  • 1. Data: 2002-09-25 14:33:16
    Temat: Okolicznosci zmiany nazwy firmu - prosze o podpowiedz
    Od: "Ibiza" <i...@g...pl>

    Prowadze jednoosobowa firme komputerowa i nosze sie z zamiarem zmiay nazwy
    firmy (samej nazwy) np KOMPUTERY AA, na KOMPUTERY ZZ.
    Czy moze ktos wykonywal taka zmiane.
    Prosze o odpowiedz jakie sa tego okolicznosci i jakie mnie czekaja sprawy
    do zalatwienie.
    Z gory dziekuje za odpowiedz !!

  • 2. Data: 2002-09-26 10:05:49
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    W zasadzie podobne formalności co przy zakładaniu firmy tzn. Urząd Miasta
    lub Gminy (zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej), Urząd
    Statystyczny (aktualizacja), ZUS, US no i bank. Do tego dochodzi zmiana
    szyldów, pieczątek, wizytówek itp.
    Hania

  • 3. Data: 2002-09-26 10:47:17
    Od: "Ibiza" <i...@g...pl>

    Czyli w zaszadzie to zadna biurokracja, trzeba tylko zglosic odpowiednim i
    organom i wymienic pieczatki.
    POdejrzewaz, ze koszty to wymiana pieczatek, bo jak pytalem w Urzedzie
    Gminy, to pani powiedziala, ze to nic nie kosztuje.

    ALe dziekuje za informacje

  • 4. Data: 2002-09-26 12:19:33
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Zapomniałam dodać. Jeśli masz samochody na firmę, to trzeba wymienić dowody
    rejestracyjne, i zgłosić do zakładu ubezpieczeń, żeby nanieśli zmianę na
    polisie.
    Jeśli masz telefony na firmę, to trzeba zgłosić na piśmie do operatora. I
    jeszcze jedno, jeśli wykonujesz działalność koncesjonowaną albo na podstawie
    odrębnego upoważnienia to też należy zgłosić zmianę, a to wiąże się raczej z
    opłatą.
    Moim zdaniem zmiana nazwy firmy pochłania bardzo dużo czasu i pieniędzy.
    Wiem, bo musiałam przez to przejść.
    Hania.

  • 5. Data: 2002-09-27 21:03:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Sep 2002, Ibiza wrote:
    [...]
    >+ POdejrzewaz, ze koszty to wymiana pieczatek, bo jak pytalem w Urzedzie
    >+ Gminy, to pani powiedziala, ze to nic nie kosztuje.

    Ciekawe, bo AFAIR to cena jest urzędowo ustalona na 50%
    ceny rejestracji... No ale dwa dni nie czuwałem ;)
    [...]
    >+ > W zasadzie podobne formalności co przy zakładaniu firmy tzn. Urząd Miasta
    >+ > lub Gminy (zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej), Urząd

    BTW: lepiej się czyta odpowiedzi *pod* cytatem... (szczególnie
    po pół roku, znalezione np. googlem)
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd