  • 1. Data: 2008-08-14 10:17:16
    Temat: Wyciągnięcie z kosztów + darowizna
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Mam zapisany jako ŚT laptop o wartości 2499 brutto, amortyzowany
    jednorazowo w zeszłym roku. Jako że chcę go wymienić na nowszy model,
    to obecny egzemplarz chciałbym podarować komuś z rodziny w prezencie.

    Czy po wyciągnięciu laptopa z ŚT i oczywiście oddaniu VATu, będę
    musiał jeszcze jakieś formalności dopełnić, by go móc swobodnie
    przekazać członkowi rodziny (rodzicom konkretnie)?

    1-os DG, KPiR, VATowiec

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-08-14 10:30:51
    Temat: Re: Wyciągnięcie z kosztów + darowizna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > musiał jeszcze jakieś formalności dopełnić, by go móc swobodnie
    > przekazać członkowi rodziny (rodzicom konkretnie)?

    Generalnie najprościej jest im sprzedać.
    A podarować im kasę na jego zakup.
    Podatkowo to też wyjdzie taniej, bo vatu nie oddasz w całości, a tylko od
    obecnej wartości.

  • 3. Data: 2008-08-14 10:43:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 12:30:51 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Generalnie najprościej jest im sprzedać.

    .... i przy najbliższej kontroli zastanawiać się jak Urząd Skarbowy
    oszacuje jego wartość.

    Sprzedać ale nie rodzicon a komuś obcemu.

  • 4. Data: 2008-08-14 10:45:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > .... i przy najbliższej kontroli zastanawiać się jak Urząd Skarbowy
    > oszacuje jego wartość.

    Pytasz w jakiej cenie im sprzedać?
    Oczywiście że w rynkowej, nawet nieco zawyżonej.
    Zawsze i tak będzie taniej niż wyciąganie z ewidencji.

    > Sprzedać ale nie rodzicon a komuś obcemu.

    Jak ktoś lubi nieprawdę poświadczać....

  • 5. Data: 2008-08-14 10:47:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-14, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Generalnie najprościej jest im sprzedać.
    > A podarować im kasę na jego zakup.
    > Podatkowo to też wyjdzie taniej, bo vatu nie oddasz w całości, a tylko od
    > obecnej wartości.

    Czytałem już tutaj, że sprzedaż rodzinie jest bardzo często brana "pod
    lupę". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-08-14 11:23:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > Czytałem już tutaj, że sprzedaż rodzinie jest bardzo często brana "pod
    > lupę". :)

    No i co z tego?
    Jak nie nakantujesz to nie masz się czego obawiać.
    A i w żadnym razie nie wyjdzie im cena nowego - czyli takiego za który Ty
    chcesz teraz zapłacić.
    Komputery używane muszą być tańsze niż wtedy kiedy były kupowane, nie ma
    bata.

  • 7. Data: 2008-08-14 11:54:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-14, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > chcesz teraz zapłacić.
    > Komputery używane muszą być tańsze niż wtedy kiedy były kupowane, nie ma

    A na podstawie czego obliczyć tą cenę, żeby mieć dobrą podkładkę?
    Na allegro ów model nie występuje niestety.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-08-14 12:10:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisal:
    > A na podstawie czego obliczyć tą cenę, żeby mieć dobrą podkładkę?
    > Na allegro ów model nie występuje niestety.

    Cena zakupu minus amortyzacja. Stawka amortyzacyjna dla komputerow
    wynosi OIDP 30% rocznie. Po 3 latach i 4 miesiacach maja wartosc ZERO.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-08-14 13:15:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-14, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Cena zakupu minus amortyzacja. Stawka amortyzacyjna dla komputerow
    > wynosi OIDP 30% rocznie. Po 3 latach i 4 miesiacach maja wartosc ZERO.

    Czyli po 10 miesiącach, mogę sprzedać sprzęt 25% taniej, bez żadnych
    problemów?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-08-14 13:27:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > On 2008-08-14, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli po 10 miesiącach, mogę sprzedać sprzęt 25% taniej, bez żadnych
    > problemów?

    Nie.
    Wartość ewidencyjna z wartością rynkową nie ma nic wspólnego.
    Musisz go wycenić.
    Nie dasz rady sam - szukaj biegłego.