    From: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-5 - kiedy ?
    Date: Wed, 19 Apr 2006 00:01:31 +0200

    Witam!

    Chcę podpisać z osobą fizyczną, ja też taką jestem, umowę-zlecenie na
    wykonanie pewnego zadania. Otrzymam za nie wynagrodzenie określone w tej
    właśnie umowie. Czy zatem powinnam się rozliczyć PIT-5 czy jakimś innym?

    Doczytałam się, iż powinnam go złożyć do 20 dnia miesiąca po otrzymaniu
    wynagrodzenia, ale wtedy jeśli kwota przekroczy kwotę zwolnioną od podatku.
    Samo wynagrodzenie, które otrzymam nie przekroczy tej kwoty, ale w ciągu
    roku będę też zarabiać, więc na koniec 2006 roku na pewno tę kwotę
    przekroczę. Czy od razu złożyć ten PIT-5 czy poczekać do końca roku i
    dopiero w ogólnym zeznaniu wykazać że miałąm taki dochód, ale nie
    odprowadziłam zaliczki na podatek?

    pozdrawiam
    Ela