  • 21. Data: 2006-10-05 11:16:42
    Temat: Re: Raport - poczta, było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej na wekslu
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0610041641450.2084@athlon64>,

    > "Na podstawie art. 237 KPA ... w odpowiedzi na pismo... informujemy...
    > W trakcie postępowania wyjaśniającego ustalono że zgodnie z rozp. MF
    > ... Poczta jest jednym z podmiotów wskazanych do kasowania znaków
    > opłaty skarbowej na wekslach... informujemy, że pracowników UP ...
    > pouczono ... uprzejmie przepraszamy ... pragniemy poinformować
    > że zagadnienie zostało omówione także z pracownikami innych urzędów"
    >
    > Jakby co wypadnie pracownikom UP zapodawać że w Oddziale Rejonowym
    > w Zabrzu już sobie problem wyjaśnili :>
    > Może sygnatura się komuś przyda: CSP ORJ DK/056/30/06

    Niniejszym otrzymujesz tytuł Grupowego Przecieracza Ścieżek :D

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 22. Data: 2006-10-05 18:59:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Uwaga - crosspost, ale może Robert Tomasik przeczyta ;)
    On Thu, 5 Oct 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Niniejszym otrzymujesz tytuł Grupowego Przecieracza Ścieżek :D

    Ja swoją działkę odbębniłem ;)
    Może teraz ktoś wyjaśni czy komisariat Policji jest "urzędem państwowym"
    w rozumieniu rozporządzenia! :)
    Jako ostatnia deska ratunku byłoby to całkiem rozsądne rozwiązania
    "na ciężkie przypadki weksla na wczoraj".

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-10-06 05:30:31
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > w rozumieniu rozporządzenia! :)
    > Jako ostatnia deska ratunku byłoby to całkiem rozsądne rozwiązania
    > "na ciężkie przypadki weksla na wczoraj".

    Oraz tłumacz przysięgły .... zwłaszcza jak ktoś ma w rodzinie takiego.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-10-06 06:25:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Ja swoją działkę odbębniłem ;)

    na przyszłość polecam protest weksla w urzędzie pocztowym ;)

    KG

  • 25. Data: 2006-10-06 17:05:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, m...@g...com wrote:

    > Oraz tłumacz przysięgły .... zwłaszcza jak ktoś ma w rodzinie takiego.

    Poprzednio już pytałem czy ktoś ma jasność, bo sprawa nie jest
    prosta. Wskazane do unieważniania są *urzędy*, panienka z okienka
    (pocztowego) IMO przekracza kompetencje i naraża się pewnie na
    jakieś zarzuty jeśli bierze do domu "pieczęć służbową" celem
    podbicia weksla w domu :), bycie urzędnikiem IMO nie jest tożsame
    z pełnieniem urzędu *w danej chwili*.
    No i mam pytanie - kiedy taki tłumacz piastuje urząd?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2006-10-06 18:43:01
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > z pełnieniem urzędu *w danej chwili*.
    > No i mam pytanie - kiedy taki tłumacz piastuje urząd?

    Wg. mnie wtedy conajmniej wtedy, kiedy dokonuje tłumaczenia przysięgłego.
    Nie wiem czy jest nim w momencie dokonywania całego procesu, czy tylko w
    momencie poświadczania że to co przetłumaczył przed chwilą jest zgodne z
    oryginałem. Nie jest wykluczone że jest także urzędnikiem w innych
    chwilach.

    Zauważ, że tłumacz przysięgły to nie panienka z okienka, i ma prawo nosić ze
    sobą swoją pieczęć.

    p. m.

  • 27. Data: 2006-10-06 20:00:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, m...@g...com wrote:

    > Zauważ, że tłumacz przysięgły to nie panienka z okienka, i ma prawo nosić ze
    > sobą swoją pieczęć.

    Zauważam :)
    Ale sama "urzędowość" mnie intryguje.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2006-10-09 12:23:53
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > Zauważam :)
    > Ale sama "urzędowość" mnie intryguje.

    Urzędowośc tłumacza wystepuje w momencie kiedy wyciaga swoja pieczęć i
    ma papiery potwierdzające jego uprawnienia (tak jak urzedowosc sedziego
    wystepuje w momencie kiedy nakłada toge i ma do tego uprawnienie, i
    policjanta kiedy zakłada mundur itp.). Chociaż nie wiem w którym
    momencie staje sie osoba urzedową jak np. tłumaczy zeznania na sali sądowej.

  • 29. Data: 2006-10-10 20:38:17
    Od: m...@g...com

    cyklista wrote:

> [...]
    > policjanta kiedy zakłada mundur itp.). Chociaż nie wiem w którym
    > momencie staje sie osoba urzedową jak np. tłumaczy zeznania na sali

    Wydaje mi się że w momencie jak poświadcza protokół czy coś w tym guście.

    p. m.