  • 1. Data: 2003-03-25 08:16:09
    Temat: Odsetki bankowe
    Od: "Karol" <k...@e...pl>

    Witam,
    mam konto w m-Banku, na wyciągu z naliczonymi odsetkami mam np.
    Data operacji: 31 styczeń
    Data księgowania: 1 luty
    Pod którą datą mam wpisać te odsetki do KPiR?

    Karol

  • 2. Data: 2003-03-25 20:13:49
    Temat: Re: Odsetki bankowe
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    > mam konto w m-Banku, na wyciągu z naliczonymi odsetkami mam np.
    > Data operacji: 31 styczeń
    > Data księgowania: 1 luty
    > Pod którą datą mam wpisać te odsetki do KPiR?

    z data 1/02/03 - moim zdaniem, ponieważ wczesniej tj.31/01/03 na twoim
    rachunku jeszcze nie było tych odsetek, pojawiły sie one dopiero w momencie
    księgowania - 01/02/03.

    Lora
    #gg 1016627

  • 3. Data: 2003-03-25 22:22:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, Lora wrote:
    [...chyba Karol...]
> [...]
    >+ rachunku jeszcze nie było tych odsetek, pojawiły sie one dopiero w momencie

    IMHO jest problem: a kiedy były należne ? Zakładam że Karol księguje
    memoriałowo :), przy kasowym nie byłoby pytań :)
    Przyznam że kiedy padło pytanie to sam straciłem pewność czy dobrze
    robię :), ale przyznaję się bez bicia że księguję na 31 stycznia.
    Ciekaw jestem "jak to robią inni" (i dlaczego :)).

    pzdr, Gotfryd
    (który prawdopodobnie jak zwykle będzie miał podatki do
    odprowadzenia mimo że pieniądze na koncie się jeszcze
    nie pojawią... :])

  • 4. Data: 2003-03-25 22:52:24
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
> [...]
    > robię :), ale przyznaję się bez bicia że księguję na 31 stycznia.
    > Ciekaw jestem "jak to robią inni" (i dlaczego :)).

    Moze dlatego, ze sa stawiane do dyspozycji 31.

    A wracajac do mbanku to ja mam jakos inaczej niz Karol:
    Data operacji: 1 lutego
    Data księgowania: 31 stycznia

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-26 08:05:36
    Od: "Karol" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A wracajac do mbanku to ja mam jakos inaczej niz Karol:
    > Data operacji: 1 lutego
    > Data księgowania: 31 stycznia
    >
    > Karol

    Aż sprawdziłem czy się nie pomyliłem.
    Okazuje się że na podglądzie (w komputerze) operacji jest:
    data operacji: 28 luty
    data księgowania: 1 marzec
    a na wydruku (!) :
    data operacji: 01 marzec
    data księgowania: 28 luty

    czy też tak masz? Spróbuję się dowiedzieć co na to bankowcy

    Karol

  • 6. Data: 2003-03-26 10:03:04
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]

    >  data operacji: 01 marzec
    >  data księgowania: 28 luty
    >
    > czy też tak masz? Spróbuję się dowiedzieć co na to bankowcy

    Obawiam sie tylko, ze piszemy o dwoch roznych kontach. Ja mam zwykle emax i
    ekonto. Ty zapewne jakas odmiane biznesowa.

    Karol

  • 7. Data: 2003-03-26 23:01:21
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Data operacji: 31 styczeń
    >Data księgowania: 1 luty
    >Pod którą datą mam wpisać te odsetki do KPiR?

    Też mam podobny problem i bank zarówno odsetki jak
    i opłaty za konto nalicza na przełomie miesiąca.
    Stosując metodę kasową (tak mi się przynajmniej
    wydaje) wymyśliłem, że odsetki nalezy księgować na
    koniec miesiąca (jako należne) a opłaty na początku
    następnego (jako poniesione).
    Nie wiem czy to poprawne podejście więc jeśli ktoś
    widzi tu błąd to proszę o sprostowanie.

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2003-03-27 08:11:55
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    ppinq wrote:

> [...]
    > koniec miesiąca (jako należne) a opłaty na początku
    > następnego (jako poniesione).
    > Nie wiem czy to poprawne podejście więc jeśli ktoś

    Jestem za metodą odwrotną.
    Opłaty i odsetki są naliczane przy przetwarzaniu danych po zakończeniu
    dnia pracy banku. I chyba niewielkie znaczenie ma tu fakt, że jak
    informatycy się guzdrzą to może to wypaść już po północy - formalnie
    bank podaje ci jako datę wykonania naliczenia ostatni dzień miesiąca. W
    związku z tym opłaty są pobierane w tym dniu, masz obowiązek zapewnić
    istnienie środków na opłaty na rachunku już w tym dniu i nie ma powodu
    by nie księgować ich w poprzednim miesiącu. Natomiast odsetki są co
    prawda dopisywane, ale ty nie masz żadnej metody pobrania ich przed 1
    dniem nowego miesiąca, więc musisz uznać, że zostały ci postawione do
    dyspozycji dopiero 1-ego, chociaż sama techniczna operacja dopisania
    nastąpiła w miesiącu poprzednim.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 9. Data: 2003-03-27 08:42:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, Jureq wrote:

    >+ ppinq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ prawda dopisywane, ale ty nie masz żadnej metody pobrania ich przed
    >+ 1 dniem nowego miesiąca, więc musisz uznać, że zostały ci postawione do

    Ale przecież to jest bez znaczenia. Zgodnie z ustawą przychody
    z DG zalicza się jako "należne, choćby nie zostały faktycznie
    otrzymane" (art. 14.1) !
    To jest powód wątpliwości: kiedy są "należne" odsetki za styczeń ?

    pzdr, Gotfryd
    (księgujący taki przychód w styczniu)

  • 10. Data: 2003-03-27 19:44:30
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > otrzymane" (art. 14.1) !
    > To jest powód wątpliwości: kiedy są "należne" odsetki za styczeń ?

    A nie ma gdzies w przepisach wyjatku dla odsetek ?

    Karol