  • 11. Data: 2002-10-28 21:30:06
    Temat: Odp: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl>

    > O to jest juz jakies rozwiazanie... a zawieszenie / wznowienie
    > dzialalnosci cos kosztuje dodatkowo ?

    nie, ale po kilku razach bedziesz miecd pewnie kontrole i moga sie czegos
    czepic, cholera wiem, moze nawet udowodnia matactwo :-(

  • 12. Data: 2002-10-29 02:12:56
    Temat: Re[2]: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 28 października 2002 o godzinie (15:12:01) napisano:
    e> Zaloz dzialalnosc na poczatku wakacji, zglos to w ZUSie, zrob te sieci i
    e> zawies dzialalnosc w US i ZUSie np. po 2 tygodniach - zaplacisz polowe
    e> Przy kolejnych zleceniach odwiesisz sobie dzialalnosc znow na pare dni,
    e> chyba ze masz az tak duzo zlecen, ale wtedy powinno cie stac na ZUS.

    1. To juz chyba lepiej (czytaj: taniej) nie zakladac dzialalnosci (koszty
    zalozenia!) tylko dogadac sie z jakims znajomym, ktory prowadzi -
    niech wystawi faktury za Ciebie, a Ty mu tylko odpalisz kase na VAT
    (jesli jest VAT-owcem) i ewentualnie na czesc podatku dochodowego
    (tutaj sa rozne "szkoly" - od kilku do nawet kilkudziesieciu procent).

    2. Poza tym, jesli zawrzesz z odbiorca sieci umowe o dzielo/zlecenia to
    bedzie to duzo korzystniejsze - bo nie bedzie ZUS-u, a wszystko bedzie
    cacy. Oczywiscie do pewnej kwoty... No i o podatki oraz deklaracje
    beda sie martwic Ci, ktorym bedziesz swiadczyl uslugi.

    3. A w ogole to nie mozesz zrobic tego bez jakicholwiek dokumentow?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl
    "Menedżerowie mają rozwiązanie dla każdego problemu. Urzędnik ma
    problem z każdym rozwiązaniem." Guenter Hartkopf

  • 13. Data: 2002-10-29 12:08:08
    Temat: Re: Re[2]: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: "Enope" <e...@h...com>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > beda sie martwic Ci, ktorym bedziesz swiadczyl uslugi.
    >
    > 3. A w ogole to nie mozesz zrobic tego bez jakicholwiek dokumentow?

    To sa tez dobre i stosowane rozwiazania.
    A wracajac do zawieszen dzialalnosci to czemu maja sie czepiac, male obroty,
    i jeszcze sie uczysz, masz prawo dzialac tylko jak bedziesz mial zlecenie,
    ZUS nie bedzie mial do ciebie zastrzezen (zawieszenie to 2 formularze ZWUA i
    ZWPA a odwieszenie to prawdop. ZFA i ZUA), US zawieszenie i odwieszenie na
    formularzu NIP-1 i oświadczenie na kartce papieru). Pewnie moga miec
    zastrzezenia jezeli bedziesz to robil zbyt czesto.

  • 14. Data: 2002-10-30 10:39:01
    Temat: Re: Odp: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl> wrote in

    > nie, ale po kilku razach bedziesz miecd pewnie kontrole i moga sie
    > czegos czepic, cholera wiem, moze nawet udowodnia matactwo :-(

    Nie spoko... ja sie nie chce wywinac od ZUSu tylko mnie poprostu na
    ZUS nie stac, jesli zrobie 2 sieci, zarobek wyjdzie ~1000zl to pal
    licho bede oddawac ZUSowi te 600zl...

    pozdr. Slawek

  • 15. Data: 2002-10-30 10:42:27
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) wrote in

> [...]
    > kase na VAT (jesli jest VAT-owcem) i ewentualnie na czesc podatku
    > dochodowego (tutaj sa rozne "szkoly" - od kilku do nawet

    Nie raczej to odpada poniewaz ja chcialbym dzialalnosc z czasem
    rozwijac i moze kiedys jak sie uda zmienic ja w firme wiec wolalbym,
    aby od poczatku wszystko bylo zapisane na mnie...

    > 2. Poza tym, jesli zawrzesz z odbiorca sieci umowe o
    > dzielo/zlecenia to bedzie to duzo korzystniejsze
    (...)

    Jakim odbiorca ? Ja siec robie dla siebie i sam bede nia
    administrowal i na tym zarabial...

    > 3. A w ogole to nie mozesz zrobic tego bez jakicholwiek
    > dokumentow?

    Tez odpada chce wszystko legalnie...

    pozdr. Slawek

  • 16. Data: 2002-10-30 22:28:18
    Od: "Babcik" <b...@...pl>

    heh czyli generalnie ty chcesz administrowac siecia
    i po to prowadzic dzialalnosc gosp aby wystawiac legalne
    falturki dla abonentow ?

    Hmm nigdy nie bedzie Ci sie to oplacalo bo
    zawsze zus zaplacisz tak duzy 700 zl.
    Mozesz placic mniejszy jezeli bylbys zatrudniony gdzies ..
    wtedy placisz ok 100 zl no i ten co Cie za trudnia tez placi
    ale suma sumarow wychodzi o ok 150 zl mniej (ok)

    Kolejna sprawa to po co Ci dzialalnosc. Kazdy unika kosztow
    a ty sobie je niepotrzebnie tworzysz jak cos pojdzie nie tak albo ludzie Ci
    beda
    wisiec kase to uwalisz sie na podatkach i zusie i sie zniechecisz

    Sprobuj zalozyc cos takiego o nazwie stowarzyszenie lub
    amatorska siec internetowa.
    Teoretycznie mozesz prowadzic to bez dzialalnosci gospodarczej
    bylebys tylko odprowadzal podatki.

    Pozdrawiam,

    Babcik

    Centrum Telefonii Komorkowej ctk.pl
    http://www.ctk.pl

  • 17. Data: 2002-10-30 22:42:47
    Temat: Re: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Tez odpada chce wszystko legalnie...

    jestes juz w liceum, a jeszcze nie wiesz,
    ze pierwszego miliona nie da sie zarobic legalnie???

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 19. Data: 2002-10-31 06:29:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > 2. Poza tym, jesli zawrzesz z odbiorca sieci umowe o dzielo/zlecenia
    > bedzie to duzo korzystniejsze - bo nie bedzie ZUS-u,

    Naprawdę nie będzie?

  • 20. Data: 2002-10-31 09:23:28
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    bromden <b...@g...pl> wrote in news:3DC06067.4030005@gazeta.pl:

    > jestes juz w liceum, a jeszcze nie wiesz,
    > ze pierwszego miliona nie da sie zarobic legalnie???

    Nie jestem pazerny bede bardzo happy jesli w wieku 18/19 lat zarobie
    1500-2000zl/m-c na moich sieciach :-)

    pozdr. Slawek