  • 1. Data: 2002-10-15 06:59:39
    Temat: PIT-5
    Od: "PeTe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    kiedy trzeba złożyć PIT-5 ?? Odpowiedź jaką uzyskałem w US brzmi kiedy mi
    wyjdzie podatek do zapłaty. W poprzednim miesiącu po raz pierwszy
    przekroczyłem dochód który spowodował naliczenie zaliczki (jakieś 27-30 zł)
    ale mam kupę zdrowotnego od początku roku, tak że nie zapłacę na razie nic.
    Czy dobrze zrobiłem nie składając deklaracji ?? Jeśli nie jak się z tego
    wyplątać ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-16 10:12:00
    Temat: Re: PIT-5
    Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl>

    PeTe wrote:

> [...]
    > Czy dobrze zrobiłem nie składając deklaracji ?? Jeśli nie jak się z tego

    Urzedniczka w I US w Warszawie powiedziala "jak pan chce, to moze pan
    zlozyc". Z opinni grupy wynika, ze nie musisz.

    --
    Pozdrowionka
    __

  • 3. Data: 2002-10-18 14:22:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pawel Boguszewski" <p...@1...onet.pl> wrote in message

    > Urzedniczka w I US w Warszawie powiedziala "jak pan chce, to moze pan
    > zlozyc". Z opinni grupy wynika, ze nie musisz.

    Nie mam czasu szukac, ale cos mi sie obilo o uszy, ze nalezy zlozyc pierwszy
    raz
    kiedy "podtek od podstawy" bedzie wiekszy niz zero MIMO, ze ze wzgledu na
    zdrowotne
    zaliczka jet zero.
    Tak tez mi tlumaczyla "moja" mila Pani w US...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-10-18 18:10:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

> [...]
    > zdrowotne
    > zaliczka jet zero.
    > Tak tez mi tlumaczyla "moja" mila Pani w US...

    Miła Pani w moim US przysłała mi pismo że ponieważ nie ma podatku do
    zapłaty (własnie ze względu na zdrowotne) to oni mojego ptao chowają ad
    acta, ale generalnie mam nie przysyłac papierków bez potrzeby. Dopiero
    jak zaistnieje "obowiązek uiszczenia podatku".
    A bardzo niemiły Pan przez telefon bardzo niegrzecznie opier... mnie że
    przysyłam niepotrzebne papiery a oni to musza rejestrować i przerabiać.

    IMHO to zgodnie z ustawą składa się PIT-5 "w termienie płatności
    podatku". Nie ma płatności, nie ma PITa.
    Oczywiście jak raz płatnośc wyjdzie, to juz potem trzeba składać do
    końca roku (dla mnie nie takie oczywiste, ale do US owszem).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-20 18:57:07
    Temat: bylo: PIT-5 czy ryczaltowcy tez skladaja?
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    > Witam,
    > kiedy trzeba złożyć PIT-5 ??

    Czy ten formularz składają wszyscy czy tylko Ci, którzy prowadzą KPR
    a ryczałtowcy nie ?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 6. Data: 2002-10-21 08:23:19
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Sam rozliczam PIT 5 żonie i musze powiedzieć, że najbardziej bliskie
    przepisom prawnym jest złożenie PIT-a wtedy gdy dochód jest wyższy niż kwota
    która nie powoduje płacenia podatku (czyli przekroczy 2727,16 PLN).
    Obowiązkowe wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne zebrane od początku
    roku najczęściej niwelują obowiązek wpłaty podatku na konto US. Jednak
    zgodnie z przepisami uzyskałeś dochód od którego należy zapłacić podatek
    wykazujesz to w PIT 5 i w tym samym PIT 5 wskazujesz US, że podatek ten
    został pokryty wpłatami na Ub. Zdrowotne, które odpisuje się od podatku.
    Myślę, że jest to istotne ze względu na termin i obowiązek zapłacenia
    zaliczki. Nie poinformowanie US też może skutkować karą (np. jeśli rozpoczną
    kontrolę), bo tak naprawdę obowiązek podatkowy powstał, a PIT 5 składa się
    wtedy kiedy powstaje obowiązek podatkowy.
    Myślę, że w miarę logicznie to wyjaśniłem.

    Pozdrawiam
    YARO_P
    Na marginesie wolę być opieprzony telefonicznie niż przysporzyć im korzyści
    materialnie wymiernych w postaci mojej gotówki.

  • 7. Data: 2002-10-21 08:34:09
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Yaro_P wrote:

> [...]
    > obowiązek podatkowy powstał, a PIT 5 składa się wtedy kiedy powstaje
    > obowiązek podatkowy. Myślę, że w miarę logicznie to wyjaśniłem.

    Mnie US kazał składać już w momencie gdy kwotę wolną przekroczy dochód
    przed odliczeniem składek na ZUS (nie zdrowotnych tylko pozostałych)

  • 8. Data: 2002-10-21 22:36:21
    Temat: Re: bylo: PIT-5 czy ryczaltowcy tez skladaja?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Oct 2002, Andrzej Wrobel wrote:
    [...]
    >+ > [...] PIT-5 [...]
    >+
    >+ Czy ten formularz składają wszyscy

    Nie. Oczywiście że nie, rzekłbym ;)

    >+ czy tylko Ci, którzy prowadzą KPR

    Nie. Nieprowadzenie KPiR nie oznacza nieskładania PIT-5 !

    >+ a ryczałtowcy nie ?

    Ryczałt nie jest powodem składania PIT-5, ale ryczałtowiec
    może być zmuszony składać PIT-5 z innych powodów.

    Uffff...
    Nie mogłeś spytać: "czy z tytułu ryczałtu składa się PIT-5 ?" ?
    Byłoby prościej ;>

    Tak dla jasności jakiś prosty przykład: ryczałtowiec który
    ma dochody z wynajmu *nie* prowadzi KPiR ale *składa* PIT-5.

    KPiR implikuje PIT-5, odwrotna relacja nie jest prawdziwa !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-22 05:50:47
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ryczałt nie jest powodem składania PIT-5, ale ryczałtowiec
    > może być zmuszony składać PIT-5 z innych powodów.
    >
    > Uffff...
    > Nie mogłeś spytać: "czy z tytułu ryczałtu składa się PIT-5 ?" ?

    a w temacie mojego posta nie ma tego pytania ??
    Nie myślałem,że muszę je jeszcze powtarzać w treści.

    > Tak dla jasności jakiś prosty przykład: ryczałtowiec który
    > ma dochody z wynajmu *nie* prowadzi KPiR ale *składa* PIT-5.
    >
    > KPiR implikuje PIT-5, odwrotna relacja nie jest prawdziwa !

    O. I o takie wyjasnienie mi chodziło ;-)Dziękuję.
    Czy to był tylko przykład czy są jeszcze inne przypadki(poza wynajmem)
    kiedy ryczałtowiec musi składać PIT-5?

  • 10. Data: 2002-10-22 08:11:04
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    Yaro_P wrote:

    [...]
    > Obowiązkowe wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne zebrane od początku
    > roku najczęściej niwelują obowiązek wpłaty podatku na konto US. Jednak
    [...]

    Ja słyszałem, że odlicza się tylko składkę z bieżącego miesiąca. Czy
    mógłby ktoś rozstrzygnąć: od zaliczki na PIT-5 odlicza się składki na UZ
    od początku roku czy tylko z bieżącego (tzn. tego, za który jest
    zaliczka) miesiąca?

    Tomek