  • 11. Data: 2007-04-26 08:21:26
    Temat: Re: Pit 36 pytanie niewtajemniczonego w zawilosci prawa podatkowego
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > Sytuacja bardzo podobna do twojej:
    > Jestem saperem. Gdzieś mi wypadła zawleczka z granatu. Właśnie go
    > odłożyłem na bok i szukam zawleczki pod stołem. Jeśli nie znajdę, to czy
    > mogę zamiast niej włożyć jakiegoś patyka? I jaki musi być gruby/
    > :)
    Rozumiem aluzje.
    Dalem sie wrobic w ta dzialanosc nie majac o niej zielonego pojecia- trudno,
    głupi byłem. Działalnosc była mineła potrwała 2 miesiące, a teraz ostatnia
    przeszkoda czyli US i bedzie to za mną.
    Zeby nie komplikowac sobie sprawy zrezygnowalem ze wszelkich odliczeń, a
    jedyny moj przychod potwierdzaja dwie faktury.
    Jak w zwiazku z tym ma wygladac ta ksiazka w ktorej maja sie znalesc dwa
    zapiski o przychodach??

    Nie chciałbym zeby granat wystrzelił juz nawet wole zaplacic ten wiekszy
    podatek bez odliczen.

    Pawel

  • 12. Data: 2007-04-26 08:40:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2007, Pawel wrote:

> [...]
    > jedyny moj przychod potwierdzaja dwie faktury.
    > Jak w zwiazku z tym ma wygladac ta ksiazka w ktorej maja sie znalesc dwa

    Wzór masz w przepisach. Nie musi być zachowany "rozmiar w centymetrach",
    muszą być wszystkie wymagane kolumny (puste też) i oznaczenia.
    Muszą być remanenty: początkowy i końcowy.
    I na *osobnej stronie* (też masz w przepisie - w objaśnieniach,
    stanowiacych załącznik, czyli część rozporządzenia!) ma być wyliczenie
    dochodu.

    > Nie chciałbym zeby granat wystrzelił juz nawet wole zaplacic ten wiekszy
    > podatek bez odliczen.

    Ja tam bym *kosztów* nie podarował.
    Tak BTW: *odliczeń* nie ujmuje się w KPiR!
    Składki społeczne *można*, a zdrowotne *trzeba* ująć "tylko na PIT"
    (i KPiR nic do tego nie ma).
    Ale inne wydatki (pieczątka, telefony, zakup drukowanej książeczki
    KPiR :>) są kosztami, a nie "odliczeniami", ujmowanymi w tejże KPiR.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-04-26 09:21:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2007 10:21:26 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
    > jedyny moj przychod potwierdzaja dwie faktury.
    > Jak w zwiazku z tym ma wygladac ta ksiazka w ktorej maja sie znalesc dwa

    A tak z ciekawości: napewno podatek płacisz na zasadach ogólnych, a nie
    jakiś ryczałt albo karta?

  • 14. Data: 2007-04-26 09:56:02
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > A tak z ciekawości: napewno podatek płacisz na zasadach ogólnych, a nie
    > jakiś ryczałt albo karta?

    Na pewno na zasadach ogólnych