  • 1. Data: 2005-01-19 08:13:45
    Temat: zalegla faktura
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    witam,
    poradzcie co zrobic:
    KPiR, VAT, rozliczylem juz VAT za grudzien, wplacilem dana kwote, a tu
    niespodzianka.
    wracam do domu a tam faktura poleconym przyslana, wystawiona w grudniu...

    i teraz pytanie: jak ta kwestie rozliczyc?
    czy w kolejnym miesiacu normalnie w koszty i rozliczyc VAT?
    gdzies na grupie czytalem, ze Vat mozna odzyskac tylko w tym samym roku (nie
    wiem dokladnie, moze nie doczytalem, moze zle zrozumialem)

    jedyny wniosek dla mnie zeby z platnosciami sie nie spieszyc...

  • 2. Data: 2005-01-19 08:26:15
    Temat: Re: zalegla faktura
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Normalna sprawa, o co tyle krzyku;-).
    VAT w miesiacu faktycznego otrzymania lub w nastepnym.
    Koszty do roku 2004

  • 3. Data: 2005-01-19 08:47:25
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    no to dzieki wielkie, bede spal spokojnie i zaczne czytac wszystko od
    poczatku do konca, zeby samemu sobie pietra nie napedzac
    pzdrw

  • 4. Data: 2005-01-21 07:06:37
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    aha, jeszcze jedno, czego nie dodalem
    ta faktura ma termin platnosci do konca marca (jest nie oplacona jeszcze-bo
    nie musi).

    czy to robi jakas roznice??
    bo pewein pan powiedzial ze normalnie i vat i koszty wezmiemy do stycznia

  • 5. Data: 2005-01-21 09:27:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005, Kudlaty wrote:

    >+ aha, jeszcze jedno, czego nie dodalem
    >+ ta faktura ma termin platnosci do konca marca (jest nie oplacona jeszcze-bo
> [...]

    Oczywiście.
    W zależności od tego ZA CO ta faktura !
    Inaczej rozlicza się budowlane (zdaje się, zaraz mnie Maddy zje), inaczej
    telekomunimkacyjne, inaczej za gazety sprzedawane jako pośrednik...
    Ty myślisz że na grupie to ci wywróżą czy jak ? :]

    >+ bo pewein pan powiedzial ze normalnie i vat i koszty wezmiemy do stycznia

    ...a to jest też możliwe.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-21 11:48:36
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    no to sprostuje
    faktura jest za oplate marketingowa (za uzywanie czyjejs nazwy/firmy - cos
    ala franchising), platna do konca marca 2005, wystawiona na koniec grudnia
    2004

    mam nadzieje ze juz wszystko jasno opisalem :)

  • 7. Data: 2005-01-21 13:07:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005, Kudlaty wrote:

    >+ faktura jest za oplate marketingowa

    ...no to mnie zażyłeś. Nie wiem czy jest jakaś regulacja szczegółowa
    dla "marketingu" - myślę sobie że nie, ale...
    I do czego przypisać taki koszt :[ (czy "do czegoś" czy "ogólny").
    (jak nie ma - to tak jak ci "pewien pan powiedział" *może* być)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-21 14:00:47
    Od: "Kudlaty" <c...@i...pl>

    w koszty dzialalnosci, bo bez tego nie mogl bym swiadczyc uslug dla pewnej
    firmy - tak przypuszczam (to taka oplata za mozliwosc wspolpracy)