  • 1. Data: 2008-04-13 09:27:50
    Temat: Numeracja faktur...
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Witam!

    Mam taki problem: od lat prowadzę DG i od lat ręcznie wypisuje faktury
    numerując je Np: 1/2008, 2/2008 itd..... w 99% przypadków fakturę wypisuje u
    klienta więc muszę się z tym męczyć ale od prawie roku mam klienta któremu
    wypisuje kilkanaście faktur miesięcznie i kwoty sa ustalane mailowo w
    związku z czym mógłbym sobie ulżyć i dla tego jednego klienta faktury
    drukować wcześniej zamiast ręcznie się mozolić, i tu mam pytanie: Jak
    pogodzić numerację ręcznie wypisywanych faktur i tych z drukarki? Czy te z
    drukarki nie powinny się jakoś różnić od tych pozostałych żeby Np. nie
    wystąpił ten sam numer /mam na myśli jakąś dodatkową literkę/

    Czy ktoś to przerabiał i może pomóc? A może jeszcze ktoś zna jakiś prosty,
    dobry i tani program do fakturowania?

  • 2. Data: 2008-04-13 09:43:47
    Temat: Re: Numeracja faktur...
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.S w <news:ftsk3l$r5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > drukować wcześniej zamiast ręcznie się mozolić, i tu mam pytanie: Jak
    > pogodzić numerację ręcznie wypisywanych faktur i tych z drukarki?

    Zostawić miejsce na numer faktury... No chyba, że wpisanie numeru kolejnego
    tez jest zbyt męczące...

    > Czy te z
    > drukarki nie powinny się jakoś różnić od tych pozostałych żeby Np. nie
    > wystąpił ten sam numer /mam na myśli jakąś dodatkową literkę/

    A dlaczego miałby wystąpić ten sam numer, skoro _zawsze_ go bedziesz
    wpisywał?

    > A może jeszcze ktoś zna jakiś prosty, dobry i tani program do fakturowania?

    OpenOffice :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-14 16:56:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 13 kwiecień 2008 11:27
    (autor J.S
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftsk3l$r5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > A może jeszcze ktoś zna jakiś prosty,
    > dobry i tani program do fakturowania?

    Faktura Express z TgSOFT.pl
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-15 11:57:19
    Od: "Kodzia" <nie_ma@tralala,pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał:
> [...]
    > wystąpił ten sam numer /mam na myśli jakąś dodatkową literkę/
    >
    > Czy ktoś to przerabiał i może pomóc? A może jeszcze ktoś zna jakiś prosty,

    Numeracja musi być ciągła, więc ten program komputerowy musi umożliwiać
    ręczne (w sensie wpisywania w komputerze, ale z ręki) wpisywanie/ustalanie
    numerów.
    Bardzo prosty program, który to umożliwia to SKNERUS (wersje demo możesz
    sobie ściągnąć i zobaczyć:
    http://www.actuarius.pl/programy/sknerus/sknerus.php ).

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2008-04-16 10:36:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Apr 2008, J.S wrote:

    > drukować wcześniej zamiast ręcznie się mozolić, i tu mam pytanie: Jak
    > pogodzić numerację ręcznie wypisywanych faktur i tych z drukarki?

    1. Obejrzyj sobie jakąś fakturę np. od TP S.A. Nie chce mi sie sprawdzać
    f-r od Vatenfalla, Plusa, gazowników itp żeby się upewnić kto jeszcze
    takie cóś stosuje. Podpowiem: identyfikator_klienta/numer/rok, tak
    dla przykładu
    2. przejrzyj dyskusje na niniejszej grupie pod kątem numeracji f-r,
    może być ostatnich 5 lat ;)
    3. pooglądaj komentarze na róznych poradnikach.

    Wnioski: "ciągłość numeracji" *nie wyklucza* stosowania jednocześnie
    swositej, ekhm... wielowątkowości tej numeracji, w postaci stosowania
    wielu *ciągów* numeracji, opartych o obiektywne kryterium.
    Popatrz na to tak: masz wielką firmę, dajmy na to - sieć handlową
    z setką sklepików. Jak mieliby stosować wspólną numerację?
    Po prawdzie dziś to *jest* możliwe (centralny komputer z rezerwacją
    numerów faktur, nawet nie musi ich centralnie wystawiać), ale
    nie przesadzajmy :)

    > Czy te z
    > drukarki nie powinny się jakoś różnić od tych pozostałych żeby Np. nie
    > wystąpił ten sam numer /mam na myśli jakąś dodatkową literkę/

    IMO tak. Primo oznaczenia muszą być unikalne, secundo musi być jasne,
    ktore kryterium numeracji zastosowano.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-04-16 12:29:20
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804161225360.3864@athlon64...

> [...]
    > nie przesadzajmy :)

    > IMO tak. Primo oznaczenia muszą być unikalne, secundo musi być jasne,

    Dzięki za poradę, powinienem dać sobie radę ....