  • 1. Data: 2002-05-09 19:24:46
    Temat: DG i internet w domu
    Od: "Clint" <c...@w...pl>

    Witam,
    Prowadzę DG w domu (usługi komputerowe). Odliczam
    17% kosztów mieszkania (powierzchnia pokoju) i chcę
    teraz zakupić internet w kablówce. Czy mam odliczyć
    17% kosztów instalacji i 17% miesięcznej opłaty, czy też
    mogę to robić w całości czyli 100%.

    Pozdrawim,
    Clint
    c...@w...pl

  • 2. Data: 2002-05-09 21:32:51
    Temat: Re: DG i internet w domu
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Clint wrote:

    > 17% kosztów mieszkania (powierzchnia pokoju) i chcę
    > teraz zakupić internet w kablówce. Czy mam odliczyć
    > 17% kosztów instalacji i 17% miesięcznej opłaty, czy też
    > mogę to robić w całości czyli 100%.

    Mąz zrobił to w 100%, miesięczny abonament odliczamy także w 100%.

    pozdrawiam
    --
    ula

  • 3. Data: 2002-05-10 10:03:41
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    Kup po prostu internet na firmę - i bez problemu odliczaj 100%

    pozdr
    Jola

  • 4. Data: 2002-05-10 16:55:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ula p." <u...@w...pl> napisał w
    wiadomości

    > Mąz zrobił to w 100%, miesięczny abonament
    odliczamy także w 100%.

    Kupiony na firmę czy osobę fizyczną-lokatora ?

    W przypadku telefonu możesz posłużyc sie bilingiem
    w celu wykazania ktore rozmowy były służbowe a w
    przypadku internetu ? ... wykaz stron odwiedzanych
    ;-))

    Sark

  • 5. Data: 2002-05-11 22:52:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 May 2002, Jolanta B wrote:

    >+ Kup po prostu internet na firmę - i bez problemu odliczaj 100%

    Apeluję o odpowiedzi pod cytatatmi, łatwiej się "doczepiać" !
    [...]
    >+ > teraz zakupić internet w kablówce. Czy mam odliczyć

    IMO może być pewien problem - mianowicie pytanie, czy
    "internet w kablówce" jest od owej "kablówki" formalnie
    oddzielony.
    Bo jak dla mnie - to tak jakby chcieć odliczać SDI ("na firmę")
    od telefonu "domowego"; mozna by sie czepiać :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-12 10:41:49
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    stanpol.com.pl...

    > IMO może być pewien problem - mianowicie
    pytanie, czy
    > "internet w kablówce" jest od owej "kablówki"
    formalnie
    > oddzielony.

    Myslę że wystarczy wydzielenie tej kwoty np.
    czynsz -400 zł
    tv kablowa - 70 zł
    internet (lub dostęp do internetu) - 150 zł

    lub świadome wnoszenie tylko tej opłaty w formie
    oddzielnej (oddzielny przelew) z wyrażnie
    zanaczonym tytułem przelewu (wpłaty)

    > Bo jak dla mnie - to tak jakby chcieć odliczać
    SDI ("na firmę")
    > od telefonu "domowego"; mozna by sie czepiać :(

    De facto masz abonament a nie rozliczenie za ilość
    odbytych rozmów i możliwość wykazania bilingiem co
    i jak więc może określenie udzialu % (tak jak za
    świtło czy czynsz) ?

    Sark

  • 7. Data: 2002-05-13 10:32:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ > "internet w kablówce" jest od owej "kablówki"
    >+ > formalnie oddzielony.
    [...]
> [...]
    >+ odbytych rozmów i możliwość wykazania bilingiem co
    >+ i jak więc może określenie udzialu % (tak jak za

    Wracając do podobieństwa z telefonem: grupa coś jednolicie
    jest zdania że odliczanie abonamentu od "telefonu domowego"
    nie jest tolerowane przez USy.
    Sam zdania nie mam (acz argumenty "przeciw" do mnie przemawiają)
    więc DG zacząłem od założenia osobnego telefonu :)
    I nie odważe się nikogo namawiać do wliczania w koszty czegoś
    co jakoś jest powiązane z ewidentnie "osobiście" użytkowanym
    kablem telewizyjnym. No, chyba że Tel.Kabl. "wciągnął na DG"
    bo czuje się na siłach uzasadnić ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-13 21:13:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    stanpol.com.pl...

    > Wracając do podobieństwa z telefonem: grupa coś
    jednolicie
    > jest zdania że odliczanie abonamentu od
    "telefonu domowego"
    > nie jest tolerowane przez USy.

    Zgadzam sie z odczuciem, za tokoszt bilingu w celu
    wykazania które rozmowy firmowe - tak

    > Sam zdania nie mam (acz argumenty "przeciw" do
    mnie przemawiają)
    > więc DG zacząłem od założenia osobnego telefonu
    :)

    Jęli masz na mysli drugi telefon zalożony tylko do
    dg w domu to przed n-laty usłyszłaem od inspektora
    z us że nie można takiego wydatku odliczyc ale
    tobylo dawno i może już nie prawda :-) ... hm a
    jak to jest teraz z komórką np. tak tak chyba
    można kupić na firmę (jednosobowa dg) i nie bawić
    sie w biling ?

    Sark