
    Temat: Numer konta
    Od: <a...@p...fm>

    WITAM!

    Po raz pierwszy wypełniam PIT... Okazuje sie że to całkie, proste :-) Ale może
    mi ktoś powiedzieć w jaki sposób moge podac numer konta bankowego, na który
    chciałbym aby przelano kwotę, jaką fiskus jest mi winny?

    Pozdrawiam!

    Arek Matuszak
    a...@p...fm

  • 2. Data: 2002-04-08 20:24:24
    Temat: Re: Numer konta
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

> [...]
    który
    > chciałbym aby przelano kwotę, jaką fiskus jest mi winny?

    Bardzo (zdaniem urzędników) prosto: załączasz formularz Nip-3 z
    zawiadomieniem o zmianie swoich danych w zgłoszeniu Nip - w tym przypadku o
    nowym (lub takim samym) numerze konta.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-04-09 21:00:46
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a8suk1$pj4$1@news.tpi.pl...
    > Bardzo (zdaniem urzędników) prosto: załączasz formularz Nip-3 z
    > zawiadomieniem o zmianie swoich danych w zgłoszeniu Nip - w tym przypadku
    > nowym (lub takim samym) numerze konta.

    W niektórych urzędach wystarczy złożyć sam NIP-B (co IMHO zupełnie logiczne
    i szkoda, że nie do wszystkich urzędników to dociera ;-)

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-04-10 06:50:53
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-09 23:00, Użytkownik Krzysztof Kowalski napisał:

    > W niektórych urzędach wystarczy złożyć sam NIP-B (co IMHO zupełnie logiczne
    > i szkoda, że nie do wszystkich urzędników to dociera ;-)

    Hmm. A kiedy miałes w ręku ostatni raz NIP-B?
    Druki NIP sa wprowadzone rozporządzenie ministra, i objasnienia na
    nich mają rangę rozporządzenia.
    Na druku NIP-B jest napisane czarno na białym "*Formularz mmoże byc
    składany _tylko_ jako załacznik do formularzy NIP-1 i NIP-2*"
    Tak więc urzędy przyjumjące tylko NIP-B działają niezgodnie z
    rozporządzeniem.
    W takiej sytuacji w razie czego tak złozony formularz może sie okazać
    nieważny.
    Chwalenie urzędów za dzialania sprzeczne z prawem to brak instynktu
    samozachowawczego. Urząd nie zawsze (z doświadczenia mojego i
    współobywateli widać, że zdecydowanie rzadko) nagina przepisy na
    korzyść podatnika. Lepiej z taka praktytką walczyć. Koszt to wypisanie
    jednego druczka więcej. Chyba niewielki, prawda?

    Boje sie pomysleć, co by wymyslili urzędnicy, gdyby tak mogli nam
    robic "lepiej" wg własnego uznania.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-14 14:19:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Hmm. A kiedy miałes w ręku ostatni raz NIP-B?

    Dzisiaj rano :-P

> [...]
    > korzyść podatnika. Lepiej z taka praktytką walczyć. Koszt to wypisanie
    > jednego druczka więcej. Chyba niewielki, prawda?

    Jest mi to średnio obojętne. Kazali złożyć NIP-B - składam NIP-B. Naprawdę
    mam ciekawsze zajęcia (choćby pisanie do Was ;-) niż wypisywanie
    czterostronicowego NIPa - i co też mam w nim wszyskto wypisać? Paranoja.

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2002-04-14 15:53:55
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    > mam ciekawsze zajęcia (choćby pisanie do Was ;-) niż wypisywanie
    > czterostronicowego NIPa - i co też mam w nim wszyskto wypisać?

    Ale to może (jak słusznie zauważa Maddy) nie wystarczyć.
    A może "każą" tak robić specjalnie, żeby potem
    ciach go:.....Kto wbrew obowiązkom określonym
    w artykule chyba 13 nie dokonuje zawiadomień określonych ...ble, ble
    albo wbrew obowiązkowi określonemu ...... nie dokonuje zgłoszenia,
    o którym mowa w tym przepisie, podlega karze grzywny do 3.000
    złotych.

    CEZ

  • 7. Data: 2002-04-14 18:16:38
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo wbrew obowiązkowi określonemu ...... nie dokonuje zgłoszenia,
    > o którym mowa w tym przepisie, podlega karze grzywny do 3.000

    Ok, te 3000 przemawia mi do wyobraźni ;-))) Czy mam wypełniać na NIP-1
    wszystkie te sekcje, które wypełniłem składając go po raz pierwszy?

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-04-14 18:34:45
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Ok, te 3000 przemawia mi do wyobraźni ;-))) Czy mam wypełniać na
    NIP-1
    > wszystkie te sekcje, które wypełniłem składając go po raz pierwszy?

    Wystarczy: A, B1, B3, C5, E
    i oczywiście pole 1

  • 9. Data: 2002-04-14 18:37:06
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Wystarczy: A, B1, B3, C5, E
    > i oczywiście pole 1

    za mało podałem :-)), ale na formularzu informują, czego
    można nie wypełniać przy aktualizacji