  • 11. Data: 2002-09-04 11:11:46
    Temat: Re: Samochód na raty jako ST
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Wolniak" <w...@e...up.net.pl> napisał w wiadomości

    > i jeszce jedna uwaga wczoraj rozmawiając z jakąś księgową o tej sprawie
    > dowiedziałem się że od części użytych do naprawy, przegladów tak
    wprowadzonego
    > samochodu nie można odliczać VATu ( dotychczas odliczałem i jak miałem
    > kontrolę to się nie doczepili ) nie wiem co o tym myśleć - ciężko jest
    > bedąc laikiem samemu prowadzić księgowość firmy a każdy "doradca księgowy"
    > powie ci coś innego

    Ta ksiegowa przeoczyla zmiane w ustawie o VAT.
    AFAIR kiedys byl taki zakaz, ale bylo to jud dawno temu :-)

    Karol

  • 12. Data: 2002-09-04 11:20:15
    Temat: Re: Odp: Samochód na raty jako ST
    Od: w...@e...up.net.pl (Jacek Wolniak)

    In article <al4o9k$t70$1@news.onet.pl>, Krys wrote:
> [...]
    > Wydaje mi sie niedorzeczne, ze mozna kwestionowac zaliczenie do kup odsetek
    > od kredytu dot. samochodu wprowadzonego do ewidencji srodkow trwalych.
    > Rownie dobrze mozna bylo by kwestionowac koszty naprawy bo np.: "samochod
    > sie zuzyl jak jezdzil wczesniej prywatnie".
    > Nie jest wazne kiedy byl kupiony wazne jest ze jest MOJ a firma to JA i w
    > kazdym czasie moge cos mojego przekazac na cele firmowe i na odwrot.
    > Jesli moze tu byc jakis klopot to tylko z VAT przy przekazaniu rzeczy
    > kupionych na firme z odliczeniem vat a poxniej przekazanych na potrzeby

    nie dostalem zadnego wykazu dok. podstawy prawnej powiedziano mi ze tak
    ma byc bo jest w ustawach i juz.
    pzdr. jacek

  • 13. Data: 2002-09-04 12:04:11
    Temat: Odp: Odp: Samochód na raty jako ST
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Jacek Wolniak <w...@e...up.net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@m...up.net.pl...
    "samochod

    > nie dostalem zadnego wykazu dok. podstawy prawnej powiedziano mi ze tak
    > ma byc bo jest w ustawach i juz.
    > pzdr. jacek

    Nie obraz sie ale dalsze komentarze w tej sprawie uwazam za zbedne. Jedno
    jest pewne - o swoje trzeba walczyc bo zapewniam Cie, ze w ustawie o pdof
    nie ma slowa o takim przypadku.

    krys

  • 14. Data: 2002-09-05 06:39:45
    Temat: Re: Odp: Odp: Samochód na raty jako ST
    Od: w...@e...up.net.pl (Jacek Wolniak)

    In article <al4t0b$cv2$1@news.onet.pl>, Krys wrote:

> [...]
    > jest pewne - o swoje trzeba walczyc bo zapewniam Cie, ze w ustawie o pdof

    Zrobilem tak jak pisalem w ktoryms z poprzednich postow, czyli
    wyslalem oficjalne pismo do US aby przedstawili na pismie swoje
    stanowisko w tej sprawie. Jak dostane odpowiedz to dam znac.
    pzdr. jacek