  • Data: 2004-02-20 09:07:14
    Temat: PIT 5 L a możliwośc wpłaty podatku zaliczkowo
    Od: ELA<e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Problem jet następujący: do 20 stycznia złożyliśmy oświadczenie, że
    przyjmujemy sposób rozliczania się metodą liniową wg. stawki 19 %
    ( PIT-5L) . W gazecie podatkowej właściciel firmy wyczytał, że może w
    tym roku opłacać podatek zaliczkowo, na podstawie dochodu za 2002
    rok. W Urzędzie Skarbowym spotkaliśmy się z rozbieżnością informacji:

    a) jeżeli już złożyliśmy oświadczenie o metodzie rozliczania, to nie
    możemy złożyć ponownego oświadczenia o wyborze innej metody
    b) możemy wybrać metodę zaliczkową wpłaty podatku, ale nie
    możemy odliczyć składek na ubezpieczenie zdrowotne
    c) możemy jeszcze złożyć oświadczenie i wpłacać podatek zaliczkowo
    pomniejszony o ubezpieczenie zdrowotne, gdyż tak JEST napisane w
    uopdof.
    Moje pytanie: która odpowiedx jest prawdziwa ewentualnie gdzie i
    jakie przepisy wyjaśnią mi tę sytuację.

    I czy jeżeli odpowiedź "c" jest właściwa, to czy liczymy wg. wzoru;
    dochód z 2002 x 19% : 12 = podatek - u.z. = zaliczka do wpłaty?
    dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi

    -> http://usenet.pomocprawna.info