  • 1. Data: 2002-11-12 20:57:20
    Temat: ZUS - zbieg ubezpieczeń
    Od: Agata Wasilewska <a...@n...no.no>

    Witam

    Mam pytanie o zbieg ubezpieczeń. Chcę zatrudnić na umowę o pracę (1/2
    etatu) studenta studiów zaocznych. Czy muszę płacić za niego składki na
    ubezpieczenia społeczne? Mi osobiście wydaje się, że nie, ale pewna nie
    jestem.

    W każdym razie rzeczony student prowadzi jeszcze działalność
    gospodarczą.
    1. Wydaje mi się, że musi płacić społeczne mimo tego, że studiuje. (???)
    2. Czy ze względu na to, że będzie zatrudniony na umowę o pracę może
    przestać odprowadzać składki społeczne tytułu prowadzenia dg?
    (przypominam, że de facto składka z umowy o pracę nie jest odprowadzana)
    Wiem, że to naiwne, ale może prawdziwe :-)

    Chciałabym to dobrze sformułować. Czy zbieg ubezpieczeń to zbieg
    tytułów, czy raczej zbieg faktów odprowadzania składki?

    Będę wdzięczna za odpowiedzi i porady

    pzdr
    --
    Agata

  • 2. Data: 2002-11-13 09:35:48
    Temat: Re: ZUS - zbieg ubezpieczeń
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Agata Wasilewska napisał:
> [...]
    > gospodarczą.
    > 1. Wydaje mi się, że musi płacić społeczne mimo tego, że studiuje. (???)
    Od działalności - tak, od umowy o prace - też. Jedynie od umowy-
    zlecenia nie bedzie składek dopóki studiuje.

    > 2. Czy ze względu na to, że będzie zatrudniony na umowę o pracę może
    > przestać odprowadzać składki społeczne tytułu prowadzenia dg?
    Tak, o ile będzie zarabiał na umowie nie mniej niz krajowe minimum -
    760zł brutto (o ile dobrze pamiętam)

    > (przypominam, że de facto składka z umowy o pracę nie jest odprowadzana)

    Jest odprowadzana - patrz wyżej.

    > Wiem, że to naiwne, ale może prawdziwe :-)

    Niestety, nie do końca.

    > Chciałabym to dobrze sformułować. Czy zbieg ubezpieczeń to zbieg
    > tytułów, czy raczej zbieg faktów odprowadzania składki?
    Zbieg tytułów, np. umowy o prace i działalności.
    Ale jeden tytuł tak po prostu nie wyłącza działania drugiego, np. mając
    umowe o pracę od umowy - zlecenia nie płacisz składek, chyba że to umowa
    zlecenia z pracodawcą albo polegająca na świadczeniu usług własnemu
    pracodawcy w sposób pośredni (firma A świadczy usługi firmie B
    zatruydniając na zlecenia pracownika firmy A) - wtedy płacisz pełne
    składki także od umowy-zlecenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-14 11:43:48
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    > albo polegająca na świadczeniu usług własnemu
    > pracodawcy w sposób pośredni (firma A świadczy usługi firmie B
    > zatruydniając na zlecenia pracownika firmy A) - wtedy płacisz pełne
    > składki także od umowy-zlecenia.

    Tez o tym slyszalem, ale... w rzadnym zusie nie potrafiono mi tego
    potwierdzic. Liczyl sie dla nich jedynie fakt zatrudnienia zleceniobiorcy
    przez innego pracodawce na pelny etat. Powiazanai pomiedzy zleceniodawca a
    pracodawca zleceniobiorcy wogole ich nie interesowaly...

    Czy moglby ktos podac jakies linki z objasnieniem tego tematu etc. ?

    Pozdrawiam

    Baton