  • 1. Data: 2006-08-08 13:02:38
    Temat: Numeracja faktur miesieczna/tygodniowa/inna?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Czy dopuszczalna jest numeracja faktur inna niż oparta na kolejnym numerze
    faktury w roku? Np. faktura typu id klienta/rok/numer faktury dla tego
    klienta w tym roku... albo rok/tydzień/numer faktury w tygodniu?
    Czy numery faktur muszą być ciągłe, czy też mogę sobie np. numerować je
    zgodnie z szeregiem fibonacciego (no dobra, zaczynając od drugiego elementu ;)?

    Przeglądałem archiwum - i często się tam przewijała informacja że w numerze
    faktury musi być "globalny" dla firmy numer faktury... Z drugiej strony
    wydaje mi się to trochę mało sensowne - co przy firmach typu stacja
    benzynowa, gdzie po prostu nie ma jak zsynchronizować numerów faktur?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2006-08-08 13:19:42
    Temat: Re: Numeracja faktur miesieczna/tygodniowa/inna?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Czy dopuszczalna jest numeracja faktur inna niż oparta na kolejnym
    > numerze faktury w roku? Np. faktura typu id klienta/rok/numer faktury
    > dla tego klienta w tym roku...

    Tak wystawiają niektóre firmy telekomunikacyjne.

    > albo rok/tydzień/numer faktury w
    > tygodniu?

    Mnie się nie podoba, ale formalnie....

    > Czy numery faktur muszą być ciągłe, czy też mogę sobie np.
    > numerować je zgodnie z szeregiem fibonacciego (no dobra, zaczynając od
    > drugiego elementu ;)?

    To mi się podoba ;-) Ale numery maja być jednak kolejne. Więc US-owi
    raczej się podobać nie będzie.

    > Przeglądałem archiwum - i często się tam przewijała informacja że w
    > numerze faktury musi być "globalny" dla firmy numer faktury...

    Czyli nie mogą zostać wystawione 2 faktury o tym samym numerze.

    > drugiej strony wydaje mi się to trochę mało sensowne - co przy firmach
    > typu stacja benzynowa, gdzie po prostu nie ma jak zsynchronizować
    > numerów faktur?

    np: numer stacji/numer kasy/nr faktury

  • 3. Data: 2006-08-08 17:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > faktury w roku? Np. faktura typu id klienta/rok/numer faktury dla tego
    > klienta w tym roku... albo rok/tydzień/numer faktury w tygodniu?

    Przejrzyj archiwum - nie widać przeciwwskazań dla osobnych "ciągów
    numeracji" jeśli można je czymkolwiek uzasadnić.
    Byłoby bez sensu, jakby podatnik mający sklep w Lublinie oraz warsztat
    samochodowy w Ustroniu musiał synchronizować numery faktur - nie
    uważasz? ;) (od 2004 roku oddział firmy nie może być samodzielnym
    podatnikiem!)

    > Czy numery faktur muszą być ciągłe, czy też mogę sobie np. numerować je
    > zgodnie z szeregiem fibonacciego (no dobra, zaczynając od drugiego elementu ;)?

    Akurat tu zapis jest jasny: czytałeś rozporządzenie? ;)

    > Przeglądałem archiwum - i często się tam przewijała informacja że w numerze
    > faktury musi być "globalny" dla firmy numer faktury...

    E tam. Kto tak pisał? ;) - czytałeś wybiórczo, IMO :)

    > Z drugiej strony
    > wydaje mi się to trochę mało sensowne - co przy firmach typu stacja
    > benzynowa, gdzie po prostu nie ma jak zsynchronizować numerów faktur?

    Właśnie.
    FYI: sam mam mało faktur, a mimo to prowadzę dwa "ciągi" (osobno
    dla towarów, osobno dla usług).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-08-08 18:19:57
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 08 Aug 2006 19:54:37 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Akurat tu zapis jest jasny: czytałeś rozporządzenie? ;)

    A czy rozporządzenie precyzuje w jakim systemie liczbowym mają być
    numerowane faktury? Czy mogę to robić binarnie albo szesnastkowo ;-) ?

    Andrzej.

  • 5. Data: 2006-08-08 20:34:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006, Andrzej wrote:

    > A czy rozporządzenie precyzuje w jakim systemie liczbowym mają być
    > numerowane faktury? Czy mogę to robić binarnie albo szesnastkowo ;-) ?

    IMO obowiązują nie tylko przepisy - obowiązują również "zasady
    prawne".
    A jest taka zasada, że jak coś nie jest zdefiniowane w przepisie
    to przyjmuje się znaczenie słownikowe.
    Trzeba by przed sądem wygrać, że:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=37725
    ...to można rozumieć "szesnastkowo" :)

    Ba, w znaczeniu słownikowym JEST przykład użycia numeracji
    niedziesiętnej:
    "Tabliczka z numerem rejestracyjnym samochodu"
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-08-08 20:57:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej wrote:

    > A czy rozporządzenie precyzuje w jakim systemie liczbowym mają być
    > numerowane faktury? Czy mogę to robić binarnie albo szesnastkowo ;-) ?

    Proponowałbym szesnastkowy również do rozliczeń podatkowych.

  • 7. Data: 2006-08-11 07:55:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef <c...@i...pl> w

    > Proponowałbym szesnastkowy również do rozliczeń podatkowych.

    Do rozliczeń podatkowych to binarny -- podstawę i podatek zaokrąglać w górę
    do 1, 10, 100, 1000, ... 1000000000000000000000 ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]