  • 1. Data: 2004-02-06 21:32:08
    Temat: PIT 11
    Od: Lech<k...@w...pl>

    1. Czy muszę złożyć PIT-11 do US za pracownika mimo iż nie była
    odprowadzona zaliczka?
    (Zaliczkę zmniejsza się o kwotę stanowiącą 1/12 kwoty zmniejszającej
    podatek i dlatego zaliczka była nieodprowadzona bo miał wartosc
    ujemną)
    2. Jeśli tak to co mi grozi, bo termin już dawno minął.
    Ratujcie
    Lech

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-09 08:44:17
    Temat: Re: PIT 11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, Lech wrote:

    >+ 1. Czy muszę złożyć PIT-11 do US za pracownika mimo iż nie była
    >+ odprowadzona zaliczka?

    <dywagacja>
    Przecież pracownik mógł uzyskać inne przychody na zasadach
    ogólnych. I wtedy owa zaliczka wpłynęła by na wysokość zwrotu
    podatku na przykład. Ponieważ ty o tym FORMALNIE nie wiesz
    i wiedzieć nie masz prawa - to jak na mój gust PIT być powinien.
    <koniec>

    >+ 2. Jeśli tak to co mi grozi, bo termin już dawno minął.
    >+ Ratujcie

    <dywagacja>
    Skoro nie było zaliczak, więc ów pracownik nie jest nigdzie "wykazany"
    w US. Skoro US o nim nie wie, to ujawnienie faktu ukrycia dochodu
    pracownika za pomocą narzędzia pt. "czynny żal" powinno (POWINNO)
    jak na mój rozum chronić cię przed karą.
    <koniec>
    W razie składania czynnego żalu wypada zastosować wszystkie formalności
    (zapodać że nie spowodowałeś "szkody w budżecie" w twoim przypadku).

    pozdrowienia, Gotfryd