  • 1. Data: 2007-04-17 16:16:15
    Temat: PIT8C dla rozliczającego sie liniowym 19%
    Od: jacekpj <j...@w...pl>

    Witam,
    Przeszukałem siec w tym MrGoogle i niestety nie moge znalezc odpowiedzi
    na nurtujacy mnie problem.
    Otoz caly 2006r rozliczałem sie wg stawki liniowej 19% PITami 5L co
    miesiac.
    W trakcie roku otrzymałem nagrode - co poskutkowalo przesłaniem mi PIT8C.
    i jak to teraz rozliczyć? Nie ma miejsca na wpisanie danych z PIT8C w
    rocznym PIT36L.
    Czy mam rozumieć ze powoduje to koniecznosc jednak rozliczenia sie PIT36
    za rok 2006?
    pzdr.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-04-17 20:43:50
    Temat: Re: PIT8C dla rozliczającego sie liniowym 19%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, jacekpj wrote:

> [...]
    > PIT36L.
    > Czy mam rozumieć ze powoduje to koniecznosc jednak rozliczenia sie PIT36 za

    Nie tyle "jednak" co "również".
    Stan normalny :|, pewien plus - kwota niepłaconego podatku (te pięćset
    parę złotych) wraca na konto!
    Zakładam iż PIT8C "dolicza się" do PIT-36, bo tego nie sprawdzałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-18 06:38:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 18:16:15 +0200, jacekpj napisał(a):

    > W trakcie roku otrzymałem nagrode - co poskutkowalo przesłaniem mi PIT8C.
    > i jak to teraz rozliczyć? Nie ma miejsca na wpisanie danych z PIT8C w
    > rocznym PIT36L.

    Czy ta nagroda była związana z działalnością gospodarczą?
    KJeśli nie to Gotfryd ci napisał.
    Jeśli tak, to niestety powinieneś to doliczyć do dochodów z firmy. Ten kto
    ci nagrodę przyznał nie powinien pobierać zaliczki na podatek i wystawioać
    PIT-8C. Będziecie teraz musieli to "odkręcić".

  • 4. Data: 2007-04-18 11:39:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704172242150.3108@athlon64...

> [...]
    > pięćset
    > parę złotych) wraca na konto!
    > Zakładam iż PIT8C "dolicza się" do PIT-36, bo tego nie

    Kurcze, a nie powinien złozyć PIT36L + PIT37 ??? Skąd nagle
    PIT-36?

    marekz

  • 5. Data: 2007-04-18 11:41:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > sprawdzałem :)

    Kurcze, a nie powinien złozyć PIT36L + PIT37 ??? Skąd nagle

    Dodatkowo jesli otrzymał PIt-8C to znaczy, że jie została
    odprowadzona żadna zaliczka, czyli albo niczego tom nie zmieni,
    albo trzeba będzie dopłacic, jesli kwota z PIT-8C przekracza
    "kwotę wolną".

    marekz

  • 6. Data: 2007-04-18 11:43:23
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > sprawdzałem :)

    Kurcze, a nie powinien złozyć PIT36L + PIT37 ??? Skąd nagle

    Dodatkowo jeśli otrzymał PIT-8C to znaczy, że nie została
    odprowadzona żadna zaliczka, czyli albo niczego to finansowo nie
    zmieni,
    albo trzeba będzie dopłacić, jeśli kwota z PIT-8C przekracza
    "kwotę wolną".

    marekz

  • 7. Data: 2007-04-18 12:29:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, MarekZ wrote:

> [...]
    [...]
    > Kurcze, a nie powinien złozyć PIT36L + PIT37 ??? Skąd nagle
    > PIT-36???

    Mea culpa - oczywiście PIT-37

    > Dodatkowo jeśli otrzymał PIT-8C to znaczy, że nie została
    > odprowadzona żadna zaliczka

    J.w., nie bić! (nie sprawdziłem co jest wykazywane na 8C)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-18 23:22:57
    Od: jacekpj <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mea culpa - oczywiście PIT-37

    Dziekuje za odpowiedz. Ale mam watpliwosc co do PIT37...

    W broszurze dotyczacej *PIT36* jest napisane:
    o dochodach :"(...)z innych źródeł, opodatkowanych na ogólnych zasadach
    przy zastosowaniu skali podatkowej, od których ani płatnik, ani podatnik
    w ciągu roku podatkowego nie miał obowiązku odprowadzenia zaliczek,(...)

    Znalazlem informacje ze w D1 :
    "Wiersz 8: ,,Inne źródła, nie wymienione w wierszach od 1 do 7 (w tym
    emerytury - renty z zagranicy)" wypełniają podatnicy, którzy:"
    (...)
    5.uzyskali przychody ze źródeł, od których płatnik i podatnik nie miał
    obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek w ciągu roku.

    PIT8C jest na kwote 750zlp (koszt kursu doksztalcajacego, pokrytego
    przez wspomniana firme). Firma ponoszaca ten koszt nie odprowadzala
    zaliczki.
    Pozdrawiam
    Jacek.

  • 9. Data: 2007-04-19 07:09:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007, jacekpj wrote:

> [...]
    > zastosowaniu skali podatkowej, od których ani płatnik, ani podatnik w ciągu
    > roku podatkowego nie miał obowiązku odprowadzenia zaliczek,(...)

    Wychodzi że w "36" trafiłem przypadkowo :]
    Nie powiem Ci, bo PIT-8C nie zwalczałem, ale na oko wygląda że dobrze
    piszesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-04-19 10:22:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704190907580.2792@a64wrk...

    > Wychodzi że w "36" trafiłem przypadkowo :]
    > Nie powiem Ci, bo PIT-8C nie zwalczałem, ale na oko wygląda że
    > dobrze
    > piszesz.

    Uważam, że powinien być PIT-37, a przynajmniej ja tak robię. A
    PIT-ów 8C miewam i po 10 szt... No ale każdy zanosi co chce, w tym
    przypadku zapewne to jest kompletnie bez znaczenia czy się to
    wpisze w "36" czy w "37" bo i tak nic do zwrotu nie będzie. Gdyby
    był zwrot, zapewne mogłoby to byc pretekstem do jego opóźnienia.

    marekz