  • 1. Data: 2004-12-15 21:52:22
    Temat: pit5
    Od: " storno" <s...@N...gazeta.pl>

    Pomocy!!!
    Przeoczyłam złożenie Pit-5 za październik( poraz pierwszy w tym roku, do tej
    pory nie wychodził podatek) i czym to grozi??

  • 2. Data: 2004-12-15 22:29:50
    Temat: Re: pit5
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2004 21:52:22 +0000 (UTC), storno
    <s...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Pomocy!!!
    > Przeoczyłam złożenie Pit-5 za październik( poraz pierwszy w tym roku, do
    > tej
    > pory nie wychodził podatek) i czym to grozi??

    Niczym milym. :) Art. 16 Par. 1, 2 i 4 Kodeksu Karnego Skarbowego. Ja bym
    szybko ten pit zrobil i z pismem przewodnim wyjasniajacym pchnal to do
    USu. Gdyby to przeczekac do 2005 roku to wiadomo, ze byt zaliczek na pdoof
    1 stycznia 2005 sie skonczy i wpadnie pojecie podatku, w sumie bowiem tak
    czy siak to i tak w rocznej to mozna "dociagnac". Ale lepiej byc anielskim
    i zlozyc. Wplacic z odsetkami za zwloke. Ciesz sie, ze to nie vat, bo na
    vat USy sa tak wyczulone ze "o matko" :)
    zdrowka
    Ars

  • 3. Data: 2004-12-16 08:06:11
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    storno wrote:

    > Pomocy!!!
    > Przeoczyłam złożenie Pit-5 za październik( poraz pierwszy w tym roku, do tej
    > pory nie wychodził podatek) i czym to grozi??

    nie zbyt dobrze, ale jesli US jeszcze nie zaczal krzyczek ( a skoro to
    mial byc pierwszy pit w tym roku to nie mogli sie polapac), poprostu
    zrob ten pit i przeslij go do us z zalaczonym pismem o takiej mniej
    wiecej tresci (dostosowac je trzeba oczywiscie do Twojej konkretnej
    sytuacji):

    Niniejszym informuję w oparciu o art. 16 kodeksu karno-skarbowego, iż z
    powodu niedopatrzenia nie została wysłana w ustawowym terminie
    deklaracja skarbowa PIT-5 za październik 2004 r.
    Jednocześnie informuję, iż wszelkie należności wraz z odsetkami zostały
    uregulowanew dniu ................ .

    Na podstawie art. 16 Kodeksu karno-skarbowego wyrażam czynny żal za
    powstały błąd oraz proszę o nie wdrażanie postępowania Karno-skarbowego.

  • 4. Data: 2004-12-16 16:15:33
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Użytkownik " storno" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej
    > pory nie wychodził podatek) i czym to grozi??

    Ja ostatnio przeoczylem wplate za PIT-5, druk wyslalem terminowo.
    Dowiedzialem sie ze odsetki nie sa naliczane bodajze do kwoty 6,60 pln,
    tzn jezeli ci odsetek wyszlo ponizej tego (kalkulatrory na stronie www) to
    ne placisz nic.
    Wplacilem czemprendzej bez odsetek... po 3 dniach od wplaty przyszlo
    upomnienie ze Skarbowego, ze nie wplacilem i ze za to upomienie mam 8,80
    wplacic.
    Dowiedzialem sie ze jezeli upomnienie przyjdzie po wplacie (decyduje data
    odbioru poleconego) to nie trzeba tego placic.
    Bezpiecznie jest poinformowac o tym telefonicznie dzial ksiegowosci US.
    Wszystkie wiadomosci z US K-ce.

    pozdrawiam
    BP

  • 5. Data: 2004-12-16 22:42:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:

> [...]
    > + >
    > + Niczym milym. :) Art. 16 Par. 1, 2 i 4 Kodeksu Karnego Skarbowego.

    ...ale IMO Bogna ma rację... US jeszcze nie ma "w sposób oczywisty
    udokumentowane" że PIT miał być !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-16 22:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, Black Peter wrote:
    [...]
    > + Ja ostatnio przeoczylem wplate za PIT-5, druk wyslalem terminowo.

    No, ale za niezapłacenie *swojego* (PIT-5) podatku nie ma kary
    (o ile to nie "uporczywie" i o ile US się nie upomniał :))
    i to inna sprawa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-17 15:25:32
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > ...ale IMO Bogna ma rację... US jeszcze nie ma "w sposób oczywisty
    > udokumentowane" że PIT miał być !
    > :)

    Czyli np. może sobie "przypomnieć" o amortyzacji jednorazowej ST.
    (komputera, telefonu czy innego przedmiotu, który przekazała "do DG" ).
    Wiele zależy jaka to kwota.

    BAH