  • 1. Data: 2007-06-21 09:47:30
    Temat: [OT]Urzędaski :)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
    icleId=48855

    Cytat:

    "

    (...)

    U nas uważa się, że biznes tworzy państwo, a urzędnicy państwowi je
    niszczą, a to oni przygotowują wielką infrastrukturę dla życia
    dziennikarzy, biznesu. Gdyby nie oni, gdyby nie tacy ludzie jak ja, byłby
    pan bez numeru dowodu, zameldowania...

    To nieprawda! Wypracowuję ją jako urzędnik państwowy, wydając panu
    zaświadczeni, by mógł pan prowadzić działalność gospodarczą, przygotowując
    działkę do inwestycji i tak dalej. W sumie to ja panu pozwalam pracować.

    Jeżeli robimy takie porównania, to róbmy je do końca. To ja chciałabym
    zarabiać jedną trzecią tego, co pan redaktor w biznesie.

    Przepraszam bardzo, ja też jestem wyceniana przez urzędy państwowe. Musimy
    uznawać współistnienie światów biznesu i państwa. A pana teza brzmi, że
    państwo nie jest potrzebne.

    (...)

    "

    Mała zagadka dla pani Jakubiak i jej podobnych - załóżmy że wysyłamy
    wszytskich przedsiębiorców
    na prerie na wakacje - i zawieszamy opłacanie wszechpodatków - ile czasu
    zajmie wymarcie hordy urzędników?

    A teraz załóżmy że urzędników już nie ma, ciała leżą na blatach biurek(bo
    przedsiębiorcy pogrzebowi też
    mieli wakacje) - i sprowadzamy biznesmenów z powrotem do kraju - co się
    stanie - czy wymrą tak jak urzędasy
    (bo to zdaje się sugerować pani Jakubiak) :) ?

  • 2. Data: 2007-06-21 10:18:59
    Temat: Re: [OT]Urzędaski :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > się stanie - czy wymrą tak jak urzędasy
    > (bo to zdaje się sugerować pani Jakubiak) :) ?

    oczywiscie z wrazenia, jak moze byc fajnie i przyjemnie... :)

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 3. Data: 2007-06-21 10:49:01
    Od: N <n...@n...cry>

    t...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > zaświadczeni, by mógł pan prowadzić działalność gospodarczą,
    > przygotowując działkę do inwestycji i tak dalej. W sumie to ja panu

    Przecież biurokracja jest potrzebna. Bez niej nie potrafilibyśmy
    załatwić problemów, które zostały stworzone przez samą biurokrację. :))

    > Przepraszam bardzo, ja też jestem wyceniana przez urzędy państwowe.
    > Musimy uznawać współistnienie światów biznesu i państwa. A pana teza
    > brzmi, że państwo nie jest potrzebne.

    No jasne, że państwo jest potrzebne. Kto by utrzymywał te rzesze ludków
    o mentalności pani Jakubiak? :))

    Homo bureaucraticus w czystej postaci.

    --
    pzdr

  • 4. Data: 2007-06-21 13:26:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tt9mtgkkipkhj4@unk...

    > Mała zagadka dla pani Jakubiak i jej podobnych - załóżmy że wysyłamy
    > wszytskich przedsiębiorców
    > na prerie na wakacje - i zawieszamy opłacanie wszechpodatków - ile czasu
    > zajmie wymarcie hordy urzędników?

    Nigdy. Rząd się zawsze sam wyżywi.

> [...]
    > stanie - czy wymrą tak jak urzędasy
    > (bo to zdaje się sugerować pani Jakubiak) :) ?

    Bardzo szybko. Żaden lekarz cię nie przyjmie bez zaświadczenia o
    niezaleganiu w ZUS, a takowego nie dostaniesz, bo urzędnicy wymarli :)

  • 5. Data: 2007-06-21 13:39:27
    Temat: Re: [OT]Urz?daski :)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2007 o 15:26:46 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nigdy. Rz?d si? zawsze sam wy?ywi.

    Jasne, zadłuży się problem w tym że jak nie ściągnie tego potem w
    podatkach
    to go za jaja wierzyciele powieszą.

    > Bardzo szybko. ?aden lekarz ci? nie przyjmie bez za?wiadczenia o
    > niezaleganiu w ZUS, a takowego nie dostaniesz, bo urz?dnicy wymarli :)

    Weź książkę telefoniczną, zadzwoń do któregoś internisty i spytaj czy
    potrzebuje
    zaświadczenia z ZUS żeby przyjechać :)

    Jak się będziesz patrzył przz pryzmat tego co nienormalne to zawsze
    stwierdzisz
    że urzędas jest potrzebny.

  • 6. Data: 2007-06-21 13:47:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Jun 2007 11:47:30 +0200, t...@o...pl napisał(a):
    [...]

    > Mała zagadka dla pani Jakubiak i jej podobnych - załóżmy że wysyłamy
    > wszytskich przedsiębiorców
    > na prerie na wakacje - i zawieszamy opłacanie wszechpodatków - ile czasu
    > zajmie wymarcie hordy urzędników?

    Myślę że dość długo. Najpierw się uwłaszczą na majątku
    pozostawionym przez przedsiębiorstwa, potem będą dodrukowywać pieniądze,
    ale rzeczywiste umieranie zacznie się jak będzie po V reformie
    gospodarczej i kiedy inflacja sięgnie 1000% miesięcznie. Myślę że
    kilkanaście/kilkadziesiąt lat by pociągnęli.

> [...]
    > mieli wakacje) - i sprowadzamy biznesmenów z powrotem do kraju - co się
    > stanie - czy wymrą tak jak urzędasy (bo to zdaje się sugerować pani

    I tutaj też brak sielanki ... urzędnicy zaczną tworzyć różne
    organizacje (w celu usprawnienia tego i owego), w organizacjach zaczną
    pracować pokolenia urzędników-działacy, organizacje stopniowo
    przekształcą się w urzędy, zaczną myśleć że to oni nakręcają gospodarkę,
    świat wróci do normy :(

    p. m.

  • 7. Data: 2007-06-21 13:51:53
    Temat: Re: [OT]Urzedaski :)
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tt9xj1qbipkhj4@unk...

    > Jasne, zadłuży się problem w tym że jak nie ściągnie tego potem w
    > podatkach
    > to go za jaja wierzyciele powieszą.

    Dochody państwa pochodzą w głównej mierze z podatków, ale nie tylko.
    Dla urzędników wystarczy.

    > Weź książkę telefoniczną, zadzwoń do któregoś internisty i spytaj czy
    > potrzebuje
    > zaświadczenia z ZUS żeby przyjechać :)

    Ojej. Dałem przykład.
    Zawsze znajdzie sie inne miejsce gdzie bez papierka dalej nie ruszysz.

    > Jak się będziesz patrzył przz pryzmat tego co nienormalne to zawsze
    > stwierdzisz
    > że urzędas jest potrzebny.

    Toż przeciez postawiłem :)

  • 8. Data: 2007-06-21 14:17:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2007 o 15:47:16 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > gospodarczej i kiedy inflacja sięgnie 1000% miesięcznie. Myślę że
    > kilkanaście/kilkadziesiąt lat by pociągnęli.

    Bez jedzenia :) ?

> [...]
    > pracować pokolenia urzędników-działacy, organizacje stopniowo
    > przekształcą się w urzędy, zaczną myśleć że to oni nakręcają gospodarkę,

    Istny Mad-(Urzęd)max :)

  • 9. Data: 2007-06-21 14:35:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Jun 2007 08:51:53 -0500, witek napisał(a):

    > Dochody państwa pochodzą w głównej mierze z podatków, ale nie tylko. Dla
    > urzędników wystarczy.

    Tyle że jak będą sami urzędnicy, to nie będzie ani podatków, ani
    "nie tylko".

    p. m.

  • 10. Data: 2007-06-21 14:55:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Jun 2007 16:17:01 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Bez jedzenia :) ?

    No jednak majątku jest troche w Polsce, można sprzedać,
    zastawić .... Poza tym: a. znalazłyby się jakieś organizacje humanitarne
    niosące pomoc, b. mogłoby się znaleźć jakieś państwo - wielki brat będące
    w stanie podtrzymać troche przy życiu.

    Przecież tak prawie wyglądał PRL: kupa urzędników, kupa ludzi, zakłady
    pracy udające że pracują i prawie żadnego przedsiębiorcy. 50 lat to się
    trzymało, i pewnie mogłoby jeszcze troche.

    > Istny Mad-(Urzęd)max :)

    No niestety, naturalna jest tendencja ludzi do samoorganizowania
    się, i naturalne jest że pojawia się kasta zawodowych działaczy, którzy
    przekształcają to wszystko w karykaturę.

    p. m.