  • 31. Data: 2008-11-07 20:26:11
    Temat: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Niestety US się może w takim przypadku przyczepić i będzie awantura.
    > Ustawa jest wyraźna. Masz udowodnić, że poniosłeś koszt. Czyli masz mieć
    > trzy rzeczy w tym przypadku, kto zapłacił, za co zapłacił i kiedy zapłacił.
    > I w twoim interesie jest aby płacić w taki sposób, żeby to było jasne.

    Zauważ, że zazwyczaj jak się płaci w kasie operatora, to dostaje się
    nie-imienne potwierdzenie wpłaty. Też źle? Mam nadzieję, że orzecznictwo
    utemperuje zapędy urzędników.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-11-07 20:29:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > No ja też nie płaciłem...
    >
    > Ale, żeby nie było: jutro pójdę co /kerfura/ i zainwestuję złotówkę :D

    Na 99% dostaniesz wydruk jak slip z karty płatniczej, na którym
    oczywiście nie będzie Twoich danych. Wszystkie dane są zapisane na
    kodzie kreskowym, odczytywanym przez kasjerkę, nie ma tam danych osobowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 33. Data: 2008-11-07 21:06:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:gf22n0$ot$2@news.interia.pl>:

> [...]
    > I w twoim interesie jest aby płacić w taki sposób, żeby to było jasne.

    Hmm...

    =====
    Rozdział 6
    Podstawa obliczenia i wysokość podatku
    Art. 26.

    1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art.
    29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art.
    24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25,
    po odliczeniu kwot:
    [...]
    6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,
    [...]
    7. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na
    podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w
    przypadku odliczeń, o których mowa w ust. 1: 1) pkt 6a, odliczenie
    stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została udokumentowana fakturą
    w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,
    ======

    To miejsce zamieszkania, jest faktura i są kwity opłat (powiązane
    czymśtam z fakturami).

    Kiedy i za co wynika z kwitów, ale twierdzisz, że powinno być jeszcze
    zaświadczenie, że podatnik zapłacił osobiście w kasie?

    No niestety, nie wydadzą, a akurat faktury opłaca zwykle żona, i razem
    z kwitami do wskazanej szuflady wkłada. Internet jest na męża, nie
    rozliczają się wspólnie i nie ma rozdzielności majątkowej.

    IMO przesadzasz z interpretacją przepisu, a US raczej przyjmuje, że
    ten, kto okazał sie kwitem z danymi pozwalającymi powiązać go z
    fakturą poniósł ten wydatek, i nie wymaga, żeby płatności robione były
    np. z konta bankowego osoby korzystającej z odliczenia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 34. Data: 2008-11-07 21:15:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:gf28cd$lbe$2@news.onet.pl>:

    > Na 99% dostaniesz wydruk jak slip z karty płatniczej, na którym
    > oczywiście nie będzie Twoich danych. Wszystkie dane są zapisane na
    > kodzie kreskowym, odczytywanym przez kasjerkę, nie ma tam danych osobowych.

    Ja ich nie potrzebuję, to witek uważa, że powinny być :D
    Byle dało sie powiązać opłatę z fakturą, czyli to o co pytał Gotfryd.

    No i nic nie ryzykuję, bo to faktura za prąd będzie :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2008-11-07 21:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Autopac!
    Za niestosowanie się do własnej rady, znaczy czytania NAJPIERW przepisu
    a dopiero potem mądrych komentarzy tudzież (korekta nie poprawiać)
    intrerpretacyj Usów, ISów i innych takich.

    On Fri, 7 Nov 2008, Liwiusz wrote:

    > Zauważ, że zazwyczaj jak się płaci w kasie operatora, to dostaje się
    > nie-imienne potwierdzenie wpłaty.

    wKF: rzuć nazwą jakiegoś operatora.
    Operatorom i-netu dawno nie płaciłem inaczej niż przelewem, ale np.
    jak wpłacam wodociągom na podstawie f-ry to dostaję imienne potwierdzenie.

    > Też źle? Mam nadzieję, że orzecznictwo
    > utemperuje zapędy urzędników.

    Byłbym za :D

    A tak poza wszystkim, to wziąłem sobie treść przed nos:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    7. Wysokoœć wydatków na cele okreœlone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzajšcych ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń,
    o których mowa w ust. 1:

    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokoœć wydatków została
    udokumentowana fakturš w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i
    usług,
    +++

    ...i mam poważny zgryz.
    Idzie oczywiście o słowo "jednakże".
    Oznacza ono ni mniej ni więcej, że NIE STOSUJE SIĘ wcześniej określonej
    zasady, a ZASTĘPUJE ją INNY wymóg!
    W tym przypadku - że *dowodem poniesienia wydatku* jest faktura.
    Nawet niezapłacona!

    Ale skoro wszyscy, od US do kompletu grupowiczów, powiadają że jednak
    dowód "poniesienia" musi być, ba, ja sam kilka godzin temu tak
    twierdziłem :P, to widać gdzieś się mylę.
    Godzina późna i tak dalej... wyprowadzi mnie ktoś z błędu?

    Mogę dodać, że oczywiście "jak zwykle" chciałem przywalić ustawodawcy,
    znaczy że Liwiusz ma się czepić Sejmu a nie urzędasów, ale jak sprawdziłem
    literka po literce to mi wyszło że jednak Liwiusz ma rację i to
    urzędnicy się czepiają.

    PYTANIE:
    Dlaczego wszyscy (do paru godzin temu) byliśmy zgodni, że wymóg art.
    26.7.1
    *nie zastepuję* wymogu z art.26.7 ??

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2008-11-07 22:20:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Zauważ, że zazwyczaj jak się płaci w kasie operatora, to dostaje się
    > nie-imienne potwierdzenie wpłaty. Też źle? Mam nadzieję, że orzecznictwo
    > utemperuje zapędy urzędników.

    Jeśli płaciłeś gotówką, to tu akurat jest tak, że zawsze możesz
    powiedzieć, że płaciłeś w czyimś imieniu czyimiś przekazanymi ci pieniędzmi.
    Jeśli robiłeś to bezgotówkowo to tutaj już jest gorzej.

  • 37. Data: 2008-11-07 22:36:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >
    > ...i mam poważny zgryz.
    > Idzie oczywiście o słowo "jednakże".
    > Oznacza ono ni mniej ni więcej, że NIE STOSUJE SIĘ wcześniej określonej

    A czemu zastępuje a nie dokłada.
    Normalnie masz prawo dokonać odliczeń jeżeli dany wydatek poniosłeś.
    Wystarczy paragon.
    Tak np. było z odliczeniami na pomoce i przyrządy naukowe. Wystarczyło
    mieć paragon, że się daną książkę kupiło.
    pkt.7 jednakże precyzuje, że oprócz udokumentowania poniesionych
    wydatków musisz mieć do tego fakturę.
    Sama faktura poniesienia wydatków nie dokumentuje i to chyba jest jasne,
    a nie widzę powodu dla którego pkt. 7 miałby cie zwalniać z obowiązku
    dokumentowania poniesionych wydatków.
    czyli musisz miec dwie rzeczy, fakutrę i udokumentowane poniesienie
    wydatków. Jedno z nich to za mało.

  • 38. Data: 2008-11-07 22:47:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Kiedy i za co wynika z kwitów, ale twierdzisz, że powinno być jeszcze
    > zaświadczenie, że podatnik zapłacił osobiście w kasie?

    Nie ja tak nie twierdzę.
    Ja twierdzę, że ma wynikać, że to podatnik poniósł wydatek, a nie ktoś inny.
    Czyli to ma iść z twojej karty, twojego konta, a nie cudzego.
    W tym sensie było słowo zapłacił.

> [...]
    > fakturą poniósł ten wydatek, i nie wymaga, żeby płatności robione były
    > np. z konta bankowego osoby korzystającej z odliczenia.

    Obawiam się, że jak przyniesiesz wyciąg bankowy sąsiada i zechcesz nim
    podeprzeć poniesienie przez ciebie wydatków, to z ulgi będą nici.

  • 39. Data: 2008-11-08 00:33:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > a dopiero potem mądrych komentarzy tudzież (korekta nie poprawiać)
    > intrerpretacyj Usów, ISów i innych takich.

    Z czasów obecnych nie mogę, bo płacę tylko przelewem. Ale jako
    przykład mogę podać Erę i Plusa z okolic 2000r., kiedy to takie wpłaty
    przyjmowali w swoich oddziałach i imiennych potwierdzeń nie wystawiali.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 40. Data: 2008-11-08 17:18:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > A czemu zastępuje a nie dokłada.

    Bo jakby miało dokładać, byłoby 'podadto', 'dodatkowo', a nie 'jednakże'.

    IMO pytanie Gotfryda jest zasadne. Ciekaw jestem wyników - mam nadzieję że
    jakiś konstruktywny flejm się rozwinie i jakaś konkluzja się z tego
    wykluje :).

    p. m.