  • 1. Data: 2002-05-09 19:27:23
    Temat: wyposażenie KPiR
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    szanowni Państwo

    może ktoś zinterpretuje nastepujacy artkul z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA
    FINANSÓW
    z dnia 15 grudnia 2000 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    4. Podatnicy, którzy w ciągu roku podatkowego utracili lub zrzekli się prawa
    do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym albo zakładają po raz
    pierwszy ewidencję wyposażenia, dokonują wyceny wyposażenia według cen
    zakupu lub według wartości rynkowej z dnia założenia ewidencji.

    czy z tego wynika ze ci podatnicy mają prawo wrzucic wykazane w ewidencji
    wyposazenie w koszty, jezeli nie to po co wykazywac ze ma sie wyposażenie,
    żeby potem np. przy likwidacji firmy placic od tego podatek?

    pozdrow.

    kazik

  • 2. Data: 2002-05-10 10:22:50
    Temat: Re: wyposażenie KPiR
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "kazimierz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pozdrow.
    >
    > kazik
    >
    > Płacac zryczałtowany podatek godzisz się na nieodliczanie kosztów (mimo
    ich ponoszenia), sa to koszty "utracone". Ale z drugiej strony od przychodów
    płacisz podatek wg mniejszej stawki. Przechodzac na zasady ogolne
    kontynuujesz dziłalnosc tylko teraz płacisz podatek wg wyzszej stawki i
    odliczasz koszty, ale to ta sama działalnosc. Nie moszesz przy "przejsciu"
    odzyskac kosztów nieodliczonych przy ryczalcie, bo co z nizsza stawka
    podatku, ktora wtedy placiles. Iwona

  • 3. Data: 2002-05-10 22:57:01
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witaj Iwono

    nie moge sie z taba zgodzic , wg mnie nie chodzi tylko o przejscie z
    ryczałtu na KPiR ale zalożenie DG i wtedy gdy mam np. komputer o wartosci
    ponizej 3500 wprowadzam go Ewidencji wyposażenia i wrzucam w koszty od razu

    jacek