  • 1. Data: 2004-12-28 09:52:52
    Temat: PKD i jakie urzędy jeszcze?
    Od: "Kris" <monster[nospam]@p.com.pl>

    Zwariować idzie od tego googlowania:)
    Musze zaktualizować PKD do końca roku (w jeden dzień bo to mały UG) ale co
    dalej bo tyle różnych opinii jest. Czy mam zanieść to do US? Czy trzeba to
    zanieść do GUSu? Ciężko mi będzie się wyrobić w tym roku. Czy wystarczy że w
    tym uaktualnię a zaniosę już w nowym?
    Jeżeli będę chciał jeszcze zmienić rodzaj działalność(jeżeli karzą mi płacić
    to sobie od razu podopisuje) jakie wtedy urzędy muszę odwiedzić?

  • 2. Data: 2004-12-28 10:37:35
    Temat: Re: PKD i jakie urzędy jeszcze?
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 gru o godzinie 10:52, na pl.soc.prawo.podatki, Kris napisał(a):

    > Zwariować idzie od tego googlowania:)
    > Musze zaktualizować PKD do końca roku (w jeden dzień bo to mały UG)

    W jeden dzień? w ewidencji pracuje twoja ciocia albo wujek że masz zamiar
    załatwić uzupełnienie wpisu w ciągu jednego dnia?
    14 dni oczekiwania na wpis!!

    > ale co dalej bo tyle różnych opinii jest. Czy mam zanieść to do US?

    A wróżki mają wolne - skąd mamy wiedzieć czy dokonałeś _zmian_ we wpisie ?

    > Czy trzeba to zanieść do GUSu?

    Ppatrz wyżej.

    > Ciężko mi będzie się wyrobić w tym roku.

    Bo 364 dni /odjąć wolne i święta/ to był za krótki okres - prawda?
    Dopiero jak jakiś szmatławiec to napisze to wtedy 'biznesmeni' są źli na
    tych okropnych z Wiejskiej, że znowu coś wymyślili.

    > Czy wystarczy że w tym uaktualnię a zaniosę już w nowym?

    :P

    > Jeżeli będę chciał jeszcze zmienić rodzaj działalność(jeżeli karzą mi płacić
    > to sobie od razu podopisuje) jakie wtedy urzędy muszę odwiedzić?

    Zmienić _rodzaj_ działalności...... na takie coś to nawet doktor sobie nie
    pozwala - widać tY jesteś lepszy od każdego zdrowo myślącego osobnika.

    --
    Herbi
    28-12-2004 11:37:13

  • 3. Data: 2004-12-28 10:47:04
    Od: "Kris" <monster[nospam]@p.com.pl>

> [...]
    >

    > Zmienić _rodzaj_ działalności...... na takie coś to nawet doktor sobie nie
    > pozwala - widać tY jesteś lepszy od każdego zdrowo myślącego osobnika.

    no wiele sie dowiedziałem a tylko chciałem sie dowiedzieć gdzie jeszcze
    pójść:) no ale niektórzy to mają nerwowe zycie:) przeciez jak zaniose
    wniosek to tak jakbym juz uzupełnił:)

  • 4. Data: 2004-12-28 11:01:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, Herbi wrote:
    [...]
    >+ 14 dni oczekiwania na wpis!!

    ...a na *aktualizację* ? :)
    Bo w UM Zabrze zależnie od panienki w okienku to szacują wydanie
    wpisu na 1 do 4 miesięcy :)
    Zaznaczam że IMHO nie ma podstaw aby się czepiać: jeśli ktoś robi
    TYLKO aktualizację to przecież nie ma zmian we wpisie istotnych
    ze względów gospodarczych :)

    >+ Bo 364 dni /odjąć wolne i święta/ to był za krótki okres - prawda?

    Minor update:
    "Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej"
    Chyba jakimś szefem jesteś że masz w zwyczaju ponaddwukrotnie
    prazekręcać okres czasu potrzebny na zrobienie czegoś-tam ;) !

    >+ Dopiero jak jakiś szmatławiec to napisze to wtedy 'biznesmeni' są źli na
    >+ tych okropnych z Wiejskiej, że znowu coś wymyślili.

    "Biznesmeni" myślą. Szczególnie jak to tacy co 50 zł stanowi dla nich
    "kwotę do zastanowienia" a do urzędu zamiast gońca posyłają siebie ;)
    Wyobraź sobie że nastąpiłaby w okresie lipiec-grudzień zmiana w PKD:
    poproszę o analizę skutków prawnych z p. widzenia już dokonanej
    aktualizacji wpisu... szczególnie kontekście tych 50 zł ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-28 11:03:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, it was written:
    [...]
    >+ no wiele sie dowiedziałem

    Ale NOŻYCZKI to sobie fundnij... ;) i *tnij cytaty* !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-28 11:18:04
    Od: "Kris" <monster[nospam]@p.com.pl>

> [...]
    > Zaznaczam że IMHO nie ma podstaw aby się czepiać: jeśli ktoś robi
    > TYLKO aktualizację to przecież nie ma zmian we wpisie istotnych
    to tylko aktualizacja w ug w którym jest 20 firm:)

> [...]
    > poproszę o analizę skutków prawnych z p. widzenia już dokonanej
    > aktualizacji wpisu... szczególnie kontekście tych 50 zł ;) !
    ja tam mam działalność której dochód roczny jest równy 500zł, pracuje na
    etacie, cieżko jest mi śledzić na bieżąco wszystko co trzeba robić, księgi
    praktycznie puste, nie stać mnie zeby zatrudnić biuro rachunkowe, 50zł to
    dla mnie żaden wydatek:)

    Własnie niedawno sie dziwilem jak to znajomy mówił zebym szybko załatwiał tą
    aktualzację bo po nowym roku to 50zł zapłace. Myslałem ze chodziło mu o
    500zł a on przezywał te 50:) Właśnie skoro po nowym roku zapłace 50zł to
    skąd sie to bierze? skoro trzeba w tym to zorbić.

  • 7. Data: 2004-12-28 11:23:39
    Od: "Kris" <monster[nospam]@p.com.pl>

    > Ale NOŻYCZKI to sobie fundnij... ;) i *tnij cytaty* !!

    sorki ale tacy ludzie to mnie z jednej strony irytują z drugiej bawią, ja
    raczej podchodzę do życia z pewnym luzem i uważam że wszystko da się
    załatwić a pytania na grupę wysyłam po dokładnym przestudiowaniu google:)

  • 8. Data: 2004-12-28 12:10:35
    Od: "Kris" <monster[nospam]@p.com.pl>

    Ponowie pytanie czy po aktualizacji PKD w UG musze iść jeszcze gdzieś? Tylko
    aktualzacji (choc cieżko to bedzie bo nie ma akurat takich jak miałem wtedy
    wpisane)

  • 9. Data: 2004-12-29 09:35:15
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 gru o godzinie 12:01, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > ...a na *aktualizację* ? :)
    > Bo w UM Zabrze zależnie od panienki w okienku to szacują wydanie
    > wpisu na 1 do 4 miesięcy :)

    W katowickim Umie określenie jest jedno:
    - 'odbiór za dwa tygodnie, z dowodem tożsamości'

> [...]
    > Chyba jakimś szefem jesteś że masz w zwyczaju ponaddwukrotnie
    > prazekręcać okres czasu potrzebny na zrobienie czegoś-tam ;) !

    Ja się opieram na tej;
    USTAWA z dnia 14 listopada 2003 r.
    o zmianie ustawy - Prawo działalności gospodarczej oraz niektórych innych
    ustaw 1)
    (Dz. U. Nr 217, poz. 2125)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2125.htm

    Art. 8. Przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej
    uzupełnią, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, pod
    rygorem odmowy wydania zaświadczenia o wpisie przez organ ewidencyjny,
    brakujące dane, o których mowa w art. 7b ust. 2 ustawy, o której mowa w
    art. 1.

    Art. 9. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.

    Więc chyba jednak nie podwajam żadnych okresów - prawda?
    Od stycznia do grudnia to circa 365 dni przecież ;)

    --
    Herbi
    29-12-2004 10:35:13

  • 10. Data: 2004-12-29 21:46:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Herbi wrote:
    [...]
    >+ Więc chyba jednak nie podwajam żadnych okresów - prawda?

    No, wychodzi że muszę wleźć pod stół w wiadomym celu :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)