  • 1. Data: 2005-04-19 21:11:20
    Temat: PIT prosba !! PILNE !!
    Od: "wlodek" <w...@p...onet.pl>

    jestem w trakcie rozwodu. mam na utrzymaniu i wychowaniu (decyzja sadu
    rodzinnego) córke z pierwszego związku. Czy moge rozliczaac sie jako samotny,
    czy nie. prosba o szybką pomoc.

  • 2. Data: 2005-04-20 00:41:09
    Temat: Re: PIT prosba !! PILNE !!
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    > jestem w trakcie rozwodu. mam na utrzymaniu i wychowaniu (decyzja sadu
    > rodzinnego) córke z pierwszego związku. Czy moge rozliczaac sie jako
    > samotny,
    > czy nie. prosba o szybką pomoc.

    Osobą samotnie wychowującą dzieci zgodnie z ustawą jest jeden z rodziców
    albo opiekun prawny. Pod warunkiem, że osoba ta jest:
    panną, kawalerem, wdową, wdowcem, rozwódką, rozwodnikiem albo osobą, w
    stosunku do której sąd orzekł separację w rozumieniu odrębnych przepisów.

    Za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się również osobę pozostającą w
    związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw
    rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.

    Z wnioskiem o obliczenie podatku w sposób przewidziany dla osoby samotnie
    wychowującej dzieci może wystąpić osoba, która w roku podatkowym łącznie
    spełniała następujące warunki:
    -samotnie wychowywała dzieci: małoletnie, bez względu na ich wiek, na które
    zgodnie z odrębnymi przepisami, pobierany był zasiłek pielęgnacyjny,

    -do ukończenia 25 lat, uczące się w szkołach, o których mowa w przepisach o
    systemie oświaty lub w przepisach o szkolnictwie wyższym lub w przepisach o
    wyższych szkołach zawodowych, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie
    uzyskały dochodów, z wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego,
    renty rodzinnej oraz dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty
    podatku

    -w stosunku do tej osoby, ani do jej dziecka w roku podatkowym nie miały
    zastosowania przepisy o podatku liniowym lub zryczałtowanym podatku
    dochodowym.

    Pozdrawiam
    Anducha

  • 3. Data: 2005-04-20 05:45:55
    Od: w...@p...onet.pl

    domyslam sie ze, to ze sam prowadze gospodarswo domowe, a dziecko wychowuje z
    innego zwiazku (konkubinatu), nic nie zmiania i nadal jestem żonaty !
    pozdrawiam