  • 1. Data: 2003-03-16 19:34:39
    Temat: Opieka na dziecko
    Od: "Joanna" <j...@e...pl>

    Prowadzę firmę od niedawna i mam problem.
    Pracownik przyniósł mi opiekę na dziecko od 18.02 do 24.02 - co mam z tym
    zrobić, jakl to ująć w płacach, a jak w zgłoszeniu do ZUS ??
    Bardzo proszę o pomoc ...

    Joanna

  • 2. Data: 2003-03-17 16:53:31
    Temat: Re: Opieka na dziecko
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Joanna" <j...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę firmę od niedawna i mam problem.
    > Pracownik przyniósł mi opiekę na dziecko od 18.02 do 24.02 - co mam z tym
    > zrobić, jakl to ująć w płacach, a jak w zgłoszeniu do ZUS ??

    Wszystko jest w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    Dz.U. z 1999 r. Nr 60 poz. 636 ze zmianami
    tekst ujednolicony znajdziesz na:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    oraz
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 27 lipca 1999 r. w
    sprawie określenia dowodów stanowiących podstawę przyznania i wypłaty
    zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. Dz.U.
    1999 nr 65 poz. 742
    ze zmianami Dz.U. 2001 nr 64 poz. 653, Dz.U. 2002 nr 37 poz. 343

    Zasiłek opiekuńczy wypłacany jest z funduszu chorobowego i wypłaca go ZUS.
    ( jeżeli masz mniej niż 20 ubezpieczonych ).
    Zwolnienie podpisujesz z datą otrzymania i oddajesz do ZUS razem z wnioskiem
    pracownika do uzyskania zasiłku
    ZUS Z-15 i zaświadczeniem płatnika składek ZUS Z-3.
    Druki znajdziesz i wypełnisz w programie:
    http://www.pity.pl/druki/

    Wynagrodzenie zmniejszysz zgodnie z :
    rozporządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 29 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy
    oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw,
    dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności
    przewidzianych w Kodeksie pracy.
    (Dz. U. Nr 62, poz. 289) Interesuje cię § 11

    Do deklaracji miesięcznej dołączysz raport o przerwie w opłacaniu składek
    ZUS RSA.

    Ryszard