  • 1. Data: 2004-03-14 14:17:18
    Temat: ulga rehabilitacyjna
    Od: arek <a...@s...pl>

    czy na dziecko niepełnosprawne ruchowo mogę odliczyć opłacenie przewodnika Pilne!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-03-15 00:37:59
    Temat: Odp: ulga rehabilitacyjna
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    Użytkownik arek <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c31phe$1qa$...@p...wcss.wroc.pl...
    > czy na dziecko niepełnosprawne ruchowo mogę odliczyć opłacenie przewodnika
    Pilne!
    > --
    > Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

    Witam
    Urząd Skarbowy w/g uopdof nie ma prawa rządać dowodów poniesienia wydatków
    ale ma prawo do tego
    aby Pan uprawdopodobnił poniesienie wydatku na opłacenie opiekuna.
    Takim uprawdopodobnieniem najbardziej oczekiwanym przez US-y :-) może być
    wskazanie opiekuna
    z imienia i nazwiska.
    Gdy Pan zapłacił i odliczył za ubr. 2.280 zł. - to w/g prawa
    podatkowego - to opiekun musi to wykazać w swoim zeznaniu podatkowym i
    zapłacić od tego podatek.
    Moim zdaniem tą ulgę, jak każdą inną ulgę Urząd Skarbowy - może
    zakwestionować i weryfikować w/g własnego
    uznania o ile będzie chciał. Poniżej przedstawiam artykuł, który ukazał się
    w Gazecie Prawnej:
    http://samisobie.clan.pl/PRASA/dok_ulg.htm
    O ile faktycznie opłacał Pan opiekuna to TAK można odliczyć poniesione
    WYDATKI.
    Pozdrawiam Piotr.