  • 1. Data: 2004-04-13 15:41:33
    Temat: rejestracja umow leasingu
    Od: "simon_" <s...@p...pl>

    witam,

    na EFL jest informacja o koniecznosci rejestracji
    aut z kratka w US, aby zachowac mozliwosc
    odliczania calego Vat od rat leasingowych.

    wg. nich wystarczy tylko pieczatka na umowie
    leasingowej,

    czy ktos juz mial z tym jakies doswiadczenia?

    pozdr

    szymon

  • 2. Data: 2004-04-13 16:45:27
    Temat: Re: rejestracja umow leasingu
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > wg. nich wystarczy tylko pieczatka na umowie
    > leasingowej,
    >
    > czy ktos juz mial z tym jakies doswiadczenia?

    Jak ja się dowiadywałam w US to powiedziali mi, że bedzie siedziała Pani w
    US i bedzie przyjmowac i rejestrowac takie umowy, ale co bedzie powiedziec
    to nie byli w stanie powiedziec (rozmawiałam przed swietami )

    A a propo umow leasingowych i rejestracji - to moze to co podam nizej się
    Wam przyda :)))

    Z uwagi na fakt, iż w myśl art. 176 ustawa wchodzi w życie po
    upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, tj. w dniu 20 kwietnia 2004r. ( ustawa
    została ogłoszona w Dzienniku Ustaw z dnia 05.04.04r. Nr 54, poz. 535),
    rejestracji przedmiotowych umów należy dokonywać w siedzibie Urzędu (od 20
    kwietnia do 14 maja br.

    W celu zarejestrowania umowy podatnik powinien przedstawić
    zestawienie, zawierające w szczególności niżej wymienione dane dotyczące
    umowy:

    1. datę zawarcia umowy

    2. numer umowy

    3. oznaczenie stron umowy

    4. przedmiot umowy z wyszczególnieniem nr silnika i nadwozia

    5. wartość wynikająca z umowy

    6. czas trwania umowy

    Pozdrawiam,

    Zulka

  • 3. Data: 2004-04-13 17:44:46
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Ta rejestracja to jakis nowy przymus? Dwa lata temu podpisywalem taka umowe
    z eflem (l. opercyjny - sam ciezarowy) i nie rejestrowalem jej w US.
    Powinienem? A moze robi to sam efl?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2004-04-13 21:57:44
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jak ja się dowiadywałam w US to powiedziali mi, że bedzie siedziała Pani w
    > US i bedzie przyjmowac i rejestrowac takie umowy, ale co bedzie powiedziec
    > to nie byli w stanie powiedziec (rozmawiałam przed swietami )

    czy umowy na leasing motocykli tez trzeba rejestrowac?

    pozdrawiam,

    carlosky
    Passat&XT600E&Sabre - kolejność przypadkowa :)
    www.wolnamucha.pl

  • 5. Data: 2004-04-14 06:03:06
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Ta rejestracja to jakis nowy przymus? Dwa lata temu podpisywalem taka
    umowe
    > z eflem (l. opercyjny - sam ciezarowy) i nie rejestrowalem jej w US.
    > Powinienem? A moze robi to sam efl?
    Ta rejestracja jest po żeby odliczyć Vat od raty leasingowej .
    Wiola

  • 6. Data: 2004-04-14 08:00:16
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Carlosky" <O...@N...pl> napisał w wiadomości

    > czy umowy na leasing motocykli tez trzeba rejestrowac?

    chyba tak - jesli jak wynikalo z innych postow jest to pojazd samochodowy (a
    jest wg pord) - gorzej ze faktycznie vat od paliwa nie bedzie odliczany...

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 7. Data: 2004-04-14 09:31:30
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

    > chyba tak - jesli jak wynikalo z innych postow jest to pojazd samochodowy
    (a
    > jest wg pord) - gorzej ze faktycznie vat od paliwa nie bedzie odliczany...

    vat od paliwa na bank bedzie odliczny bo w przepiach jest mowa o samochodzie
    osobowym a nie o pojazdach samochodowych

  • 8. Data: 2004-04-14 10:58:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Carlosky napisał:
    > Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

    > vat od paliwa na bank bedzie odliczny bo w przepiach jest mowa o samochodzie
    > osobowym a nie o pojazdach samochodowych

    Jak to nie o pojazdach samochodowych?

    Art. 88 ust1 pkt 3
    "[Obniżenia kwot lub zwrotu roznicy podatku naleznego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika]: [...]
    3) paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, ykorzystywanych do
    napedzania samochodow osobowych i innych POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH o
    których mowa w art. 86 ust. 3 i 5"

    A w art. 86 rowniez mamy do czynienia z samochodami osobowymi oraz
    INNYMI POJAZDAMI SAmOCHODOWYMI.

    Motocykl jest pojazdem samochodowym, podlega wzorowi na ładownośc, nie
    spelnia go - nie ma odliczenia VAt od zakupu ani od paliwa

    Jakies kontragumenty?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-04-14 12:01:45
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    > Motocykl jest pojazdem samochodowym, podlega wzorowi na ładownośc, nie
    > spelnia go - nie ma odliczenia VAt od zakupu ani od paliwa
    >
    > Jakies kontragumenty?

    dokladnie tak:-(
    co gorsza motocykl nie ma "ladownosci" w dowodzie rejestracyjnym... tak jak
    czytalam na liscie - ciagnik siodlowy
    czyli wzor mozna o kant ... rozbic

  • 10. Data: 2004-04-14 13:26:05
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    > Jakies kontragumenty?

    zadnych :) niesty, cos mi sie pokrecilo...
    trzeba sobie bedzie inaczej radzic...
    Polak potrafi, ode mnie tego Vatu i tak nie dostana, szkoda tylko, tak to
    wyglada..:(