  • 1. Data: 2006-09-04 10:13:30
    Temat: PARAGON A F-RA
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Witam,
    Wystawilem f-re 01-09-2006, a dzis sie okazalo, ze powinienem tez wystawic
    paragon kasowy do tej f-ry. Jak ja mam to zrobic, zeby bylo OK. Czy moze byc
    wystawiona najpierw f-ra a pozniej paragon?

    Adam

  • 2. Data: 2006-09-04 11:46:53
    Temat: Re: PARAGON A F-RA
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Faktura jest na osobę fizyczną czy na osobę prowadzacą
    działalność gospodarczą?

  • 3. Data: 2006-09-04 13:54:03
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paragon kasowy do tej f-ry. Jak ja mam to zrobic, zeby bylo OK. Czy moze
    > byc wystawiona najpierw f-ra a pozniej paragon?

    Po prostu zafiskalizowac "z reki" jezeli masz taka mozliwosc. Bedziesz mial
    zgodny VAT w raporcie miesiecznym, ale niezgodny raport dzienny. TAk czy
    siak, bedzie tylko troche ok.

    Nie moze, jezeli nie mozna wystawic paragonu, nie powinno sie sprzedawac.

    LG

  • 4. Data: 2006-09-05 09:30:45
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > czy siak, bedzie tylko troche ok.
    >
    > Nie moze, jezeli nie mozna wystawic paragonu, nie powinno sie sprzedawac.

    OK dam przyklad.
    Sprzedalem gosciowi cosia na f-re dwa dni temu. dzis dowiaduje sie, ze nie
    prowadzi on dzialalnosci (a wczesniej nie pyatlem). Czy moge dzis wystawic
    paragon? Bedzie to blad, ale czy wielki?

    Adam

  • 5. Data: 2006-09-05 12:11:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 11:30:45 Adamski <a...@w...pl> napisał:

> [...]
    > prowadzi on dzialalnosci (a wczesniej nie pyatlem). Czy moge dzis
    > wystawic
    > paragon? Bedzie to blad, ale czy wielki?

    A co to zmienia? Skoro nie wystawiłeś paragonu to popełniłeś już błąd,
    teraz możesz tylko zminimalizować skutki. Ja miałem namotane księgi,
    mogłem tylko przepisać na nowo(oczywiście nie wyrzucając starych) i
    pozbierać
    tyle papierów ile się da, aby w razie zakwestionowania ksiąg jako
    nierzetelne
    móc się obronić i nie dostać domiaru z kosmosu. Też się zastanawiałem czy
    przepisanie było
    dużym czy małym błędem, ale co z tego jakim było skoro bez przepisania
    zostałbym
    kompletnie na lodzie. Ale się rozpisałem :) Ja ktoś ci to zauważy to ile
    możesz dostać
    80zł, 250zł? Przeżyjesz.

  • 6. Data: 2006-09-06 11:42:13
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > zostałbym
    > kompletnie na lodzie. Ale się rozpisałem :) Ja ktoś ci to zauważy to ile

    Moje propozycje
    1 - Anuluje wystawiona f-re i pisze sobie pisemko, ze zostal pominiety numer
    i wystawiam druga z data paragonu.
    2 - Wystawiam paragon po dwoch dniach od daty wystawienia f-re. Ile mi za
    taki blad grozi.

    Adam

  • 7. Data: 2006-09-06 20:52:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Sep 2006, Adamski wrote:

    > 2 - Wystawiam paragon po dwoch dniach od daty wystawienia f-re. Ile mi za
    > taki blad grozi.

    Ja tak z czystej ciekawości...
    A do wystawiania paragonów przepis o "czynnym żalu" nie ma zastosowania?
    Dlaczego?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-09-06 22:25:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-09-2006 o 22:52:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Ja tak z czystej ciekawości...
    > A do wystawiania paragonów przepis o "czynnym żalu" nie ma
    > zastosowania?
    > Dlaczego?

    Ano fakt, od kiedy wypłodziłem soczysty CzŻ to zapomniałem o tym :)

  • 9. Data: 2006-09-08 11:20:10
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Ja tak z czystej ciekawości...
    > A do wystawiania paragonów przepis o "czynnym żalu" nie ma zastosowania?
    > Dlaczego?

    Ale nie bedzie zadnej korekty. Czyli proponujesz mi mi zastosowac czynny
    zal? Czy to nie bedzie podstawiania d...?

    Adam

  • 10. Data: 2006-09-08 18:40:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, Adamski wrote:

    >>> 2 - Wystawiam paragon po dwoch dniach od daty wystawienia f-re.
    [...]
    > Ale nie bedzie zadnej korekty.

    Przecież czynny żal nie ma zastosowania do korekty, a do wykroczenia
    lub przestępstwa, to że przestępstwo *bywa* ujawnione przy okazji
    złożenia korekty jest czystym przypadkiem/przypadkiem szczególnym :)

    > Czyli proponujesz mi mi zastosowac czynny zal?

    Nic nie proponuję, doradcą nie jestem.
    Ja tylko grzecznie pytam ;), bo na mój gust "podchodzi"!

    pzdr, Gotfryd