  • 1. Data: 2003-12-13 22:20:54
    Temat: Obowiazek ewidencji wyposazenia dla osob prawnych
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktos zechce mi podac podstawe prawna? Wprawdzie znow pozno i pewnie
    gdzies jest, ale jakos nie moge znalezc przepisu.

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2003-12-15 12:23:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Lukasz Goralczyk wrote:

> [...]
    >
    > Czy ktos zechce mi podac podstawe prawna? Wprawdzie znow pozno i pewnie
    > gdzies jest, ale jakos nie moge znalezc przepisu.

    Nie musi byc przepisu....
    Bo wysposazenie to "srodki trwale..."

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-15 12:30:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Nie musi byc przepisu....
    > Bo wysposazenie to "srodki trwale..."

    A czym się rózni pojęcie środka trwałego dla osoby prawnej, osoby
    fizycznej porwadzęcj KH i osoby fizycznej prowadzącej KPiR?
    To sa jakies rózne?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-15 12:42:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > A czym się rózni pojęcie środka trwałego dla osoby prawnej, osoby
    > fizycznej porwadzęcj KH i osoby fizycznej prowadzącej KPiR?
    > To sa jakies rózne?

    Srodki nie...

    Ale Jest rozporzadzeine dotyczace prowadzenia KPiR
    i tam jest o "ewidencji wyposazenia"...

    > Maddy

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-15 13:21:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Srodki nie...
    >
    > Ale Jest rozporzadzeine dotyczace prowadzenia KPiR
    > i tam jest o "ewidencji wyposazenia"...

    I na tej podstawe mozna wnioskowac że w pełnej księgowości każde
    wyposażenie to ŚT?
    Hmm...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-15 13:29:29
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > I na tej podstawe mozna wnioskowac że w pełnej księgowości każde
    > wyposażenie to ŚT?
    > Hmm...

    Alez skad dorga Madziu...

    Ale w KPiR rowniez nie trzeba "calego wyposazenia" wpisywac do ewidencji...

    Chodzilo mi o to, ze "maja zastosowanie przepisy dot ST..."

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-12-16 14:21:19
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@p...com.pl>

    Maddy napisał(a):

    > I na tej podstawe mozna wnioskowac że w pełnej księgowości każde
    > wyposażenie to ŚT?
    > Hmm...
    Wlasnie staram sie znalezc odpowiedz na to 'hmmm'... Ale raczej bez
    posrednictwa US - nie zeby ewidencja mi w czyms przeszkadzala... ale
    staram sie podchodzic rownie radosnie do wykonywania postanowien ustaw
    jak tworcy do ich opracowywania:-)

    Moze cos jeszcze wymyslimy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-12-17 08:59:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]

> [...]
    > posrednictwa US - nie zeby ewidencja mi w czyms przeszkadzala... ale
    > staram sie podchodzic rownie radosnie do wykonywania postanowien ustaw

    A co mamy wymyslac panie Lukaszu ?

    Ma Pan ewidencje ST, wpisuje do niej te ST i juz...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-12-20 14:47:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, Lukasz Goralczyk wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Czy ktos zechce mi podac podstawe prawna?

    Zastanawiając się czy się wplątać w dywagacje :) czy nie,
    to do metirum - ktoś tu kiedyś zapodawał że decyduje pojęcie
    z rachunkowości: "koszty istotne".
    Trzeba przyjąc jakąś istotną :) wartość i wszystko powyżej
    niej ewidencjonować; o ile pamietam przeszłe burze to niekoniecznie
    musi to się nazywać "wyposażenie", a "środki trwałe o małej
    wartości" czy jakoś tak.
    UWAGA: ja od PK jestem z daleka, tylko przeczytawszy wątek
    stwierdziłem ze ścisła odpowiedź chyba jednak nie padła :),
    no to jest szansa że jeśli źle napisałem to mnie "poprostują"
    i będzie wiadomo jak ma być ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2003-12-20 14:52:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik bosz napisał:
    [...]
> [...]
    >+ A czym się rózni pojęcie środka trwałego dla osoby prawnej, osoby
    >+ fizycznej porwadzęcj KH i osoby fizycznej prowadzącej KPiR?

    A to nie "księgowi od PK" wyskakiwali tu z tekstami że "wyposażenia
    już nie ma" (w znaczeniu pojęcia i z klapkami do zakresu PK) ?
    I nie ty pisałaś o "wartościach istotnych" (nie, nie mówię że
    ty, tylko pytam :)) ?
    A różnice - owszem, są. AFAIK.
    Jeśli ustawa definiuje pojęcie ŚT - to dla tego pojęcia różnicy
    oczywiście nie ma. Ale jeśli taż sama ustawa ustanawia *różne*
    zasady księgowania w zależności od czegoś tam (dajmy na to:
    wartości :)), a do tego istnieją przepisy szczegółowe *różnie*
    traktujące owe "wyłączone z zasad ogólnych" ŚT... no to IMHO
    *są* różnice w *księgowaniu* właśnie.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający czy go oskubią :))