  • 1. Data: 2002-03-18 08:32:06
    Temat: Obowiązek podatkowy
    Od: "Jack" <k...@p...onet.pl>

    Umowa o dzieło (ewentualnie zlecenie) z pewną firmą
    2 problemy

    1)
    - praca wykonana
    - pieniądze wypłacone
    - BRAK TEJ POZYCJI W PIT8B (nie odprowadzono podatku od tej kwoty)
    - sugestia ze strony firmy, zeby tego nie uwzględniać w zeznaniu rocznym

    Zalezy mi na wykazaniu tych kwot ponieważ korzystam z ulgi budowlanej
    CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ ????
    - zgłosić do US?
    - zgłosić do IS?

    2)
    - praca wykonana
    - pieniądze zapłacone częściowo
    - BRAK TYCH WYPŁAT CZĘŚCIOWYCH W PIT8B (nie odprowadzono podatku od tej
    kwoty)
    - sugestia ze strony firmy, zeby tego nie uwzględniać w zeznaniu rocznym za
    ten rok tylko w następnym
    JAK ICH ZMUSIĆ DO ZAPŁATY PODATKU I UWZGLĘDNIENIA TYCH WYPŁAT W PIT8B?

    Proszę o informacje
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2002-03-18 13:27:40
    Temat: Re: Obowiązek podatkowy
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Jack" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > ten rok tylko w następnym
    > JAK ICH ZMUSIĆ DO ZAPŁATY PODATKU I UWZGLĘDNIENIA TYCH WYPŁAT W PIT8B?

    ------------
    Niestety problem dość skomplikowany bo żeby zrobić jakieś korekty musisz
    mieć PIT-8 B .Rozumiem że go nie masz więc nici z robieniem korekt za lata
    poprzednie i wtedy byś wykazał nadpłatę podatku .To samo od częściowych
    wypłat nie masz PIT-8 B nie możesz robić rozliczenia rocznego i wykazywać
    tego co dostałeś i kwoty podatku.
    Możesz wykazać w swoim rozliczeniu rocznym uzyskany dochod jako inne żródła
    ale nie wiele ci to da bo musisz ty od tego zapłacić podatek ( chyba że brak
    dochodów na poniesine wydatki)
    A swoją drogą czemu ta Firma tak kombinuje ?
    Jolka