    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pieczątka - jest potrzebna?
    Date: Tue, 19 Jul 2005 10:51:36 +0000 (UTC)

    Czy jest jakiś przepis wymagający posiadania pieczątki firmowej, czy też
    jest to tylko taki zakorzeniony przesąd urzędniczy? Czy trzeba je przybijać
    np. na deklaracjach podatkowych? Czy jest przepis definiujący treść
    pieczątki?

    Jedna księgowa (DGOF) twierdzi, że pod PITem nie muszę się 'podbijać', bo to
    mój osobisty PIT, ale pod VATem powinienem (choć parę razy zapomniałem i nie
    odrzucili).

    Druga księgowa (sp. z o.o.) twierdzi, że w tejże sp. z o.o. muszą być pieczątki
    pod CITem i VATem, bo jak kiedyś wysłała do urzędu deklaracje bez pieczątki, to
    jej zwrócili z żądaniem 'uzupełnienia dokumentów'.

    Na zdrowy rozsądek to przecież nawet w sp. z o.o. powinny być tylko podpisy
    osób, które zgodnie z umową spółki reprezentują tę spółkę.

    No chyba że ktoś ma w umowie: 'do reprezentowania spółki jest wymagane dwoje
    członków zarządu oraz pieczątka działający łącznie' :) Ale czy pieczątka nie
    powinna mieć opiekuna, choćby dlatego, że jest niepełnoletnia? :)

    P.