  • 1. Data: 2003-11-09 10:47:34
    Temat: Re: Odliczanie "czynszu" przy DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, agata xxxxxxxxxxxx wrote:

    >+ Witam,
    >+ mam takie pytanie - jak to jest z odliczaniem "czynszu", czy jak kto woli
    >+ zaliczek na eksploatacje mieszkania, przy prowadzeniu DG?

    Jak masz "wydzieloną powierzchnię" (najlepiej cały pokój)
    to proporcjonalnie do powierzchni...
    A jak byś chciała ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-10 09:47:05
    Temat: Odliczanie "czynszu" przy DG?
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam takie pytanie - jak to jest z odliczaniem "czynszu", czy jak kto woli
    zaliczek na eksploatacje mieszkania, przy prowadzeniu DG? Jezeli np.moja
    dzialalnoscia jest nauczanie jez.obcych i DG mam zarejestrowana u siebie w
    mieszkaniu,to moge odliczac sobie "czynsz"? Jesli tak, to na jakiej podstawie?
    Dodam tylko, ze tak naprawde nie prowadze u siebie zajec;)
    Pozdr.A

  • 3. Data: 2003-11-10 12:51:26
    Temat: Re: Odliczanie
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@g...WYTNIJ.pl>

    > Jak masz "wydzieloną powierzchnię" (najlepiej cały pokój)
    > to proporcjonalnie do powierzchni...

    Jak to wydzielona powierzchnie? Nie mam zadnej wydzielonej powierzchni,po
    prostu mam DG zarejestrowana w mieszkaniu.
    Mozesz podac jeszcze troche szczegolow???
    Pozdr, niezorientowana A.

  • 4. Data: 2003-11-10 13:41:54
    Od: "Slawek S." <e...@n...com.pl>

    > Jak to wydzielona powierzchnie? Nie mam zadnej wydzielonej powierzchni,po
    > prostu mam DG zarejestrowana w mieszkaniu.
    > Mozesz podac jeszcze troche szczegolow???
    > Pozdr, niezorientowana A.

    Musisz w spółdzielni zgłosić metrarz jaki przeznaczasz na swoją działalność
    oni wyliczają czynsz i dostajesz co miesiąc faktury za tą powierzchnie za
    wode itp.

    --
    Pozdrawiam:
    NETBit Sławomir Stalmach

  • 5. Data: 2003-11-10 15:24:02
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@N...gazeta.pl>

    Slawek S. <e...@n...com.pl> napisał(a):

    > Musisz w spółdzielni zgłosić metrarz jaki przeznaczasz na swoją działalność
    > oni wyliczają czynsz i dostajesz co miesiąc faktury za tą powierzchnie za
    > wode itp.

    I nie ma znaczenia, ze tak de facto nie prowadze tam zadnej dzialalnosci? Co
    na to US???
    Pozdr,A.

  • 6. Data: 2003-11-10 20:41:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Jak to wydzielona powierzchnie?
    >+ Nie mam zadnej wydzielonej powierzchni,

    Ja też nie mam. Na upartego mógłbym twierdzić że jest,
    ale ona "nie traci charakteru mieszkalnego": nie jest
    oddzielona itp.
    Uznałem że nie będę się narażał :], "każdy odpowiada za
    siebie" - chcesz to odliczysz...
    [...]
    >+ Mozesz podac jeszcze troche szczegolow???

    ...no... do KUP zalicza się wydatki służące "osiaganiu
    przychodów". Jak ma miejsce wykorzystanie "czegoś" co
    jednocześnie jest wykorzystywane "do celów osobistych"
    to sprawa robi się mocno sporna: aby 'przekonać' US należy
    jakoś zmierzyć ile poszło "wyłącznie na cele DG", a tym
    samym spowodowało wzrost wydatku "w celu DG".
    Ustaliła się (jakoby) praktyka że ogrzewanie itp. koszty
    "ogólne" można potraktować metodą "część proporcjonalna
    do powierzchni". OK. No to IMO trzeba umieć tę powierzchnię
    palcem pokazać :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-10 22:05:59
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

    > I nie ma znaczenia, ze tak de facto nie prowadze tam zadnej dzialalnosci?
    Co
    > na to US???

    oficjalnie mozesz odliczac jezeli prowadzisz zajecia u siebie w mieszkaniu,
    jezeli prowadzisz poza firma to nie mozesz (wedlug US Wawa-Mokotow). Ale
    zawsze sie mozesz umowic z jakims studentem ze lekcje sa "u ciebie" ;)