  • 1. Data: 2003-01-03 10:47:37
    Temat: darowizna - umowa i podatek - pytania
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Dostalam darowizne (31.12.2002 r.) od mamy - 10.000 PLN.
    Oto moje pytania - prosze o pomoc z odpowiedzia na nie:

    1) Ile mam czasu na zarejestrownaie umowy darowizny w US?
    2) Jaki zaplace podatek,bo wiem, ze jaest wolna kwota od podatku, ale 10 tys
    ja pzrekracza.
    3) Czy kwote darowizny doliczam sobie do przychodu (dochodu) wypelniajac PIT
    za 2002 r?
    4) Jesli nie doliczam kwoty darowizny, to czy wypelnia sie inny (dodatkowy)
    PIT i mozna od tej kwoty dokonac odliczen np. zakup komputera, szkola. Ale
    nadmienie, ze chce np. za szkole odliczyc juz od zwyklego PITU (przychody z
    pracy na umowe o prace) - oczywiscie nie dwa razy te same kwoty, tylko np.
    studiuje na dwoch kierunkach platnych, wiec lacznie place duzo za szkole.

    Dziekuje z gory za pomoc