  • 1. Data: 2003-09-04 09:50:32
    Temat: Odpisy od podatku odsetek od kredytu mieszkaniowego
    Od: Maciej Martyniuk <m...@W...pl>

    Cześć,

    pytanie w zasadzie dla upewnienia się, bo decyzję podejmowałem już jakiś
    czas temu.
    W 1999 roku wziąłem w PKO BP kredyt mieszkaniowy na budowę domku
    jednorodzinnego, na 20 lat. Kwotę wydałem w tym samym roku, bo budowę
    realizował developer i wpłata była realizowana w 4 ratach w trakcie
    roku. Całość kwoty rozliczyłem w ramach śp. dużej ulgi mieszkaniowej.

    Pytanie brzmi: czy obecnie odsetki od tego kredytu mam prawo odpisywać
    od podatku dochodowego? Jeżeli chodzi o rozliczenia lat 2000 - 2002
    byłem konsekwentny i nie odliczałem.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2003-09-04 10:32:24

    Witam

> [...]

    >Pytanie brzmi: czy obecnie odsetki od tego kredytu mam prawo odpisywać
    >od podatku dochodowego? Jeżeli chodzi o rozliczenia lat 2000 - 2002

    NIE. Ponieważ :
    - nie mogą z niego korzystać osoby które choć złotówkę odliczyły
    w ramach starej ulgi budowlanej
    - kredyt musi być zaciągnięty po pierwszym stycznia 2002 roku

    Pozdrawiam
    SJ