  • 11. Data: 2005-01-24 12:15:00
    Temat: Re: PŁATNIK Ja nie chcę hasła
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    > To nie ma nic do rzeczy. Ustawa jest ustawa (+rozporządzenia),
    > dzięki czemu np. każdy komputer z którego jest dostęp do danych
    > osobowych musi być zabezpieczony tak, żeby osoby niepowołane
    > (nieuprawnione do oglądania danych) nie miały dostępu.

    I można to osiągnąć różnymi metodami - na przykład ograniczając dostęp
    do _pomieszczenia_ - tylka dla osób upoważnionych.
    Nie odniosłeś się do sprawy firm jednoosobowych - a jest to największa
    grupa użytkowników Pogromu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2005-01-24 12:29:14
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz <s...@p...pl> w wiadomości
    news:39821395.20050124131500@pik-net.pl napisał(a):
    [...]
    > I można to osiągnąć różnymi metodami - na przykład ograniczając dostęp
    > do _pomieszczenia_ - tylka dla osób upoważnionych.

    Nie pamiętam szczegółów rozporządzeń (nawet czytałem... 8-) ),
    ale wydaje mi się, że jest tam też coś o konieczności logowania
    dostępów do danych. Czyli tak czy inaczej autoryzacja jest konieczna,
    chyba, że pomieszczenie otwierane kartą i log z systemu.

    > Nie odniosłeś się do sprawy firm jednoosobowych - a jest to największa
    > grupa użytkowników Pogromu.

    Takie programy jak Płatnik, czy bankowe, powinny mieć w związku
    z uodo zabezpieczenia, ale opcjonalne (przy instalacji) - właśnie dla
    jednoosobowych firm.

    --
    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl