  • 1. Data: 2004-04-13 13:25:45
    Temat: Odliczenie podatku 2003
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam nastepujące pytanie. Jestem uczniem liceum. W listopadzie 2003
    rodzice kupili mi komputer na raty. Czy mogą go odliczyć od podatku? Jeśli
    można to jaką sumę czy całą, czy tylko te dwie raty z 2003 roku?

    z góry dziękuję za odpowiedzi
    kris

  • 2. Data: 2004-04-13 13:29:25
    Temat: Re: Odliczenie podatku 2003
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kris napisał:

> [...]
    > rodzice kupili mi komputer na raty. Czy mogą go odliczyć od podatku? Jeśli
    > można to jaką sumę czy całą, czy tylko te dwie raty z 2003 roku?

    Jeżeli to komputer dla Ciebie, to nie mogą.
    Jeżeli komputer ma im słuzyc do pracy, to mogą.

    A jeżeli juz sie okaże że moga, to jeżeli raty finansował bank to
    odliczaja cala kwote. Jeżeli raty spłacaja bezpośrednio sprzedawcy
    towaru to tylko tyle ile faktycznie zapłacili.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-13 14:01:21
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > Jeżeli to komputer dla Ciebie, to nie mogą.
    > Jeżeli komputer ma im słuzyc do pracy, to mogą.

    Dodam, że odliczenie komputera przez rodzica (jeżeli będzie dla niego
    służył) nie przysługuje kiedy uzyskał przychody wyłącznie ze źródeł np.
    pozarolniczej działalności gospodarczej, z umów o dzieło i zlecenie.
    Mając przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej,
    spółdzielczego stosunku pracy bądź przychody z tytułu członkostwa w
    rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się
    produkcją rolną - jak najbardziej, zakup przyrzadów i pomocy naukowych mozna
    odliczyc w PIT-O.

    Serdeczności,
    Zulka