  • 11. Data: 2008-12-19 20:45:39
    Temat: Re: Pieczatka, kolor
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 19 grudzień 2008 21:04
    (autor J.S
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gigv93$660$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Prowadzę DG od 1995, mniej więcej od 2000 roku nie mam pieczątki i jakoś
    > nie komplikuje mi to niczego, po co Ci pieczątka?

    Prowadzę DG od 2000 roku. Mniej więcej od 2008 mam pieczątkę, bo znudziło mi
    się tracenie kontrahentów w imię zasad. A i adresowanie listów nagle stało
    się łatwiejsze :D

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 12. Data: 2008-12-19 20:59:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-19, J.S <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Prowadzę DG od 1995, mniej więcej od 2000 roku nie mam pieczątki i jakoś nie
    > komplikuje mi to niczego, po co Ci pieczątka?

    Np. jak biorę rachunek, który druga strona wypisuje ręcznie, to
    pieczątka jest jak znalazł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-12-19 21:18:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2008, wt wrote:

    > Tylko trzeba wtedy wszystko składać bez pieczątki, [...]
    > Jak się zacznie pieczątki przystawiać [...]
    > to potem trzeba nowe dokumenty składać przy zmianie pieczątki

    Poproszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej do takiego twierdzenia.
    Jak rozumiem mowa o dokumentach *urzędowych*, albo jak kto woli
    o charakterze administracyjnym (US/ZUS/...) a nie o *prywatnych*
    zobowiązaniach z jakiejść konkretnej umowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-12-19 21:24:44
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > mi
    > się tracenie kontrahentów w imię zasad. A i adresowanie listów nagle stało

    Nie bardzo rozumiem ..... faktury wystawiam komputerowo od dobrych kilku
    lat, nie podpisuje ich nawet ale /odpukać/ kontrahentów mi ostatnio sporo
    przybyło. Czyżby gdybym miał ową magiczną pieczątkę to by było jeszcze
    lepiej?

  • 15. Data: 2008-12-19 21:44:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 19 grudzień 2008 22:24
    wasz znak: <gih3ie$2ep$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > lat, nie podpisuje ich nawet ale /odpukać/ kontrahentów mi ostatnio sporo
    > przybyło. Czyżby gdybym miał ową magiczną pieczątkę to by było jeszcze

    A czy ktoś mówi, że to się rozciąga na wszystkich? Pisałem o sobie. Widać w
    twojej przestrzeni działań jest inaczej. Ja mam np. kontrahentkę, która
    wymaga listy obecności, w dodatku spisywanej ręcznie. Nie, żeby mi nie
    ufała... Listę spisujemy i tak po fakcie. Ale wierzy w biurokrację.

    Inna sprawa, że i tak było warto z pieczątką, bo adresowanie listów stało
    się łatwiejsze. :D Do tego faktury zaczęły tak ślicznie kolorowo wyglądać
    (se strzeliłem fioletowy tusz :D)

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • 16. Data: 2008-12-19 23:28:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2008, J.S wrote:

    > przybyło. Czyżby gdybym miał ową magiczną pieczątkę to by było jeszcze
    > lepiej?

    Popatrz na to inaczej: jak wystawiasz dokumenty sprzedaży w warunkach
    biurowych, to pieczątka może służyć li tylko zaspokojeniu poczucia
    "dobrze spełnionej biurokracji" różnym konserwatystom.
    Jak wypełniasz dokumenty w warunkach polowych, pieczątka może być
    sporym ułatwieniem, a w rzadkich przypadkach jednoznacznie rozstrzyga
    np. o uznaniu "papierka" za dokument.
    Po prawdzie znam aż jeden taki przypadek (*paragon* zakupu materiałów
    pomocniczych w przypadku KPiR - idzie o paragon niefiskalny), ale
    w roli dowodu wystarczy :)

    A np. gość który raz na dwa lata przynosił książkę telefoniczną "tylko
    dla firm" był szczęśliwy jak dostawał pieczątkę do formularza.
    Co masz żałować ludziom drobnych przyjemności? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-12-20 07:54:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 20 grudzień 2008 00:28
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0812200024170.3544@quad>):

    > A np. gość który raz na dwa lata przynosił książkę telefoniczną "tylko
    > dla firm" był szczęśliwy jak dostawał pieczątkę do formularza.
    > Co masz żałować ludziom drobnych przyjemności? ;)

    Akurat spamerom tak... Nienawidzę takich i gonię zawsze z siekierą. Z PKT
    walczyłem przez 2 lata. Do dzisiaj szczątkowy wpis o mnie został, ale
    przynajmniej przestali mnie nękać oni.

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • 18. Data: 2008-12-21 20:30:48
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > o charakterze administracyjnym (US/ZUS/...) a nie o *prywatnych*
    > zobowiązaniach z jakiejść konkretnej umowy.

    Zapytałem w ZUS. To mi wystarczyło. Dokumenty zgłoszeniowe były bez
    pieczątek i niekoniecznych danych. Powiedzieli, że wszystkie dokumenty tak
    mają być składane, teraz to nawet nie trzeba ich składać jak nie ma zmian.
    Podobnie było w US. Dokumenty składam, dostaję pokwitowania i wszystko
    działa. Do faktur to pieczątki przystawiam.

  • 19. Data: 2008-12-21 21:49:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2008 21:04:51 +0100, J.S napisał(a):
    > Użytkownik " autor" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    > Prowadzę DG od 1995, mniej więcej od 2000 roku nie mam pieczątki i jakoś nie
    > komplikuje mi to niczego, po co Ci pieczątka?

    Choćby po to, by wysyłając coś za pośrednictwem PP przywalić pieczątkę w
    miejscu nadawcy na kopercie i tych śmiesznych świstkach do poleconych...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2008-12-22 10:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2008, wt wrote:

    > Zapytałem w ZUS. To mi wystarczyło. Dokumenty zgłoszeniowe były bez
    > pieczątek i niekoniecznych danych. Powiedzieli, że wszystkie dokumenty tak
    > mają być składane

    I w jaki sposób z tego wywiodłeś, że w zupełnie innym przypadku,
    ktoś kto pieczątkę ma razie zmiany pieczątki musi "ponownie składać
    dokumenty"?
    Bo z Twojego opisu wynika teza (jak najbardziej prawdziwa), że
    można nie mieć pieczątki. Ano można (nie mieć).
    Co to ma wspólnego z wnioskiem, że w razie jak ktoś pieczątkę
    MA to w razie zmiany (pieczątki) musi cokolwiek robić?
    Wnioskiem który IMO & AFAIK jest fałszywy.

    pzdr, Gotfryd