  • 1. Data: 2003-01-03 10:23:36
    Temat: Pesel i nip
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    czy trzeba miec pesel zeby otrzymac nip?
    chce zlozyc nip-3 w czyims imieniu ale on nie ma dowodu osobistego a w
    formularzu jest miejsce na pesel - moge zostawic puste?

    Chris

  • 2. Data: 2003-01-03 10:36:52
    Temat: Re: Pesel i nip
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy trzeba miec pesel zeby otrzymac nip?
    > chce zlozyc nip-3 w czyims imieniu ale on nie ma dowodu osobistego a w
    > formularzu jest miejsce na pesel - moge zostawic puste?
    Ja bym jednak pytal w miejscu skladania formularza - tam rzadza urzednicy i
    nic tu po najlepszych "radach grupowych".
    WSm

  • 3. Data: 2003-01-03 19:39:23
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Ja bym jednak pytal w miejscu skladania formularza - tam rzadza urzednicy
    > nic tu po najlepszych "radach grupowych".
    > WSm

    Jesli ktos oficjalnie zyje w Tym Kraju to ma PESEL. Inaczej sie nie da. Albo
    ma PESEL nadany w momencie urodzenia, albo w momencie uzyskania prawa do
    przebywania na terenie kraju (w momencie wydawania karty stalego pobytu).
    Najlatwiej uzyskac PESEL w urzedzie gminy, w wydziale ewidencji ludnosci. Z
    tego co pamietam to zaswiadczenie o zameldowaniu, wydawane na prosbe
    zainteresowanego, w swej tresci zawiera m.in. PESEL.

    D.A.

  • 4. Data: 2003-01-04 14:59:34
    Temat: OT: Pesel i nip
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2003, D.A. wrote:

    >+ > > czy trzeba miec pesel zeby otrzymac nip?
    [...]
    >+ Jesli ktos oficjalnie zyje w Tym Kraju to ma PESEL.

    Aby trzymać się ściśle założeń: główna ide nadawania
    ludziom *róznych* numerków była taka, żeby *nie dało się*
    powiązań dotyczących różnych dziedzin życia i w ten
    sposób ingerować w prywatność obywatela.
    Dobrawdy, IMHO urzędy powinny mieć tylko niebędne
    dane w swoich bazach (dla US: NIP i ew. REGON, starczy).
    Ale idee sobie a implementacja sobie :>, jeśli tak ma być
    to w zupełności wystarczyłby model 'amerykański' (gdzie
    'social coś tam' pełni rolę numerka 'od wszystkiego').

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-04 17:46:46
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > czy trzeba miec pesel zeby otrzymac nip?
    > chce zlozyc nip-3 w czyims imieniu ale on nie ma dowodu osobistego a w
    > formularzu jest miejsce na pesel - moge zostawic puste?

    Można otrzymać bez peselu jeżeli jesteśosobą zagraniczną, jeżeli nie to na
    pewno masz PESEL nawet jeżeli nie masz jeszcze dowodu lub z jakiegośpowodu
    w dowiodzie nie masz wpisanego. Udaj sie do urzędu miasta/gminy i dowiedz
    sie swój numer pesel.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"