  • 1. Data: 2005-04-26 18:49:00
    Temat: PIT-37 a PIT-38.
    Od: SuwarKa <S...@p...onet.pl>

    Czy dochód wykazany w PIT-38 można przenieść do PIT-37? Mój dochód ze
    stosunku pracy byl tak niewielki (jestem bezrobotny), że nie kwalifikuję
    się do płacenia podatku, ale jednocześnie nie mogę skorzystać z ulgi
    remontowej (fundusz remontowy płacony w spółdzielni mieszkaniowej).
    Gdyby można przenieść dane z PIT-38, wtedy mógłbym z tej ulgi
    skorzystać.
    Bardzo prosze osoby wtajemniczone o odpowiedź, gdyż w broszurach
    informacyjnych nic na ten temat nie pisze. Czasu do rozliczenia już
    niewiele, a w mojej sytuacji szkoda stracić każdą złotówkę.
    SuwarKa
    "Życie jest tym, o czym marzymy, miarą życia jest miłość"
    Romain Rolland

  • 2. Data: 2005-04-27 10:30:56
    Temat: Re: PIT-37 a PIT-38.
    Od: SuwarKa <S...@p...onet.pl>

    SuwarKa napisał:

> [...]
    > informacyjnych nic na ten temat nie pisze. Czasu do rozliczenia już
    > niewiele, a w mojej sytuacji szkoda stracić każdą złotówkę.

    Od nikogo nie uzyskam informacji, czy też to jest tak oczywiste, a ja
    tylko tego nie mogę pojąć?

  • 3. Data: 2005-04-27 10:53:27
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Użytkownik "SuwarKa" <S...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Od nikogo nie uzyskam informacji, czy też to jest tak oczywiste, a ja
    > tylko tego nie mogę pojąć?

    Nie mozna, PIT 37 to jest cos zupelnie odrebnego niz PIT 38

    --
    pzdr smoq

  • 4. Data: 2005-04-27 16:18:17
    Od: SuwarKa <S...@p...onet.pl>

    Jacek Smorzewski napisał:

    > Nie mozna, PIT 37 to jest cos zupelnie odrebnego niz PIT 38

    Dziękuję. Szkoda.

  • 5. Data: 2005-04-27 18:52:26
    Od: "GuGu" <g...@p...com>

    > Nie mozna, PIT 37 to jest cos zupelnie odrebnego niz PIT 38

    BEZ SENSU!!!! ... to sie nadaje tylko do Wajsa - jest to co innego?? i jedno
    i drugie dotyczy tego samego podatnika (jego kieszeni), tego samego urzędu
    skarbowego i to i to jest dochodem i od tego i od tego trzeba płacić
    podatek - a jest to co innego - totalna paranoja.
    Sorry za ton ale jestem w tej samej sytuacji... :(((

    pzdr
    gugu

  • 6. Data: 2005-04-27 20:57:40
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Użytkownik "GuGu" <g...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatek - a jest to co innego - totalna paranoja.
    > Sorry za ton ale jestem w tej samej sytuacji... :(((

    Wieksza paranoja jest niemozliwosc zaliczenia prowizji dot kredytu na akcje
    jako kosztu pomniejszajacego zysk ze sprzedazy akcji. To dopiero jest dla
    Weissa (Wajsa?) bo rozroznienie zyskow z GPW i zyskow z pracy jest dosc
    oczywiste. (tak samo nie mozna mieszac zyskow i strat z pracy i d.g.)

    --
    pzdr smoq

  • 7. Data: 2005-04-28 00:24:08
    Od: "qaz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:d4oujr$c9b$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    akcje
    > jako kosztu pomniejszajacego zysk ze sprzedazy akcji. ---ciach---

    Smoq a kto powiedzial ze nie mozna? US? To niech sie powola na jakas
    wykladnie. Totalna bzdura. Przeciez bez kredytu nie osiagnalbys wiekszego
    przychodu a bez tego zysku od ktorego nie odprowadzilbys podatku itd.
    Zapewne czekaja nas jak zwykle wyjasnienia w US. Z drugiej strony to
    normalka gdy wprowadza sie nowe rozwiazania (czyt. skubanie podatnika).
    Zreszta pracownicy US nie musza sie znac na konstrukcji i funkcjonowaniu
    rynkow kapitalowych stad wydawane sa rozporzadzenia wewnetrzne, a te z kolei
    wcale nie sa wiazace. Ostateczna decyzja nalezy do sadu.
    Przypomina mi sie nagonka Kolodki w stylu : nie robic darowizny na osoby
    fizyczne bo damy po lapach ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-04-28 08:33:44
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Użytkownik "qaz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykladnie. Totalna bzdura. Przeciez bez kredytu nie osiagnalbys wiekszego
    > przychodu a bez tego zysku od ktorego nie odprowadzilbys podatku itd.

    Swieta racja

    > Zapewne czekaja nas jak zwykle wyjasnienia w US.

    Ja skladam swoj PIT 38 na podstawie PIT8C - dlaczego? bo biuro maklerskie
    sie pomylilo moim zdaniem i zle zrobilo pit8c na moja korzysc wiec ...

    >Z drugiej strony to
    > normalka gdy wprowadza sie nowe rozwiazania (czyt. skubanie podatnika).

    To wcale nie jest normalne

> [...]
    > kolei
    > wcale nie sa wiazace. Ostateczna decyzja nalezy do sadu.

    Powinni sie znac i to nie tylko ci w MF ale i ci ktorzy doradzaja przy
    skladaniu PIT w US

    > Przypomina mi sie nagonka Kolodki w stylu : nie robic darowizny na osoby
    > fizyczne bo damy po lapach ;)

    To bylo chore i chore jest aktualne rozliczanie kredytow. Jesli sie okaze ze
    mozna bylo kredyty i prowizje zaliczac do kosztow to bede robic korekte -
    ale aktualnie sie wstrzymuje z tym.

    --
    pzdr smoq