  • 1. Data: 2006-08-08 11:25:12
    Temat: jak jest z progiem 10.000 Euro - czy teraz go nie ma?
    Od: "H5N1" <h...@g...com>

    Witam

    zastanowily mnie wiadomosci o zmianach w przepisach o VAT.

    robie zlecenia informatyczne na umowe o dzielo, i niedawno ktos mi
    powiedzial, ze po przekroczeniu rownowartosci 10.000 w tym roku
    (jeszcze przed tym, jak wyszla informacja o zmianach) bede musial
    zaplacic VAT.

    jak to jest - czy ten prog obowiazuje juz teraz (widzialem jakies
    przepisy, ktore na to wskazywaly) i czy obejmuje umowy o dzielo? Jezeli
    tak, to na czym w ogole polega zmiana?

    a w obu przypadkach - czy dochod musi przekroczyc te 10.000 czy
    przychod? (w koncu w przypadku 50% kosztow to dosc znaczna roznica)

    bardzo dziekuje za informacje
    pozdr.
    H.

  • 2. Data: 2006-08-08 11:45:50
    Temat: Re: jak jest z progiem 10.000 Euro - czy teraz go nie ma?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 13:25:12 H5N1 <h...@g...com> napisał:

> [...]
    > powiedzial, ze po przekroczeniu rownowartosci 10.000 w tym roku
    > (jeszcze przed tym, jak wyszla informacja o zmianach) bede musial

    39.200 zł jest progiem na ten rok.
    Ja masz go przekroczyć to zawczasu się zarejestruj żeby nie było potem
    zonków.

    > jak to jest - czy ten prog obowiazuje juz teraz (widzialem jakies
    > przepisy, ktore na to wskazywaly) i czy obejmuje umowy o dzielo? Jezeli
    > tak, to na czym w ogole polega zmiana?

    Zależy od treści umowy o dzieło. Jeśli masz przeniesienie praw autorskich
    w umowie to IMHO podlega to pod VAT.
    Co do zamian to ostatnie były w połowie 2005r, a następne dopiero od 2007
    się szykują.

    > a w obu przypadkach - czy dochod musi przekroczyc te 10.000 czy
    > przychod? (w koncu w przypadku 50% kosztow to dosc znaczna roznica)

    10000 Euro przychodu, co daje 39,200zł na ten rok - PRZYCHODU :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-08 12:22:24
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 13:45:50 t <r...@o...pl> napisał:

    > 10000 Euro przychodu, co daje 39,200zł na ten rok - PRZYCHODU :)

    z tym, że jeśli rozpoczął działalność (w rozumieniu ustawy o VAT)
    od połowy roku to limit jest mniejszy o połowę!

    PiotrB.

  • 4. Data: 2006-08-08 12:27:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 14:22:24 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

    > z tym, że jeśli rozpoczął działalność (w rozumieniu ustawy o VAT)
    > od połowy roku to limit jest mniejszy o połowę!

    "Drobny" szczegół ;) Sam się kiedyś o mały włos nie nadziałem na to.

  • 5. Data: 2006-08-08 12:31:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    t wrote:

    > "Drobny" szczegół ;) Sam się kiedyś o mały włos nie nadziałem na to.

    Jest jeszcze gorzej: nie decyduje data rozpoczęcia DG a data
    rozpoczęcia sprzedaży.

  • 6. Data: 2006-08-08 12:37:32
    Od: "Amiran Chyb" <a...@g...com>

    jureq wrote:

    > Jest jeszcze gorzej: nie decyduje data rozpoczęcia DG a data
    > rozpoczęcia sprzedaży.

    rozumiem, ze nie ma znaczenia to, ze nie prowadze DG, bo ustawa o VAT
    rozumie to inaczej? czyli decyduje pierwsza umowa jaka podpisalem w tym
    roku?

    ale wytlumaczcie mi, prosze, jedno - na czym polega w takim razie
    zmiana przepisow? czy chodzi o to, ze jako informatyk juz prowadze DG w
    rozumieniu ustawy o VAT (mimo, ze nie prowadze prawdziwej DG, tylko
    podpisuje umowy o dzielo), a artysci i naukowcy jeszcze nie i dopiero
    zostana nia objeci?

    dzieki

  • 7. Data: 2006-08-08 12:39:58
    Od: "Amiran Chyb" <a...@g...com>

    Amiran Chyb wrote:

> [...]
    > rozumieniu ustawy o VAT (mimo, ze nie prowadze prawdziwej DG, tylko
    > podpisuje umowy o dzielo), a artysci i naukowcy jeszcze nie i dopiero

    jeszcze jedno: co Wy na to? http://vat.pl/pages/i/71.php
    ( Programista nie zapłaci podatku
    Umowy o dzieło na realizację programu komputerowego )

  • 8. Data: 2006-08-08 12:43:03
    Od: "Amiran Chyb" <a...@g...com>

    > jeszcze jedno: co Wy na to? http://vat.pl/pages/i/71.php
    > ( Programista nie zapłaci podatku
    > Umowy o dzieło na realizację programu komputerowego )

    to ostatnie pytanie dorzuce: czy ma znaczenie to, ze podpisalem umowe
    na podobne uslugi np. w grudniu zeszlego roku - czy wowczas mam limit
    na caly rok? czy tez liczy sie data pierwszej umowy w tym roku?

  • 9. Data: 2006-08-08 12:48:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 14:37:32 Amiran Chyb <a...@g...com> napisał:

    > rozumiem, ze nie ma znaczenia to, ze nie prowadze DG, bo ustawa o VAT
    > rozumie to inaczej? czyli decyduje pierwsza umowa jaka podpisalem w tym
    > roku?

    Tak

> [...]
    > rozumieniu ustawy o VAT (mimo, ze nie prowadze prawdziwej DG, tylko
    > podpisuje umowy o dzielo), a artysci i naukowcy jeszcze nie i dopiero

    Sam się zastanawiam nad tym. Pewnie tak przerobią ten słynny artykuł
    15(bodajże)
    że tylko umowa o pracę nie będzie podlegała, a cała reszta(UZ,UoD itp)
    zostanie ovatowana.
    A może szukują zamach na kwotę wolną? To by bylo..

  • 10. Data: 2006-08-08 12:49:06
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 14:39:58 Amiran Chyb <a...@g...com> napisał:

    > jeszcze jedno: co Wy na to? http://vat.pl/pages/i/71.php
    > ( Programista nie zapłaci podatku
    > Umowy o dzieło na realizację programu komputerowego )

    Not o się zgadza, ale jeśli skreśla wykluczenie z VATu takich umów
    to będą normlanie oVATowane po przekroczeniu limiru 10000euro,
    a wcześniej będa podlegały ewidencjonowaniu.