  • Data: 2004-02-20 10:51:31
    Temat: Re: PIT 5 L a możliwośc wpłaty podatku zaliczkowo
    Od: ELA<e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czytam, czytam i dalej nic z tego nie wiem.

    " Podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą, bez obowiązku
    składania deklaracji miesięcznych, wpłacać zaliczki miesięczne w
    danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12
    kwoty obliczonej, z zastrzeżeniem ust. 6h i 6i," - to jest dla mnie
    jasne, " przy zastosowaniu skali podatkowej obowiązującej w danym
    roku podatkowym określonej w art. 27 ust. 1," i tu są "schody" bo w
    tym artykule wyraźnie określona jest skala podatkowa ( 19,30 i 40 % )
    która nie dotyczy naszej firmy
    ( Art. 9a. 1. Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach
    określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy
    złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek
    lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w
    ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
    2. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób
    opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na
    zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do
    złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20
    stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego
    sposobu opodatkowania,)

    Ja nie mam pojęcia o interpretacji przepisów podatkowych, ale na mój
    rozum:
    złożyliśmy stosowne oświadczenie w terminie do 20-go stycznia
    korzystając z art 9a , więć jeżeli w dniu dzisiejszym złożę informację o
    wyborze zaliczkowego wpłacania podatku czyli 1/12 obliczonego
    podatku, " od dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej
    wykazanego w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu
    (poniesionej straty), o którym mowa w art. 45 ust. 1, lub w zeznaniu o
    wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) z pozarolniczej
    działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach określonych w
    art. 30c, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 2, złożonym:

    1) w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy", to
    będzie wszystko OK?

    A może się mylę???????
    POMOCY

    -> http://usenet.pomocprawna.info