  • 1. Data: 2004-04-28 10:19:38
    Temat: Odliczenie funduszu remontowego
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jest taki własnie problem z rozliczeniem PIT.

    Osoba jest właścicielem dwóch mieszkań, w obu działa wspólnota.

    Opłata na fundusz remontowy w jednej z nich wyniosła 400zł a w drugiej
    - 700zł.

    Czy można zsumować obie te kwoty w odliczeniach czy kwota 400zł nie
    łapie się do progu? Jak rozliczyć pita za 2003r?

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    berberek

  • 2. Data: 2004-04-28 10:32:41
    Temat: Re: Odliczenie funduszu remontowego
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.soc.prawo.podatki you wrote:

    >Osoba jest właścicielem dwóch mieszkań, w obu działa wspólnota.

    Zapomniałem dodać, że osoba jest właścicielem tego mieszkania za 400zł
    w 100% a tego gdzie trzeba zapłacić 700zł - w 50%. Osoba, która jest
    właścicielem następnych 50% mieszkania również ma do zapłacenia 700
    zł.

    berberek

  • 3. Data: 2004-04-28 20:07:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, Maciej Lankowski wrote:
    [...]
    >+ Czy można zsumować obie te kwoty w odliczeniach

    "a czemu by nie" !
    Odliczenie jest związane z osobą a nie lokalem :)
    I zastanów się: jak ma prawo odliczać użytkownik będący
    korzystającym (z użyczenia) lub najemcą który WCALE nie
    jest właścicielem mieszkania - to co się roztkliwiasz nad
    tym że ktoś ma tylko 50% udziału ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-28 21:17:40
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w 100% a tego gdzie trzeba zapłacić 700zł - w 50%. Osoba, która jest
    > właścicielem następnych 50% mieszkania również ma do zapłacenia 700

    Moim zdaniem patrz przede wszystkim na dowody wpłat na fundusz remontowy.
    One są podstawą do odliczenia. Masz dowody wpłat na określona kwotę to się
    nie martw ile mieszkań i wspólnot było.

    Marek