  • 1. Data: 2009-01-26 01:25:27
    Temat: Export uslug a VAT7
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Czy eksportu usług wykonanych na terenie kraju nie wpisuje
    się do VAT7(K)? Kontrahent poza Unia, czyli VAT NP.
    Chciałem kwotę netto wpisać gdzies w VAT7, ale nie widze
    takiej rubryki. Tego po prostu do deklaracji sie nie wpisuje?
    poz.21 dotyczy uslug wykonanych poza krajem, a ta byla w kraju.
    (DG kpir+VAT)

    a.

  • 2. Data: 2009-01-26 07:02:26
    Temat: Re: Export uslug a VAT7
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:
> [...]
    > takiej rubryki. Tego po prostu do deklaracji sie nie wpisuje?
    > poz.21 dotyczy uslug wykonanych poza krajem, a ta byla w kraju.

    Jeśli są to usługi, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o podatku
    VAT, to:

    1. Fakturę wystawia się bez podatku(nie podlega)
    2. Umieszcza się informację, że podatek VAT rozlicza nabywca
    3. Nie wpisuje się do VAT7

    Jeśli są to inne usługi, to vat normalny.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-26 07:57:04
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Jeśli są to usługi, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o podatku
    > VAT, to:
    >
    > 1. Fakturę wystawia się bez podatku(nie podlega)
    > 2. Umieszcza się informację, że podatek VAT rozlicza nabywca

    lub podstawę prawną z naszej ustawy bądź dyrektywy

    > 3. Nie wpisuje się do VAT7

    od zmiany ustawy w 2005 roku wpisuje się,
    właśnie w poz. 21

    pozdr
    m.w.

  • 4. Data: 2009-01-26 10:54:27
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    my way <y...@s...tlen.pl> wrote:

> [...]

    tak, to wiem.

    > od zmiany ustawy w 2005 roku wpisuje si?,
    > w?a?nie w poz. 21

    Zaraz bede szukal, ale moze to ktos potwierdzic? Mala Ksiegowosc RZ
    nie umiescila takiej sprzedazy w VAT7 ani w poz.21 ani nigdzie indziej.

    a.

  • 5. Data: 2009-01-26 21:02:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    my way pisze:

    > od zmiany ustawy w 2005 roku wpisuje się,
    > właśnie w poz. 21

    A co z ewidencją VAT? Ujmuje się gdzieś taką sprzedaż?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-26 21:19:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > A co z ewidencją VAT? Ujmuje się gdzieś taką sprzedaż?

    No raczej tak. W kolumnę "nie podlega". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-01-26 21:27:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:

    > Zaraz bede szukal, ale moze to ktos potwierdzic? Mala Ksiegowosc RZ
    > nie umiescila takiej sprzedazy w VAT7 ani w poz.21 ani nigdzie indziej.

    Jak wprowadzasz transakcję, to:

    (prawa strona tabeli)
    Rejestr - 1 - dostawa towarów i usług
    Transakcja - poza terytorium kraju
    Opodatkowano w : XX (kod kraju)

    Potem wpisujesz kwotę z faktury jako "nie podlega" i kwota ta będzie w
    polu 21. Będzie też w ewidencji VAT.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-26 21:27:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-01-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No raczej tak. W kolumnę "nie podlega". :)

    Dzięki za podszkolenie. Akurat przyda mi się w tym kwartale.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-01-26 21:31:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Dzięki za podszkolenie. Akurat przyda mi się w tym kwartale.

    Ewidencjonować trzeba IMHO wszystkie przychody z DG.
    Ale ustawodawca nie określił wzoru ewidencji. Ma ona jedynie umożliwić
    poprawne obliczenie stawki VAT. A skoro tak, to nie widzę przeszkód by
    dołożyć sobie kolumny "jakie tam akurat potrzebujemy".

    Gorzej, że w tym momencie programów wspomagających mamy "zero" [1]
    i pozostaje tylko SDE (Stary Dobry Excel).

    [1] A przynajmniej ja nie znalazłem żadnego

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-01-26 21:34:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Gorzej, że w tym momencie programów wspomagających mamy "zero" [1]
    > i pozostaje tylko SDE (Stary Dobry Excel).
    >
    > [1] A przynajmniej ja nie znalazłem żadnego

    W program księgowy rzeczpospolitej udało mi się wpisać - w ewidencji
    jest jako nie podlega, w kpir jest normalnie, a w deklaracji VAT jest w
    polu 21 tak jak pan Bóg Minister rozporządził :)

    --
    Liwiusz