    From: "Boguś" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: KPR - kilka pytań
    Date: Sun, 29 Dec 2002 23:17:20 +0100

    Użytkownik Przemysław Kapłon <k...@w...de> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.1..
    .
    > Witam!
    >
    > Prowadzę działalność gosp. /KPR, PIT 5/. Czy to prawda,że fakt prowadzenia
    > książki na komputerze muszę zgłosić w US?
    > A jesli robie tak już 2 lata, to czy moge sie do tego przynać, cyz
    przpisać
    > książki za te 2 lata? Czy musi to być jakiś zatwierdzony program, czy mogą
    > to być zwykłe tabele w excelu (tak jak u mnie), które posiadają wsyzstkie
    > rubryki jak w papierowej książce?
    > 2 sprawa: czy na działalność musżę mieć oddzielne konto bankowe?
    Dotychcyas
    > się bez niego obywałem (zawsze kasuję gotówkę), a przy zgłaszaniu
    > działalności podałem numer ROR , ale podobno mona za to zapłacić karę?
    >
    > Proszę o info.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Przemek

    Co do pierwszej sprawy (program księgowy) to sprawa wygląda tak:
    Jeśli masz wydruki z kompa (z tego programu czy excela) wyglądające tak samo
    jak KPiR i zbrosuzrowane w książeczkę, to US nie obchodzi jak to robiłeś.
    Jeśli natomiast chcesz mieć KPiR tylko w formie elektronicznej, to wtedy
    musi być to program z instrukcją i taka forma podlega zgłoszeniu do US.

    Co do konta - załóż jak najszybciej - to jest obowiązkowe i "niemanie" jest
    karalne.

    Pozdrawiam
    Boguś