  • 1. Data: 2005-01-19 08:51:16
    Temat: Podatek liniowy i odliczenia ..
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    Witam
    Kilka pytań:

    - Czy przy 19% podatku liniowym można od podatku odliczać składkę
    zdrowotną ?
    - czy z końcem roku można zmienić sposób rozliczania ? (liniowy/progowy)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 2. Data: 2005-01-19 09:58:42
    Temat: Re: Podatek liniowy i odliczenia ..
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2005 08:51:16 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk
    <m...@t...pl> napisał:

    > Witam
    > Kilka pytań:
    >
    > - Czy przy 19% podatku liniowym można od podatku odliczać składkę
    > zdrowotną?

    owszem, odpada tylko kwota zmniejszajaca podatek no i wspolne rozliczanie,
    ulgi o ile sa.

    > - czy z końcem roku można zmienić sposób rozliczania ? (liniowy/progowy)

    do 20 stycznia mozesz zglosic do US w jakis sposob chcesz sie rozliczac.
    ArS

  • 3. Data: 2005-01-19 18:23:54
    Od: wlon <w...@p...pl>

    Witam
    Mam w zwiazku z tym PILNE pytanie (bo do jutra trzeba złożyć):
    1. żona pracuje na pełny etat
    2. ja pracuję na pełny etat
    3. prowadzę DG

    Czy mogę zastosować podatek liniowy a rozliczyć się za 2005 rok tak:
    - z żoną (wspólnie) z pełnych etatów (pkt. 1 + 2)
    - oddzielnie złożyć jakiś PIT za DG rozliczną w podatku liniowym?

    Dzięki za szybką (dzisiaj :)) odpowiedź.

    WLON

  • 4. Data: 2005-01-19 19:14:46
    Od: ArS_ <a...@p...onet.pl>

    wlon napisał(a):
> [...]
    > - z żoną (wspólnie) z pełnych etatów (pkt. 1 + 2)
    > - oddzielnie złożyć jakiś PIT za DG rozliczną w podatku liniowym?

    NIE. Albo wspolnie albo liniowo. Zadnego laczenia, ze niby z etatow to
    razem a z DG na liniowym. Takich cudow nie ma.
    ArS

  • 5. Data: 2005-01-21 08:41:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    ArS_ wrote:

    > NIE. Albo wspolnie albo liniowo. Zadnego laczenia, ze niby z etatow to
    > razem a z DG na liniowym. Takich cudow nie ma.

    Możesz tylko tak
    1. Zona wg skali z pracy
    2. Ty wg skali z pracy
    3. Ty liniowo z DG

  • 6. Data: 2005-01-21 13:37:22
    Od: "Piotr" <g...@n...poczta.onet.pl>

    >Możesz tylko tak
    >1. Zona wg skali z pracy
    >2. Ty wg skali z pracy
    >3. Ty liniowo z DG

    Poważnie?
    Jeśli więc na umowę o pracę zarabiasz powiedzmy 100.000 (wpadasz w próg 40%), a
    na DG dodatkowo 50.000, to DG możesz rozliczać liniowo? To by było miło,
    aczkolwiek sądzę, że jak liniowo, to już wszystko liniowo, a jak wg. skali, to
    wszystko wg. skali...

    Czyli:
    1) żona wg. skali, Ty - liniowo (umowa + DG)
    lub
    2) żona + Ty (umowa + DG) - skala (wspólnie lub osobno)

    Albo się mylę?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2005-01-21 13:52:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr napisał(a):

> [...]
    > 1) żona wg. skali, Ty - liniowo (umowa + DG)
    > lub
    > 2) żona + Ty (umowa + DG) - skala (wspólnie lub osobno)

    Mylisz się. Liniowe 19% mozna stosowac WYŁĄCZNIE dla przychodów z
    działalności gospodarczej. Wyłącznie.
    Pozostałe przychody trzeba rozliczyć osobno, wg. skali.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813