  • 1. Data: 2006-08-08 13:39:31
    Temat: KPiR a licencja MF
    Od: "Krzysiek" <k...@d...wywalto.pl>

    Witam,
    czy biuro księgowe prowadzące dla mnie KPiR musi mieć licencję Ministerstwa
    Finansów, czy oni potrzebują tego tylko do prowadzenia ksiąg rachunkowych?
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-08-08 15:16:39
    Temat: Re: KPiR a licencja MF
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Krzysiek" <k...@d...wywalto.pl> napisał(a):
> [...]
    > Ministerstwa
    > Finansów, czy oni potrzebują tego tylko do prowadzenia ksiąg

    Zgodnie z art. 3a Ust. z dnia 5 lipca 1996 roku (Dz.U. 102 poz. 475) O
    doradztwie podatkowym, osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów do
    usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, mogą także wykonywać czynności o
    których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 i 3, tj. m.in. mogą prowadzić księgi
    podatkowe i inne ewidencje dla celów podatkowych na rzecz podatników,
    płatników i inkasentów oraz udzielać im pomocy w tym zakresie.

    Zgodnie z art. 3 Ustawy do wykonywania czynności o których mowa w art. 2
    ust.1 pkt 2 uprawnione są osoby fizyczne wpisane na listę doradców
    podatkowych, adwokaci i radcowie prawni, biegli rewidenci.

    Art. 4 przewiduje jeszcze inne sytuacje, kiedy podmioty są uprawnione do
    wykonywania doradztwa podatkowego (ale to na pewno nie dotyczy Twojej
    sytuacji).

    Reasumując, biuro rachunkowe, które prowadzi Ci księgi, powinno mieć
    przynajmniej certyfikat księgowy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-08 18:50:52
    Od: "Krzysiek" <k...@d...wywalto.pl>

    > Reasumując, biuro rachunkowe, które prowadzi Ci księgi, powinno mieć
    > przynajmniej certyfikat księgowy.
    >
    > pozdrawiam

    Czyli, jeśli nie ma, to oznacza, że działa nielegalnie? To trzeba gdzieś
    zgłaszać?
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2006-08-08 19:01:42
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > Czyli, jeśli nie ma, to oznacza, że działa nielegalnie? To trzeba gdzieś
    >
    > zgłaszać?
    > Pozdrawiam
    > Krzysiek

    przede wszystkim - należy np. zmienić biuro =) zapraszam na priv.

    Tak - wykonywanie zawodu bez zezwolenia zgłasza się. Proponuję wysłać
    stosowną informację do Departamentu Rachunkowości Ministerstwa Finansów
    (adresy na www.mf.gov.pl)