eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Osobowy na ciężarowy a VAT
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2009-04-27 15:26:53
    Temat: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Od: "Mirek Ziolek" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gt4bfh$a6f$1@news.onet.pl...
    > "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał
    >
    >> Pytalem w UM czy U.komunikacji, nie wpisza mi ze to samochod ciezarowy,BO
    >> NIE :) nawet na podstawie homologacji nie moga tego zrobic.
    >
    > Bo są głupsze niż ustawa przewiduje :(
    > Poproś o podstawę prawną odmowy takiego przerejestrowania. Ew. zaskarż ich
    > decyzję powołując się na wyrok ETS i przepisy dotyczące podatku VAT z
    > 30/04/2004 roku.

    wyrok ETS nie ma tu nic do rzeczy.
    Poprostu, przy przerejestrowaniu z osobowego na ciezarowy ( lub
    potwierdzenie stanu) jest potrzebne zaswiadczenie od diagnosty.
    Tak samo w druga strone, diagnosta stwierdza ze jest 5-te miejsce
    siedzace,5-ty zaglowek oraz pasy bezpieczenstwa... i jest to samochod
    OSOBOWY.


    >> Ba, nawet nie przerejstruja Ci go na ciezarowy, bo jak pytalem jeszcze
    >> miesiac temu, nie bylo do tego przepisow.
    >
    > Nie ma, ale kobity widać nie rozumieją prostego faktu, że istnieje
    > przewaga
    > wyroku ETS nad obecną ustawą. Albo nie chcą zrozumieć, bo dostały takie
    > wytyczne :/

    >> Moga to zrobic pod warunkiem posiadania kwitu od diagnosty, a ten tego
    >> NIE
    >> WYDA bo nie moze ( patrz ustawa VAT,potwierdzone w 2 OSKP)
    >
    > Boże co za totalna bzdura :(
    > Co ten diagnosta miałby niby stwierdzić i na podstawie czego?
    > Jest homologacja i tego wymaga fiskus, a nie pisemka z TOS'u.

    a co teraz stwierdza??? i jakie bylo obuzenie jak wszyscy Ci ktorzy mieli
    VAN-y 2 osobowe z kratka musieli to potwierdzac wlasnie u diagnosty czy
    spelnia wozr lisiaka czy nie spelnia..a z kwitami do US dopiero...

    >> Niby tak, ale jak zadalem pytanie pani w US czy jak mam homologacje w
    >> ktorej jest napisane ze moj samochod ma dokladnie 523 kg ladownosci a w
    >> dowodzie rejestracyjnym mam ze to samochod osobowy i nie mam wpisanej
    >> ladnownosci i zarejestrowany jest na 5 osob ( a nie 4 jak w przypadku
    >> "kratki" z 2003r) to czy bede mogl odpisywac..po chwili milczenia
    >> powiedziala ze nie wie,ale raczej nie bo dokumenty rejestracyjny musza
    >> sie
    >> zgadzac ze stanem faktycznym.
    >
    > I dlatego najpierw trzeba to załatwić w UM, a tam nie mają prawa odmówić
    > Ci
    > zarejestrowania samochodu ciężarowego jako samochód ciężarowy.

    Samego ciezarowego na ciezarowy to napewno nie, ale OSOBOWY nawet z
    homologacja na ciezarowy .. TAK.


    >> samego wyroku nie czytalem, ale wiem o co chodzi.Dokladnie to samo
    >> pytanie
    >> zadalem diagnoscie.. powiedziale ze wie o tym ale jego obowiazuje ustawa
    >> obecna o VAT i rozporzadzenie jest OK, ale nie dotyczy jego "obowiazku"
    >> potwierdzenia czy samochod jest ciezarowy jaka ma homologacje i
    >> ladownosci
    >> czy nie.Jedynie co moze potwierdzic to czy samochod jest zgody ze wzorem
    >> Lisiaka czyli kartka ze przednimi siedzeniami.
    >
    > Olej diagnostę, bo nie jest Ci teraz do niczego potrzebny.
    > Masz homologację producenta na samochód ciężarowy? Masz. Masz ładowność >
    > 500 kg? Masz. Kratkę sobie wstawisz.

    Tu sie mylisz, kratke moze wstawic tylko odpowiedni zaklad ktory takie
    uprawienia posiada. Z tego co pamietam maja byc to uprawienia do "zmiany
    typu pojazdu" i nie kazdy warsztat to ma.
    Wpisane jest to w KRS.Dokladnie tak samo jest przy zmianie ciezarowy ->
    osobowy

    > To idziesz z tym do UM i robisz awanturę, bo pipy grochowe mają obowiązek
    > przerejestrować Ci ten samochód na samochód ciężarowy zgodnie z
    > homologacją,
    > a nie ich widzimisię. Prawdopodobnie konieczna będzie zmiana liczby osób z
    > 5
    > na 4. Jak Ci przerejestrują, to idziesz z tym do US pokazujesz, zostawiasz
    > kserokopię dowodu rejestracyjnego i dodatkowo pisemko, że od dnia takiego
    > a
    > takiego będziesz odliczał VAT od samochodu takiego a takiego na podstawie
    > wyroku ETS z dnia takiego a takiego). I koniec.

    a na jakiej podstawie wyobrazasz sobie ze panie z UM zmienia mi z 5 na 4
    osoby?
    Nie dam sobie teraz reki uciac ale przegladalem homologacje od mojego
    drugiego samochodu ale nic tam nie znalazlem na temat ilosci miejsc
    siedzacy.
    Jest stwierdzenie tylko ladownosci i homologacji typu N1.


    > Czyli jak najbardziej spełnia warunki.

    Jak najbardziej tak, wedlug KIP-u najprosciej jest wystapic o pisemna
    indywidualna interpetacje do US i bedzie po sprawie.
    Pani ktora mi o tym mowila pol godziny temu chyba wiedziala o co pytam gdyz
    takich pytan ma kilka dziennie ;)

    Pozdr
    Mirek



  • 12. Data: 2009-04-27 15:46:20
    Temat: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gt4it3$5s6$1@inews.gazeta.pl...

    > wyrok ETS nie ma tu nic do rzeczy.

    Ma.

    > Poprostu, przy przerejestrowaniu z osobowego na ciezarowy ( lub
    > potwierdzenie stanu) jest potrzebne zaswiadczenie od diagnosty.
    > Tak samo w druga strone, diagnosta stwierdza ze jest 5-te miejsce
    > siedzace,5-ty zaglowek oraz pasy bezpieczenstwa... i jest to samochod
    > OSOBOWY.

    Ale to jest zupełnie inna sytuacja. Jest samochód o homologacji ciężarowej i
    trzeba zmienić przeznaczenia tego auta na osobowe.
    Ty natomiast już masz samochód o homologacji ciężarowej, zarejestrowany jako
    osobowy, ale chcesz przerejestrować go na ciężarowy. Co diagnosta ma w tej
    sprawie zdziałać? Określić, że istotnie samochód o homologacji cieżarowej
    jest samochodem ciężarowym? Jak? Co miałby fizycznie zrobić?

    >> Co ten diagnosta miałby niby stwierdzić i na podstawie czego?
    >> Jest homologacja i tego wymaga fiskus, a nie pisemka z TOS'u.

    > a co teraz stwierdza???

    No to ja się Ciebie pytam :)

    > i jakie bylo obuzenie jak wszyscy Ci ktorzy mieli VAN-y 2 osobowe z kratka
    > musieli to potwierdzac wlasnie u diagnosty czy spelnia wozr lisiaka czy
    > nie spelnia..a z kwitami do US dopiero...

    Czy Ty rozumiesz, co ja piszę? :)
    Przecież Ci tłumaczę, że NIE MA JUŻ żadnych wzorów Lisaka czy innych
    wytycznych naszego kochanego MF z roku 2005. To nie obowiązuje, więc nie ma
    konieczności jeżdżenia do TOS'ów i udowadniania, że się nie jest wielbłądem.
    Obowiązuje teraz ustawa, jaka obowiązywała przed wejściem do UE i jej się
    należy trzymać. A wówczas żaden diagnosta nie wydawał Ci decyzji, że auto z
    homologacją ciężarową producenta ma prawo być rejestrowane jako ciężarowe.
    Dopiero, gdy wprowadzono przeróżne ograniczenia, wizyty w TOS'ie stały się
    koniecznością.

    >> I dlatego najpierw trzeba to załatwić w UM, a tam nie mają prawa odmówić
    >> Ci zarejestrowania samochodu ciężarowego jako samochód ciężarowy.

    > Samego ciezarowego na ciezarowy to napewno nie, ale OSOBOWY nawet z
    > homologacja na ciezarowy .. TAK.

    A co to jest wg Ciebie samochód ciężarowy, jeśli nie samochód z homologacją
    producenta, który zakwalifikował ten pojazd jako ciężarowy? Bo ja nie znam
    innych kryteriów, wg których określa się samochód jako ciężarowy.

    > Tu sie mylisz, kratke moze wstawic tylko odpowiedni zaklad ktory takie
    > uprawienia posiada.

    Toć nie mówię, że sam masz sobie ją wkręcić. Skrót myślowy :)

    > a na jakiej podstawie wyobrazasz sobie ze panie z UM zmienia mi z 5 na 4
    > osoby?

    Na podstawie homologacji.
    Jeśli jednak masz homologację producenta na 5 osób, to nic Ci nie zmienią.

    > Nie dam sobie teraz reki uciac ale przegladalem homologacje od mojego
    > drugiego samochodu ale nic tam nie znalazlem na temat ilosci miejsc
    > siedzacy.

    Trudno w to uwierzyć. Przecież to jest jeden z podstawowych parametrów
    samochodu.

    > Jak najbardziej tak, wedlug KIP-u najprosciej jest wystapic o pisemna
    > indywidualna interpetacje do US i bedzie po sprawie.

    Nie do US, tylko do Izby Skarbowej.
    Przy czym od razu spodziewaj się interpretacji na swoją niekorzyść :(
    Lepiej znajdź kumatego i obeznanego w tych sprawach prawnika.

    Pozdrawiam
    Emka


  • 13. Data: 2009-04-28 07:00:06
    Temat: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Od: "Mirek Ziolek" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gt4k0d$3r6$1@news.onet.pl...
    > "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:gt4it3$5s6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> wyrok ETS nie ma tu nic do rzeczy.
    >
    > Ma.

    Obawiam sie ze nie znajdziesz podstawy prawnej jesli o nia zapytam, ale nie
    pytam ;)

    >> Poprostu, przy przerejestrowaniu z osobowego na ciezarowy ( lub
    >> potwierdzenie stanu) jest potrzebne zaswiadczenie od diagnosty.
    >> Tak samo w druga strone, diagnosta stwierdza ze jest 5-te miejsce
    >> siedzace,5-ty zaglowek oraz pasy bezpieczenstwa... i jest to samochod
    >> OSOBOWY.
    >
    > Ale to jest zupełnie inna sytuacja. Jest samochód o homologacji ciężarowej
    > i trzeba zmienić przeznaczenia tego auta na osobowe.
    > Ty natomiast już masz samochód o homologacji ciężarowej, zarejestrowany
    > jako osobowy, ale chcesz przerejestrować go na ciężarowy. Co diagnosta ma
    > w tej sprawie zdziałać? Określić, że istotnie samochód o homologacji
    > cieżarowej jest samochodem ciężarowym? Jak? Co miałby fizycznie zrobić?

    Z tego co ja rozumiem, diagnosta ma sprawdzic czy napewno samochod ma
    parametry samochodu ciezarowego..zgodne z homologacja!
    Czy ma 4 miejsca siedzace, homologowana "kratke"....

    >>> Co ten diagnosta miałby niby stwierdzić i na podstawie czego?
    >>> Jest homologacja i tego wymaga fiskus, a nie pisemka z TOS'u.
    >
    >> a co teraz stwierdza???
    >
    > No to ja się Ciebie pytam :)
    >
    >
    >> i jakie bylo obuzenie jak wszyscy Ci ktorzy mieli VAN-y 2 osobowe z
    >> kratka musieli to potwierdzac wlasnie u diagnosty czy spelnia wozr
    >> lisiaka czy nie spelnia..a z kwitami do US dopiero...
    >
    > Czy Ty rozumiesz, co ja piszę? :)
    > Przecież Ci tłumaczę, że NIE MA JUŻ żadnych wzorów Lisaka czy innych
    > wytycznych naszego kochanego MF z roku 2005. To nie obowiązuje, więc nie
    > ma konieczności jeżdżenia do TOS'ów i udowadniania, że się nie jest
    > wielbłądem. Obowiązuje teraz ustawa, jaka obowiązywała przed wejściem do
    > UE i jej się należy trzymać. A wówczas żaden diagnosta nie wydawał Ci
    > decyzji, że auto z homologacją ciężarową producenta ma prawo być
    > rejestrowane jako ciężarowe. Dopiero, gdy wprowadzono przeróżne
    > ograniczenia, wizyty w TOS'ie stały się koniecznością.
    >
    >>> I dlatego najpierw trzeba to załatwić w UM, a tam nie mają prawa odmówić
    >>> Ci zarejestrowania samochodu ciężarowego jako samochód ciężarowy.
    >
    >> Samego ciezarowego na ciezarowy to napewno nie, ale OSOBOWY nawet z
    >> homologacja na ciezarowy .. TAK.
    >
    > A co to jest wg Ciebie samochód ciężarowy, jeśli nie samochód z
    > homologacją producenta, który zakwalifikował ten pojazd jako ciężarowy? Bo
    > ja nie znam innych kryteriów, wg których określa się samochód jako
    > ciężarowy.

    Tu jest wlasnie problem, co innego MY rozumiemy a co innego urzad kom.
    Samochod ciezarowy to taki co ma w dowod wbiuty ciezarowy, a samochod
    osobowy ( nawet z homologacja) traktowany jest jak samochod OSOBOWY
    ale zeby zmienic osobowy -> ciezarowy ... nie jest to takie proste i
    oczywiste!!!!
    POLECAM zadzownic/przejsc sie do urzedu i zapytac.Ja bylem dokladnie
    2/04/2009, rejestrowalem samochod ciezarowy na ciezarowy z homologacja i
    zapytalem dokladnie o
    sytuacje ktora opisuje, dostalem takie info a nie INNE.Idac tym sladem
    zapytalem w US, dostalem informacje ze owszem,homologacje mam ale przy
    kontroli moze pojawic sie problem dowodu rejestracyjnego....

    >> Tu sie mylisz, kratke moze wstawic tylko odpowiedni zaklad ktory takie
    >> uprawienia posiada.
    >
    > Toć nie mówię, że sam masz sobie ją wkręcić. Skrót myślowy :)
    >
    >> a na jakiej podstawie wyobrazasz sobie ze panie z UM zmienia mi z 5 na 4
    >> osoby?
    >
    > Na podstawie homologacji.
    > Jeśli jednak masz homologację producenta na 5 osób, to nic Ci nie zmienią.

    Wszystko IMHO jest oczywiste przy NOWYM samochodzie, ale niestety przy
    drugiej i nastepnej rejestracji/zmiany niekoniecznie.

    >> Nie dam sobie teraz reki uciac ale przegladalem homologacje od mojego
    >> drugiego samochodu ale nic tam nie znalazlem na temat ilosci miejsc
    >> siedzacy.
    >
    > Trudno w to uwierzyć. Przecież to jest jeden z podstawowych parametrów
    > samochodu.

    Mam oryginal homologacji po skodzie octavii, fakt, jest dokladnie opisane w
    homologacji co i jak, lacznie z tym ze nie ma 5-tego zaglowka i 5 pasa bez,
    oraz w tym miejscu jest na stala zamontowany podlokietnik :)

    >> Jak najbardziej tak, wedlug KIP-u najprosciej jest wystapic o pisemna
    >> indywidualna interpetacje do US i bedzie po sprawie.
    >
    > Nie do US, tylko do Izby Skarbowej.
    > Przy czym od razu spodziewaj się interpretacji na swoją niekorzyść :(
    > Lepiej znajdź kumatego i obeznanego w tych sprawach prawnika.

    Bede w US i w wydziele komunikacji jeszcze w tym tygodniu dopytam sie
    jeszcze raz czy uda sie przerejestrowac samochod na ciezarowy.
    Wydawalo by sie ze po wyroku ETS bedzie wszystko jasne i proste, niestety
    nie jest :)

    BTW: Dzis doczytalem w jakims czasopismie motoryzacyjnym o tym IZ rzad
    polski NEGOCJUJE Z UE nowe przepisy , zgodne z tymi z UE,ktore moga
    ograniczyc odpisywanie VAT od paliwa i zakupu samochodu z kratka.... ciekawe
    :) wyniki mozemy poznac juz za miesiac.

    Pozdr.
    Mirek




strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1