  • 1. Data: 2002-05-09 21:52:10
    Temat: Opłaty parkingowe.
    Od: "Mike" <z...@w...pl>

    We Wrocławiu pojawiła się jakiś czas temu nowa firma pobierająca opłaty
    parkingowe. Mam pytanie jak to jest, czy można pobierać opłatę za parkowanie
    w miejscu gdzie nie ma znaku że to parking nie mówiąc już o informacji, że
    parking jest płatny i w jakim zakresie?
    Czy prawo na to zezwala?
    Myślę że jest to pogwałcenie praw konsumenckich, a jak sprawa wygląda os
    strony prawa ruchu drogowego i czy innego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-10 04:54:42
    Temat: Re: Opłaty parkingowe.
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Mike" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Kiedys gdzies czytalem ze ustawianie znakow parkingowych w miastach przy
    chodnikach itd. sa nie prawne. Natomiast zgodnie z przepisami parking winien
    byc odpowiednio oznakowany znakiem informacyjnym /duza litera P na niebieskim
    tle/. Jest to znak informacyjny . Po spodem winien byc napis PLATNY. Jesl
    takiego napisu nie ma to wolno zaparkowac ale nie musisz zaplacic. Rowniez
    winna byc informacja jak nalezy ustawic samochod czy wzdluz chodnika czy
    wjezdzajac kolami przednimi na chodnik.
    Generalnie praktyka jest taka ze: ktos z rodziny burmistrza lub prezydenta
    mista nie ma pracy wiec robi sie pod niego uchwale Rady Miasta o platnym
    prakingu, robi sie fikcyjny przetarg tak by wygrala go odpowiednia osoba. Nie
    ma zanego uzasadnienia spolecznego ani prawnego to stawiani takich platnych
    parkingow. U mnie w Nowym Sączu gdzie mieszkam takie parkingoi istnieja juz z
    5 lat albo i wiecej ale od pieniedzy ktore wplynely za parkowanie nawet nie
    odnowiono tych znakow. Niejednokrotnie nie polatano dziur w tych miejscach
    gdzie parkuje sie auta a nawet przeciwnie - zniczona jest systematycznie trawa
    w miejscu gdzie parking graniczy z trawnikiem bo jest systematycznie
    najezdzane przednimi kolami. Niejednokrotnie parkingi te sa tak usytuowane ze
    any prawidlowo zaparkowac musisz wjechac przednimi kolami na wysoki kraweznik.
    Przez co niszczy sie zawieszenie itd.
    Ale mysle ze lepeij napisac i zdac to pytanie na grupe samochodowa albo
    zagladnac do jej archiwum. Napewno ten temat byl walkowany

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi