  • 1. Data: 2006-04-15 16:00:37
    Temat: Odliczenie za Internet i wspolne rozliczenie?
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

    Witam!
    Mam proste (mam nadzieje) pytanie:
    Rozliczam sie z podatku PIT wspolnie z zona. Czy zebym mogl skorzystac z
    podwojnego odliczenia za Internet (zarowno ja, jak i zona), faktury
    musza byc wystawione na obydwa nasze nazwiska? Bo jezeli tak to niestety
    przepadlo, gdyz umowa z providerem jest zawarta na mnie i rowniez na
    moje nazwisko (tylko) wystawiane sa faktury...
    Czy tez moze jest mozliwosc podwojnego odliczenia takze w sytuacji, gdy
    faktury sa tylko na mnie?
    I jeszcze jedno pytanie:
    czy do odliczenia za Internet moge wziac kwoty z faktur z calego 2005
    roku, czy tez dopiero od momentu kiedy wszedl VAT na Internet, czyli od
    marca? (faktury mam za caly rok).
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

  • 2. Data: 2006-04-15 16:36:06
    Temat: Re: Odliczenie za Internet i wspolne rozliczenie?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 kwi o godzinie 18:00, na pl.soc.prawo.podatki, Jarosław Rafa
    napisał(a):

> [...]
    > podwojnego odliczenia za Internet (zarowno ja, jak i zona), faktury
    > musza byc wystawione na obydwa nasze nazwiska?

    Że zapytam - macie różne nazwiska z żoną?
    Nie to żeby było to niemożliwe (bo jest) ale .... rzadko spotykane.

    > czy do odliczenia za Internet moge wziac kwoty z faktur z calego 2005
    > roku, czy tez dopiero od momentu kiedy wszedl VAT na Internet, czyli od
    > marca? (faktury mam za caly rok).

    Od początku roku - VAT nei ma tutaj żadnego znaczenia czy obowiązuje od
    marca, czy od września czy nawet od stycznia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-04-15 16:36:57
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jarosław Rafa" <r...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.firefox.pl/ --- http://www.thunderbird.pl/
    > Szybciej. Łatwiej. Bezpieczniej. Internet tak jak lubisz.
    Za internet odlicza tylko 1 osoba, ta na którą jest faktura. Trzeba
    postarać się na przyszłość, by faktury były wystawiane na 2 osoby. Odliczamy
    od początku roku, ale nie więcej niż 760 zł.

  • 4. Data: 2006-04-15 17:15:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    napisał(a):

> [...]
    > musza byc wystawione na obydwa nasze nazwiska?

    Że zapytam - macie różne nazwiska z żoną?
    Nie to żeby było to niemożliwe (bo jest możliwe) ale .... rzadko spotykane.

    > czy do odliczenia za Internet moge wziac kwoty z faktur z calego 2005
    > roku, czy tez dopiero od momentu kiedy wszedl VAT na Internet, czyli od
    > marca? (faktury mam za caly rok).

    Od początku roku - VAT nie ma tutaj żadnego znaczenia czy obowiązuje od

    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-04-15 22:10:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Majkaa,

    Saturday, April 15, 2006, 6:36:57 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    [...]

    > Za internet odlicza tylko 1 osoba, ta na którą jest faktura. Trzeba
    > postarać się na przyszłość, by faktury były wystawiane na 2 osoby.
    > Odliczamy od początku roku, ale nie więcej niż 760 zł.

    Jakaś podstawa prawna tego twierdzenia?

    Bo podobne twierdzenia były przy fakturach związanych z ulgami
    budowlaną i remontową - okazały sie nieprawdziwe...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-04-16 09:22:52
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    > Jakaś podstawa prawna tego twierdzenia?

    Znalazłem tylko interpretację MF na stronie:
    www.sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_nr_
    sek=82511&i_smpp_s_strona=1

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

    P.S. Do Kurdebalansów - co by mnie po usnecie nie ciągali, nie jestem prawnikiem i
    mam prawo się mylić.

  • 7. Data: 2006-04-16 09:32:25
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    > Jakaś podstawa prawna tego twierdzenia?
    Znalazłem coś takiego:
    Rodzaj dokumentu wyjaśnienie Ministerstwa Finansów
    Sygnatura PB5/MC-033-29-368/05
    Data 2005.02.25
    "W konsekwencji, w sytuacji gdy użytkownikiem Internetu są małżonkowie i obydwoje
    ponoszą wydatki z tego tytułu, to aby obydwoje (do wysokości 760 zł każdy) mogli
    skorzystać z odliczenia, na fakturze muszą widnieć zarówno dane osobowe męża, jak i
    żony. W przeciwnym wypadku z odliczenia skorzysta tylko ten małżonek, którego imię i
    nazwisko wpisane jest na fakturze."

  • 8. Data: 2006-04-16 10:18:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Sunday, April 16, 2006, 11:22:52 AM, you wrote:

    > Znalazłem tylko interpretację MF na stronie:
    > www.sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_nr_
    sek=82511&i_smpp_s_strona=1

    Host name lookup for 'www.sip.mf.gov.pl' failed

    Bez 'www' trafiam na stronę wyszukiwarki bez wpisanych jakichkolwiek
    danych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2006-04-16 10:20:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Sunday, April 16, 2006, 11:32:25 AM, you wrote:

> [...]
    > przeciwnym wypadku z odliczenia skorzysta tylko ten małżonek,
    > którego imię i nazwisko wpisane jest na fakturze."

    I znów mamy jako obowiązujące prawo powielaczowe :-(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2006-04-16 22:06:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > I znów mamy jako obowiązujące prawo powielaczowe :-(

    Przecież to wynika wprost z UoPDoOF

    M.